Autoracing  KL-varaosat

V70 hiukkassuodatin tukossa - ei käy kunnolla- Uuden hinta? Vai käytetty?

  • 20 Vastauksia
  • 20487 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4141
  • www.vrcf.fi
Onko nyt niin, että vuosimallin 2005 on viimeinen kunnon, kestävä Volvo dieseleissä?
En tiedä mikä se "viimeinen kunnon" kestävä Volvo dieseli on, mutta itsellä oli tuo viimeistä oleva vm 2007 D5:n, niin ei sen kanssa ollut mitään ongelmia, kun siitä luovuin reilu 270tkm ajettuna 8)
Pöntön poistatin 190tkm:ssa lastutuksen yhteydessä. Sitä en tiedä, että olisiko mennyt tukkoon aikaisemmin? Toki jos haluaa välttää DPF, niin silloin se taitaa mennä tuohon 2005 vuosimalliin ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1029
  • www.vrcf.fi
En tiedä mikä se "viimeinen kunnon" kestävä Volvo dieseli on, mutta itsellä oli tuo viimeistä oleva vm 2007 D5:n, niin ei sen kanssa ollut mitään ongelmia, kun siitä luovuin reilu 270tkm ajettuna 8)
Pöntön poistatin 190tkm:ssa lastutuksen yhteydessä. Sitä en tiedä, että olisiko mennyt tukkoon aikaisemmin? Toki jos haluaa välttää DPF, niin silloin se taitaa mennä tuohon 2005 vuosimalliin ::)

Niin.

Eikö se tuo hiukkaskiihdytin paitsi rassaa hermoja ja kiihdytä mieliä myös kuluta rahaa?

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4141
  • www.vrcf.fi
Niin.

Eikö se tuo hiukkaskiihdytin paitsi rassaa hermoja ja kiihdytä mieliä myös kuluta rahaa?
Polttoaineenkulutusta lisää, ja lyhyellä ajolla varmaan menee ennen aikojaan tukkoon. Koneena on kylläkin kestävä, kunhan on öljynvaihdot tehty ennen aikojaan 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Onko nyt niin, että vuosimallin 2005 on viimeinen kunnon, kestävä Volvo dieseleissä?

Taisi olla niin, että tämä on nyt viimeinen tämän kaltainen täysin tarpeeton provokaatio sinun taholtasi täällä.

Koetapa keskittyä asiaan ja muotoilla sanomasi ilman turhaa riidanhaastoa. Tämä on suullinen varoitus kirjallisessa muodossa.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
435tkm ajettu tuolla omalla ja hyvin wörkkii vaikka on dpf paikallaan, eikä huoltokirjassa ole merkintää vaihdosta tms?  Saattaahan se joku päivä alkaa tökkimään mutta ihmetellään sitä sitten.

Kesällä kun tuo suodatin ilmoitti vikakoodia, käytiin järjestelmät läpi. Vaihdettiin ahtopuolen tiivisteitä ja lopuksi pakkopoltto testerillä. Aika lämmintä hommaa ja testeri taisi ilmoittaa lämpötilaksi yli 600 astetta? Hajut sen mukaiset.

Jos haluaa ajaa uudemmalla autolla niin pakko on ottaa riskejä ja varautua ylläpitoon liittyviin kuluihin.
« Viimeksi muokattu: 23.03.2016, 14:45:21 kirjoittanut Pappi »
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Omassa kun menee tukkoon DPF, niin otan sen irti, laikkaan peräpään auki ja sopivalla alkalisella pesuaineella kastelen kennon, annan vaikuttaa hetken ja pesen painepesurilla läpi, kuivaan enimmät vedet paineilmalla, hitsaan kiinni, nollaan adaptioarvot ja sitten on uudenveroinen filtteri taas.

Tämä menetelmä toimii ja on monen monta turhaa DPF-poistoa tullut vältettyä. Suurimmat kulut on työaika ja kun päivätöissä tekee operaation niin 12kk takuu tulee puhdistukselle. Hintaa tulee asennustunneista riippuen noin 200-450,-
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

 

Futurez  Kulkukoira