Autodiagnoosi  Carcom Oy

XC60 D5 (151kW) tehot kateissa

  • 10 Vastauksia
  • 6044 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Andyks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
XC60 D5 (151kW) tehot kateissa
« : 23.03.2016, 21:20:43 »
Eilen normaalit työmatka-ajelut, mutta tänään aamusta tehot kateissa. Tasaisella jaksaa juuri ja juuri kulkea 80-90km/h, mutta ylämäkeen hyytyy täysin ja vauhti putoaa reilusti.
Tasaisessa ajossa kulutus kuitenkin vaikuttaa suht normaalilta. Mitään vikavaloa tms. ei kojelaudassa pala.
Molempiin suuntiin työmatkalla (45km/suunta) muutaman kilometrin ajan toimi kuitenkin normaalisti, kunnes taas tehot hävisivät.

Vikakoodinlukija antaa vikakoodin DPF:n lämpötila-anturista. Mittailin ko. anturin ja resistanssi näyttää ääretöntä.

Onkohan vika anturissa ja vain siinä, vai onko muuallakin mahdollisesti vikaa?

Anturin osanumero lienee 31431047. Näkyisi saavan esim. skandixilta 85eurolla. Slamit kertoo hinnaksi 170e joten sinisen hinta lienee luokkaa 250e.

Sopisikohan jokin muu varaosanumero tilalle? Neuvot aika vähissä jos sinisen hinta on älytön (ja mahtaako edes olla hyllytavaraa) ja pääsiäisreissuun pitäisi päästä  :-\
Volvo V50 1.8 Summum -06
Audi A6 3.0TDIq -06

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: XC60 D5 (151kW) tehot kateissa
« Vastaus #1 : 23.03.2016, 22:31:05 »
Ääretön resistanssi viittaa vialliseen anturiin, eli vaihtoon vaan. On tullut vastaan samanlaisia tapauksia.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa Andyks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 D5 (151kW) tehot kateissa
« Vastaus #2 : 24.03.2016, 08:31:10 »
Ja vaikka eilen mittailin anturin resistanssin äärettömäksi, auto toimi tänään koko matkan töihin täysin normaalisti  :idiot2:

Tosin voihan se olla että vika on anturin johdossa ja se nyt taas ottaakin kontaktia eilisestä käsittelystä johtuen.

Eipä tuolla kyllä silti uskalla kovin pitkälle reissulle lähteä vaikka nyt toimikin 45km matkan...
« Viimeksi muokattu: 24.03.2016, 08:34:10 kirjoittanut Andyks »
Volvo V50 1.8 Summum -06
Audi A6 3.0TDIq -06

Poissa Andyks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 D5 (151kW) tehot kateissa
« Vastaus #3 : 24.03.2016, 20:22:52 »
Anturi olikin sinisellä onneksi vain 130e. Vielä kun saisi vanhan pois.  :-[

On niin ahtaassa paikassa pakoputken yläpuolella ettei mahdu kunnolla vääntämään.
Ja normaali kiintoavain vain leviää ja antaa periksi. Pitänee koittaa jostain saada avolenkkiavainsarja ja kokeilla sillä. Kävi jo mielessä johdon katkaisu ja normaalin lenkkiavaimen käyttäminen, mutta ei kehdannut sille sivuleikkuria näyttää josko kuitenkin joutuu vielä auton viemään pajalle  :-[
Toivottavasti ei DPF:stä korkkaa kierteet niinkuin UK-foorumeilla pelottelivat...  :-\
Volvo V50 1.8 Summum -06
Audi A6 3.0TDIq -06

Poissa teepee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 D5 (151kW) tehot kateissa
« Vastaus #4 : 24.03.2016, 21:04:52 »
Sinisellä rikkoivat koko DPF:n anturia vaihdettaessa, joten varovaisuutta&taitoa tarvitaan. Hoitivat kyllä vahingon  hyvin niinkuin pitääkin, vara-auto alle.
 
XC60 D4 MY18

Poissa hande

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 D5 (151kW) tehot kateissa
« Vastaus #5 : 25.03.2016, 07:31:32 »
Mielenkiinnolla odotan vaihtotyön loppuraporttia, itsellä sama homma edessä
XC60 2.4D aut. -10
C70 T5 aut. -06

Poissa Andyks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 D5 (151kW) tehot kateissa
« Vastaus #6 : 26.03.2016, 12:52:11 »
Mielenkiinnolla odotan vaihtotyön loppuraporttia, itsellä sama homma edessä

Niin minäkin  :P

Pistin piuhan poikki. 17mm lenkkiavain anturiin ja pitkällä varrella vääntöä. En mielestäni ihan hirveästi edes käyttänyt voimaa ja silti avain pyörähti tyhjää. Avain oli täysin uusi 12-kulmainen. Olisi ehkä pitänyt jostain etsiä 6-kulmainen ja käyttää sitä. Muutenkin tuo 17mm tuntuu väljältä vanhaan anturiin. Uuteen anturiin se taas on aivan jämpti. No nyt anturista on kulmat sen verran pyöristyneet ettei siihen tahdo saada enää avainta paikalleen  :-[
Ajattelin irroittaa koko DPF:n mutta etupään kolme mutteria ovat niin ruostuneet ja hankalassa paikassa ettei niistä saa millään otetta. Vähän vaikuttaa siltä ettei DPF:ää ilman rälläkkää saa autosta pois... Täyttyy varmaan koittaa pääsiäisen jälkeen saada auto johonkin pajalle. Alkaa homma mennä hieman liian hankalaksi tuolla kylmässä ja märässä.
Volvo V50 1.8 Summum -06
Audi A6 3.0TDIq -06

Poissa hande

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 D5 (151kW) tehot kateissa
« Vastaus #7 : 26.03.2016, 17:20:07 »
Just...
Tuon perusteella saattaa meikäläinen joutua keräämään motivaatiota suunniteltua pitempään  >:(
XC60 2.4D aut. -10
C70 T5 aut. -06

Poissa Andyks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 D5 (151kW) tehot kateissa
« Vastaus #8 : 26.03.2016, 20:47:26 »
Just...
Tuon perusteella saattaa meikäläinen joutua keräämään motivaatiota suunniteltua pitempään  >:(

Pätkiikö tuo anturi sulla vain ajoittain? Mulla ongelmat alkoivat aivan yllättäen ja anturi on suurimman osan ajasta pimeänä.

Ensimmäisten oireiden jälkeen on nyt ajettu n. 400km ja en kyllä uskalla enää ajella pidempään. Kun anturi on pimeä ei DPF polttoja tapahdu. Enkä usko että niitä tapahtuu ainakaan täydellisesti jos anturi toimii vain ajoittain muutaman kilometrin matkan. Jos polttoja ei tapahdu lainkaan, on DPF nopeasti entinen. Puhumattakaan öljymäärän lisääntymisestä ja sitä kautta kohonneesta moottoririkon riskistä...

Jos/kun DPF joudutaan irroittamaan anturin vaihtamiseksi, ajattelin harkita sen tyhjennystä samalla.
« Viimeksi muokattu: 26.03.2016, 20:49:12 kirjoittanut Andyks »
Volvo V50 1.8 Summum -06
Audi A6 3.0TDIq -06

Poissa hande

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 D5 (151kW) tehot kateissa
« Vastaus #9 : 26.03.2016, 21:05:27 »
Mä olen ajanut ensioireiden jälkeen noin 5000km. Tehot katoaa käytännössä jokaisella ajoreissulla jossain vaiheessa, mutta yleensä vain vähäksi aikaa. Vidalla katoin "nokitason" pariin kertaan ja alhaalla se on pysynyt. Laiskuuttani en ole katsonut livedataa siitä milloin anturi on pois pelistä ja milloin taas pelaa. Jos vaikka sen tekisi seuraavaksi, niin voisi itseään pettää sanomalla, että on asian eteen jotain tehty ::)
XC60 2.4D aut. -10
C70 T5 aut. -06

Poissa Andyks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 D5 (151kW) tehot kateissa
« Vastaus #10 : 29.03.2016, 17:25:04 »
Noniin auto kunnossa taas. Kävi tuossa naapurissa pikkupajalla laitettavana. Kuulemma joutui kuumentamaan pillillä useaan otteeseen. Koko kierteen matkan joutui käyttämään avainta ja voimaa ja puolen kierroksen välein antamaan lisää lämpöä.

Olisi pitänyt vaan suosiolla luovuttaa itse aiemmin.   :buck2:

Vähän harmittaa kun ei sitä DPF:ää tarvinnutkaan irroittaa niin jäi tyhjennys väliin toistaiseksi  ;D
« Viimeksi muokattu: 29.03.2016, 17:26:40 kirjoittanut Andyks »
Volvo V50 1.8 Summum -06
Audi A6 3.0TDIq -06

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo