Säätö mistä?
Näissä ei ole satulassa mitään manuaalista säätöä, mäntä kierretään sisään ja satulan automatiikka hoitaa loput.... jos hoitaa.
Tämäntyyppiset satulat on ihan kulutustavaraa, käsijarrumekanismi hajoaa satulan sisältä.
Voihan ne männät kokeilla kiertää uudestaan sisään ja käyttöjarrulla painaa ulos, mutta luultavasti sen satulan joutuu uusimaan.
No niin no...
Mitä tähän nyt sanois kun täällä näyttää näitä tietäjiä riittävän.
No sanotaanko nyt sitten oma "varmasti väärä" versio asiaan.
Eli kannattaa palojen vaihtamisen jälkeen siis löysätä käsijarrun juuressa, käsijarrun kahvan nahkaisen alla oleva säätö nolliin.
Sitten painella jarrupoljinta jotta sylinteri ja palat säätyvät oikealle kohdalle.
Tämän jälkeen kiristäisin käsijarrun tuosta säädöstä niin, että siinä olisi noin 1mm väli ennen kun alkaa kiristämään vaijereista.
Sitten vetelisin käsijarrusta lepposasti ja koittelisin alkaako pitämään.
Jos tuo käsijarrun kahvan säätö on liian tiukalla. Säätyy palat takana liian tiukkaan. Jos taas liian löysällä niin silloin vaijereiden veto jarrusatulaan ei ole tarpeeksi voimakas jolloin käsijarru ei säädy kohdalleen eikä näin ollen pidä.
Jos sylinterit liikkuu kevyesti sisään ilman väkivaltaa, niin luultavasti se toimii silloin.
Mutta kuten sanottua kannattaa ehkä kuunnella ennemmin näitä "tietäjiä" täällä
