Carcom Oy  Elekma

Volvo 240 ulina tuulilasissa

• 8 Vastauksia
  • 1824 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa disketti88

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Volvo 240 ulina tuulilasissa
« : 29.03.2016, 20:03:01 »
osaattekos auttaa mistä johtuu ulina tuulilasissa moottoritiellä? kun nopeutta on 120km/h niin tuulilasissa ulisee jokin tai ainakin ääni heijastuu tuulilasista?

Poissa Huikkoster

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 ulina tuulilasissa
« Vastaus #1 : 29.03.2016, 20:08:52 »
Katsoppa että tuulilasin ympäryslistat on kunnolla paikallaan. Omassa oli koholla kulmasta ja piti ääntä.

Poissa jen

• Turbo
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
« Vastaus #2 : 29.03.2016, 20:11:08 »
mulla ulisi kanssa,tämä uusimman mallin lasi, alhaalla keskellä on listanjatkos joka painui sisään niin vihellys/ulina alkoi,täytin sen kohdan koriliimalla ettei tuuli paina listaa sisään niin ääni loppui,minkävuotinen auto?mulla alkoi jo 110kmh ja riitti kun rekka tuli vastaan niin aina vihelsi hetken pienemmässäkin nopeudessa.
« Viimeksi muokattu: 29.03.2016, 20:13:18 kirjoittanut jen »
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa disketti88

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 29.03.2016, 20:47:14 »
Volvo240, 1993 classic.

Oon yrittäny konepellin takaosaan laittaa tiivistenauhaa josko pienentäis virtausta konehuoneen puolelta mutta tuloksetta. Sit oon laittanu siihen tuulilasin alaosaan keskelle missä on se ympäryslistan saumakohta ni sinitarraa jolla tukkinu sen reiän ja silti tuloksetta. Tuulilasi on mallia liimalasi ja sen ympäryslista ei juurikaan irvistä mistään kohtaa.

sen verran oon myös selvittäny että ulina ei lakkaa vaikka pyyhkijöitä käyttää yläasennossa mutta se taukoaa kun ruiskuttaa tarpeeks kauan nestettä tuulilasiin.

Poissa Huikkoster

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 29.03.2016, 20:50:32 »
Onko kuminen lista vai metallinen tuulilasilla? Liimalasi näissä on aina.

Jonkun kolon tuo pissapojan neste täyttää ja silloin vaimenee. En muuta järkevää keksi.

Poissa disketti88

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #5 : 29.03.2016, 20:52:45 »
kuminen lista joka kiertää yhtenäisenä koko tuulilasin

Poissa jen

• Turbo
« Vastaus #6 : 29.03.2016, 20:54:17 »
Volvo240, 1993 classic.

Oon yrittäny konepellin takaosaan laittaa tiivistenauhaa josko pienentäis virtausta konehuoneen puolelta mutta tuloksetta. Sit oon laittanu siihen tuulilasin alaosaan keskelle missä on se ympäryslistan saumakohta ni sinitarraa jolla tukkinu sen reiän ja silti tuloksetta. Tuulilasi on mallia liimalasi ja sen ympäryslista ei juurikaan irvistä mistään kohtaa.

sen verran oon myös selvittäny että ulina ei lakkaa vaikka pyyhkijöitä käyttää yläasennossa mutta se taukoaa kun ruiskuttaa tarpeeks kauan nestettä tuulilasiin.
just se kohta mihin oot laittanut sinitarraa niin pitäis laittaa tavaraa sinne kumin alle niin viima ei paina listaa sisään,koita laittaa vaikka leveää ilmastointiteippiä ja aja lenkki loppuuko?mulla ääni oli ainakin helvetin kova ja tuntui että tulisi koelaudan takaa mutta tuli juuri tuosta saumasta.

Poissa disketti88

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #7 : 29.03.2016, 20:56:55 »
kokeilen parantaa tuota liitoskohtaa ja katsotaan miten käy, palaan tähän muutaman päivän kuluttua ja ilmoitan miten kävi

Poissa jen

• Turbo
« Vastaus #8 : 29.03.2016, 21:02:29 »
kokeilen parantaa tuota liitoskohtaa ja katsotaan miten käy, palaan tähän muutaman päivän kuluttua ja ilmoitan miten kävi
O0

Proturbo  Autodiagnoosi