Auto pysyy käynnissä, koska laturi muodostaa toisen, vaihtoehtoisen virtapiirin, jolloin akun voi irroittaa ja auto toimii vielä laturin varassa. Eli kun laitat sen päävirtakytkimen, vaikkapa sinne sulakeboksin kylkeen, ja vedät sulakeboksin ja kytkimen väliin kaapelin, sekä akulta kaapelin kytkimelle. Niin liität tähän akulta kytkimelle tulevaan kaapeliin myös laturin latauskaapelin, siihen samaan virtakytkimen napaan vaikka pulttaat. Tällöin laturin tuottama virta menee päävirtakytkimen kautta sulakeboksille, kun sammutat päävirtakytkimestä virrat niin sekä laturin että akun yhteys sulakeboksiin katkeaa -> auto sammuu. Tästä ei kuitenkaan autoa kannata turhaan sammutella, koska jos sinulla on sammutettaessa liikaa sähkökuormaa päällä ja ykskaks katkaiset kaiken päävirtakytkimestä, aiheuttaa se virtapiikin jonka ainut reitti on akulle. Pidemmän päälle ei akku tuosta tykkää. Oikeaoppinen käyttö siis olisi, että normaalisti ensin katkaisee sytytysvirran avaimesta, sitten kun moottori on pysähtynyt, katkaisee päävirran. Jos hätä tai kiire tulee niin silloin vasta suosittelen sammuttelemaan päävirtakytkimestä. Kyse tässä on siitä että haluatko kytkeä laturinkin irti pääkytkimestä, vai irroittaa akun ja jatkaa ajoa. Autoa siitä ei kannata huvikseen sammuuttaa, ellet käytä juuri tuollaista kilikalin mainitsemaa kytkintä, joka katkaisee sytytysvirrankin. Tällöin laturin voi liittää myös sinne päävirtakytkimen ja sulakeboksin väliin, kun auto sammuu tuon sytytysvirran katkeamisen vuoksi jokatapauksessa.
Nuin isoihin kaapeleihin sitten kun/jos laattaliittimiä laittaa niin suosittelen käyttämään kunnon pihtejä, ruuvipenkkiviritelmillä ei saa pitäviä liitoksia liittimiin, joka aiheuttaa oikosulkuvaaran kun kaapelit ei pysy kiinni. Riippuen toki millaiset liittimet ajattelit laittaa.
Siinä startissa olevassa solenoidissa on yhdessä sekä rele, jolla välitetään sähkö mootorille, että se varsinainen solenoidi-osa, joka työntää sen starttimoottorin hampaan vauhtipyörän hammaskehälle. Siitäkin saa toki sopivan, nuissa valmiissa solenoideina myytävissä releissä/tehoreleissä ei ole sitä varsinaista solenoidiosaa, eli sitä työntävää osaa. Tuollainen startin solenoidi ottaa hieman enemmän kelalle virtaa, kun se sillä samalla kelalla työntää sen hammaspyörän sinne vauhtipyörälle. En tiedä mikä nuiden sähkönkulutus tai työntövoima on, mutta kyllä se amppeeritolkulla ottaa. Jos käytät startin solenoidia, niin aika varmasti vaatii oman releen sitä ohjaamaan, jolle ottaisin sitten ohjaussignaalin siitä alkuperäisen solenoidin ohjauksesta, tai sitä ohjaavan releen/releiden ohjauksesta. Helpompi olisi ostaa tuollainen erillinen tehorele, kun siinä kelan viemä virta on paljon pienempi, jolloin sen todennäköisesti voisi liittää suoraan alkuperäisen solenoidin ohjausreleiden rinnalle. Tuossa Farnellilta linkkaamassani tehoreleessä taisi kelan viemä virta olla luokkaa 0,5-1 A kun startin solenoidi haukkaa moninkertaisesti. Tarkkaa tietoa en tiedä, mutta muutamissa autoissa mitä olen purkanut on startin solenoidia ohjannut kaksi 30 A relettä.. Mutta tosiaan tuo Farnellin rele ei ollut omasta mielestäni erityisen kallis ja taisipa olla juuri tähän tarkoitukseen tehty. Olisi se kaikkein siistein ja ammattimaisin ratkaisu, muitakin vaihtoehtoja toki on.
edit. niin tuli mieleen kun ajovalot releytin joku vuosi sitten. Laitoin akulta suoraan 16mm kaapelia sulakkeille asti. 3 sulaketta, ja kolme jatkavaa 4mm kaapelia kolmelle releelle. Ajovaloille omat sulakkeet ja releet/puoli, pitkille valoille yhteinen sulake ja rele. Loppui muuten piuhojen kuumeneminen ja varsinkin tuo alkuperäinen valokatkaisija tykkäsi käydä tulikuumana
mikä parasta, alkoi jotain nähdäkkin 
Tämä on juuri se syy, miksi lisävalotkin tulee releyttää omilla releillään. Vanhemmissa autoissa viikset kuumuu ja uudemmissa valoteho heikkenee kun jännitehäviöt kasvavat, jos ei releytetä asianmukaisesti.
Tuolla aikaisemmin kertomallani kaavalla voi laskea jännitehäviön, kun tiedät tarkan vetomatkan metreinä, käytät sitä 16 mm² kaapelia ja ynnäät virrat yhteen, jonka mukaan haluat mitoittaa. Muutat vain kaavasta pinta-alan ja jännitehäviön paikkaa: V=(m*R*I)/A. Eli esim. jos laskettaisiin että mikä olisi jännitehäviö siinä pisteessä missä itseltäni laturi kyykkää (55A) sinun kaapeleillasi, niin jännitehäviö olisi (5*0,0175*55)/16=0,3 volttia.
Jokainen tyylillään, mutta yleisiä sallittuja jännitehäviöitä mitä on käytetty, on ollut väliltä 0,15-0,4-max 0,5 volttia. 0,3 on ollut sellainen yleinen keskitie, pienivirtaisissa kohteissa, jossa ei jännitehäviötä saa juuri ilmetä on käytetty alimmillaan 0,15 volttia ja ajoittain käytettävissä laitteissa, kuten vaikkapa joku lasinnostin tms. on käytetty korkeintaan 0,5 volttia. Pienempi häviö (eli paksumpi kaapeli) aina parempi, mutta maksaa enemmän ja koko auton sähköjärjestelmää tehtäessä ylimitoitus alkaa tuomaan kiloja lisää kohtuullisesti.. En tiedä minkä kokoisia laitteita sinulla on, mutta itse sen varmaan tiedät, niin jos haluat tarkistaa niin tuolla voit jännitehäviötä laskeskella omasta kokoonpanostasi.
Joo voisin semmoisen 6-napaisen päävirtakytkimen ostaa kyllä, on ollut jo pitemmän aikaa suunnitelmissa. Ja kyllä tuon releen laitan ihan varmuuden vuoksi, halpa henkivakuutus tosiaan kuitenkin. Jauhesammutinkin löytyy apukuskin jaloista.
Tällöin sen laturin kaapelin voi kytkeä tämän päävirtakytkimen sulakeboksille lähtevään napaan, jolloin autoa voi huolettomammin sammutella myös päävirtakytkimestä, jos niin haluat tehdä, kun liität sytytysvirran kulkemaan tämän kytkimen kautta kuten kilikali mainitsi. Tällöin ei olisi tuota virtapiikin riskiä akulle, jos haluat päävirrasta sammutella.