Autoracing  KL-varaosat

V70 '05 Valot

  • 24 Vastauksia
  • 6809 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mustalaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
V70 '05 Valot
« : 17.04.2016, 15:52:46 »
Terve, en löytänyt äkkiseltään oikein sopivaa keskustelua niin luodaan uusi... S40 meni ja 2005 vuoden V70 d5a tuli taloon ja pari asiaa ihmetyttää:

1. Myyjän varustelistauksen mukaan autossa on Xenonit, kuitenkin valot on sävyltään varsin lämpöiset ja ratin vieressä on korkeussäädin valoille. En ole ennen itse nähnyt manuaalisesti korkeussäädettävää xenonia, niin hieman kummastuttaa... Voiko tuossa olla alkuperäisxenonit silti vai onko jonkun aikaisemman jälkiasenteiset? Umpiot eivät ole projektorilla. Mikä on helpoin tapa selvittää mitkä ovat olleet alkuperäislamput? Mitä tuossa nettiä ja liikenteessä katselin, niin kovasti samannäköisissä umpioissa xenonia kyllä oli...

2. Etuvalojen lasi on varsin kulunut. Saako tuota järkevästi tai helposti vaihdettua uuteen vai meneekö koko umpio vaihtoon?

3. Takalasin pyyhkijä ei toimi. Vettä lentää, mutta ei pyyhi. Sulake näytti olevan paikoillaan. Sulka osoittaa oikealle. Pitäisikö osoittaa lähtökohtaisesti vasemmalle? Onko joku hyvä idea, mistä lähteä paikantamaan vikaa? EDIT: laitoin pyyhkijän päälle ja kuuntelin, pyyhkijän moottorista kuuluu ääni, mutta ei tuo liiku.

« Viimeksi muokattu: 07.06.2016, 22:28:34 kirjoittanut Mustalaa »
Oli V70 D5 aut 2005


Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 772
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 '05 valot sekä takalasinpyyhin
« Vastaus #1 : 17.04.2016, 16:00:59 »
Jos on korkeussäätö valoille kabiinissa, niin on halogeenivalot. Jos joku on sinne sisään jälkiasennus xenon-sarjan laittanut, niin polttimot voi olla xenonit, mutta viralliset xenonit ne ei oo.
Jos muoviumpiot on kuluneet ja samet, niin paras keino on melkein vesihioa ne kunnolla ja 2k-akryllilakka pintaa. Foorumilta löytyy muutama kertomus tarkemmista ohjeista ja lopputuloksesta. Mulla on kestäny itesellä hyvänä umpiot lakkauksen jälkeen yli 100tkm. Viime syksynä alkoi hilseilemään lakka aivan umpioden reunasta. Siellä ei nähtävästi tullut hiottua riittävän syvälle.

Tarvikeumpioden valokuvio on haukuttu ja alkuperäiset maksaa aika paljon. Muovin vaihtaminen on mahdollista, mutta vaikeaa.

Jälkiasennussarjaa voi koittaa selvitellä löytyykö konepellin alta ylimääräistä valohin liittyvää. Johdotuksia umpioon tai ballasteja.

Poissa Mustalaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 '05 valot sekä takalasinpyyhin
« Vastaus #2 : 17.04.2016, 16:06:23 »
Kiitos nopeasta vastauksesta. Pitääpä käydä kurkkimassa pellin alle noista virityksistä ja soitella myyjälle perään, mikäli ei ole mitään... Katsastuksesta tuo oli läpi mennyt valojen osalta, mikä vissiin ei jälkiasennusxenonien kanssa ole mikään itsestäänselvyys, joten voisi olettaa ettei siellä xenoneita ole. Samoten ottaa kesällä projektiksi tuo hionta&lakkaus...

EDIT: Kurkkasin, ei siellä mitään ylimääräisiä johtoviritelmiä ainakaan näy. Minä en ala askartelemään xenoneita jälkiasennuksena, niin mitkäs olisivat sitten parhaiten valaisevat halogeenit, jotka tuonne voisi tunkea?
« Viimeksi muokattu: 17.04.2016, 16:30:36 kirjoittanut Mustalaa »
Oli V70 D5 aut 2005


Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70 '05 valot sekä takalasinpyyhin
« Vastaus #3 : 17.04.2016, 22:43:19 »
Ostitko liikkeestä? Jos nimittäin liikkeen varaosalistaus on väärin, pitää liikkeen hyvittää kauppasummasta tai asentaa autoon väärin listattu varuste...

Takalasinpyyhkimessä on herkästi hajoava muoviratas siellä moottorissa, se on varmaan korkannut, jos siis ääni kuuluu mutta varsi ei liiku.
Yleensä se akseli ryytyy niin jumiin, että joko tuo ratas ajan mittaan korkkaa tai sitten varsi vain pysähtyy kun ylikuormarele katkaisee moottorin virran.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Mustalaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 '05 valot sekä takalasinpyyhin
« Vastaus #4 : 17.04.2016, 23:15:50 »
Liikkeestä juu. Pitää huomenna soitella noista molemmista ja selvitellä. Myyjä vielä unohti nettiautosta tulostetun esitteen/tiedot autoon niin paha sen on lähteä kiistämäänkään xenoneita ;D
Oli V70 D5 aut 2005


Poissa Valmet-20

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 313
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 '05 valot sekä takalasinpyyhin
« Vastaus #5 : 18.04.2016, 20:42:34 »
Onhan niissä se lause, että tietojen paikkansapitävyys tarkistettava myyjältä.

Poissa Mustalaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 '05 valot sekä takalasinpyyhin
« Vastaus #6 : 18.04.2016, 21:05:04 »
Joo, onhan niissä. Soittelin perään ja tuota huomautti itsekin. Pyyhkijän moottorista oli sitä mieltä, että on kuluva osa. Ei nuo maailmaa kaada, minä en jaksa vängätä ja aina pitää koittaa sekä näistä oppii, edelleen mielestäni ihan hyvä hankinta. Takalasinpyyhkijän moottorissa tarjosi, että voi myydä uuden osan sisäänostohintaan, tiedä sitten totuutta, mutta oli neljännes pois Motonetin hinnasta.

Kävin lamppuihin hakemassa nuo Philipsin X-treme Vision +130% -polttimot. Pitäisi vissiin valaista ihan mukavasti. Lyödään keulalle sitten syksymmällä, jos sitä ennen ei lamput pala. 450 tuntia luki paketissa kestoajaksi, sama se on sitten noita ostella ja lyödä uutta paria syksyisin keulalle pimeäksi kaudeksi. Xenonien uusintahinnalla noita saa kolme paria, veikkaan että hyvinkin siinä vaiheessa voi olla auton vaihto taas mielessä.

Ajattelin, että huolletaan nyt ainakin ensimmäisen kerran sinisellä tämäkin, kun edellisestäkin jäi ihan hyvä maku suuhun. Oli positiivinen yllätys kun "essential huolto" (öljyt, suodatin, valohoito ja johdonpäässä käyttö) ja automaatin öljynvaihto yhteensä 350e. Olin varautunut henkisesti tuplasummaa makselemaan.

E: Lopullinen hinta huollolle 440e. Öljynvaihto oli 280e (työ 73,5e ja öljyt 206,64e), vissiin se 190e öljynvaihto oli joku tarjous tai toiseen lootaan.
« Viimeksi muokattu: 12.05.2016, 15:31:45 kirjoittanut Mustalaa »
Oli V70 D5 aut 2005


Poissa suden silmät

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 251
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 '05 valot sekä takalasinpyyhin
« Vastaus #7 : 18.04.2016, 22:22:06 »
Nuo Volvon halogeenit on paskat. Laita kunnon pöntöt lisäksi sinne keulalle niin näkee jotain. Mulla on Bilteman isot pytyt ja näkee kohtalaisesti.

Poissa SilSam

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 '05 valot sekä takalasinpyyhin
« Vastaus #8 : 19.04.2016, 07:27:21 »
Ennen kuin vaihdat takalasinpyyhkimen moottorin niin avaa vanhasta moottorista mekanismin kansi eli takaluukusta verhoilu pois neljällä ruuvilla. Kolme pulttia irti, jotta moottori irtoaa luukusta ja samalla poistuu semmonen suojarauta edestä. Sitten moottorin mekanismin kansi on pienillä ruuveilla kiinni. Jos mekanismi on täynnä ruskeaa vaseliinia, niin taitaa olla vesi ja lika päässyt pyyhkijän juuresta sinne. Mulla oli näin ja putsasin mekanismin ja voitelin uudelleen, taas toimii kuin uusi.

Jos pyyhkijän varsi lähtee hyvin irti moottorista, niin toki se kannattaa irrottaa ja putsata mekanismi työpöydällä. Mulla ei irronnut ja tein putsauksen moottorin roikkuessa luukussa kiinni.

Poissa Mustalaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 '05 valot sekä takalasinpyyhin
« Vastaus #9 : 19.04.2016, 19:49:08 »
Mulla oli tuo uusi osa jo, niin vaihdoin sen suosista tilalle. Pitää kurkata tuon vanhan sisälle, että onko täynnä töhnää vaiko entiset rattaat. Helppohan tuo oli vaihtaa, mitä nyt pyyhin oli helvetin tiukasti jumissa. Videolla jamppa vain nykäisi sen irti, mutta vissiin oli vuodet paikallaan tehneet tehtävänsä. Lähti lopulta kun talttapäisellä ruuvimeisselillä sitä väänsi lepoasentoa vastakkaiselta puolelta.

Parkkitutka tuosta on myös pimeänä, kaksi uutta anturi laitoin tilaukseen eBaysta. Vaihdellaan paikalleen jahka saapuvat perille ja sää vielä vähän lämpenee.
Oli V70 D5 aut 2005


Poissa Mustalaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
V70 '05 peruutustutka ja pistoke etupäässä
« Vastaus #10 : 27.04.2016, 10:31:29 »
Jatketaas aihetta uusilla typerillä kysymyksillä.

Peruutustutkan anturit tuli, odotellaan kelien lämpenemistä, että pystyy pari tuntia ulkona olemaan paikallaan. Kaksi keskimmäistä anturia siis pitäisi olla pimeänä. Volvon alkuperäisen tutkan asennusohjeen löysinkin, joten sitä noudattamalla lähdetään liikenteeseen. Onko jollakulla jotain hyvää vinkkiä antaa etukäteen mitä ottaa huomioon tai jotain kikkaa mitä tuo ohje ei kerro?

Edit: Anturit vihdoin vaihdettu. Homma meni juurikin niin kuin Volvon ohjeessa ja tutkat lähti toimimaan suoraan. Työkaluja tartti T25 torxia ja 13 mm hylsyavainta ja pientä puukkoa ja ruuvimeisseliä vanhojen tutkien antureiden kampeamiseen irti. Tilatut anturit olivat tämmöiset: http://www.ebay.com/itm/161574329583

Toisena typeränä kysymyksenä, etupäässä on pistoke, johon saa Defan taikka Calixin johdon kiinni. Autossa on polttoainetoiminen lämmitin. Onko jotain näppärää parkkipaikkakikkaa, jolla selvittää onko tuo pistoke nyt moottorin lämmittimen vaiko akun laturin? Sisätiloissa ei ole pistoketta erilliselle sisätilanlämmittimelle, niin ei voinut suoraa siitä päätellä...
« Viimeksi muokattu: 22.08.2016, 07:45:55 kirjoittanut Mustalaa »
Oli V70 D5 aut 2005


Poissa Säynävä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 '05 valot sekä takalasinpyyhin
« Vastaus #11 : 27.04.2016, 11:12:53 »
Mittaa yleismittarilla vastus lämppäripistokkeesta. Jos vastus alle 100 ohmia, niin lämmitin ja jos yli 300 ohmia niin akkulaturi. Voithan myös mitata akun napajännitteen levossa ja töpseli kiinni. Tässä saattaa näillä keleillä tosin joissain latureissa oleva lämpötilakompensointi hämätä, en tiedä lähteekö kaikki laturit nostamaan napajännitettä näillä lämpimillä keleillä ja varsinkin jos akku on vielä jo valmiiksi täydessä latingissa.

Poissa Mustalaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
V70 '05 Valot
« Vastaus #12 : 07.06.2016, 22:33:40 »
Terve taas.

Tuossa on pimeänä ne etu-umpioiden sivuvalot. Pitääkö niiden vaihtamista varten irroittaa etupuskuri ja umpio, vai pystyykö ne vaihtamaan muutenkin?

Samoin ylempiin takaumpioihin kerääntyy kosteutta ja pahimpina sadepäivinä vettä, onko siellä joku vakipaikka joka vuotaa ja jonka voisi tukkia/tiivistää?
Oli V70 D5 aut 2005


Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8107
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: V70 '05 Valot
« Vastaus #13 : 07.06.2016, 23:34:20 »
Terve taas.

Tuossa on pimeänä ne etu-umpioiden sivuvalot. Pitääkö niiden vaihtamista varten irroittaa etupuskuri ja umpio, vai pystyykö ne vaihtamaan muutenkin?
Ei tarvitse irrottaa puskuria tai valoja. Vasemmalla ilmanputsarikotelo ja vilkkupolttimo kantoineen pois edestä niin on tilaa. Ilman putsarikotelon irroittamistakin sinne väliin saa kätensä jos tietää miten tapahtuu. Oikealla pesunestesäiliön täyttöputki ja vilkkupolttimo kantoineen pois. Sivuvalojen kantoihin pääsee sormenpäillä tai sopivilla pihdeillä kiinni. Vilkuissa ja sivuvaloissa on sama pikku juttu, eli käännetään noin varttikierros ja avaussuunta on muistaakseni peilikuvana eri puolilla.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 '05 valot sekä takalasinpyyhin
« Vastaus #14 : 03.07.2016, 11:44:13 »
Jos on korkeussäätö valoille kabiinissa, niin on halogeenivalot. Jos joku on sinne sisään jälkiasennus xenon-sarjan laittanut, niin polttimot voi olla xenonit, mutta viralliset xenonit ne ei oo.
Jos muoviumpiot on kuluneet ja samet, niin paras keino on melkein vesihioa ne kunnolla ja 2k-akryllilakka pintaa. Foorumilta löytyy muutama kertomus tarkemmista ohjeista ja lopputuloksesta. Mulla on kestäny itesellä hyvänä umpiot lakkauksen jälkeen yli 100tkm. Viime syksynä alkoi hilseilemään lakka aivan umpioden reunasta. Siellä ei nähtävästi tullut hiottua riittävän syvälle.

Tarvikeumpioden valokuvio on haukuttu ja alkuperäiset maksaa aika paljon. Muovin vaihtaminen on mahdollista, mutta vaikeaa.

Jälkiasennussarjaa voi koittaa selvitellä löytyykö konepellin alta ylimääräistä valohin liittyvää. Johdotuksia umpioon tai ballasteja.
Mistä noita umpioiden muoveja saa, en ite oo ainaka löytäny?
S60 T5

 

Kulkukoira  Proturbo