KL-varaosat  Race.fi

Jälleen tärinää

  • 47 Vastauksia
  • 16807 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kalkatin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Jälleen tärinää
« Vastaus #15 : 26.07.2011, 17:31:59 »
Mites iskarin yläpäät?? Itsellä vaihdettiin ja rauhoittui kummasti etupään elämä. Tosin ongelma oli ovela tutina töyssyistä ja hidasteista ajettaessa.

Ohjausakselin laakeri hajalla tai tehostin??

Toinen vaihtoehto voisi olla pyöränlaakerit huonossa hapessa.
Iskarien yläpäät laitettu noin 3kk sitten uusiksi samalla kun etuiskarit.Etu navat vaihdettu myös ilmenisiköhän tuo tehostin vika muuten kun tärinänä?

Poissa Catalust

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • V70 vm04 D5 @1,6bar
Vs: Jälleen tärinää
« Vastaus #16 : 26.07.2011, 21:24:45 »
Mites vetoakselin vaimennus kumi/ sen kunto?
...3" RST hönkivä kiisseli... ...42,5/56 Garrett... ...600x300x76 cooleri... ...213hv noilla vakio suuttimilla sai... ...nälkä kasvaa kuitenkin syödessä... ;)

Poissa kalkatin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Jälleen tärinää
« Vastaus #17 : 26.07.2011, 22:14:04 »
Mites vetoakselin vaimennus kumi/ sen kunto
Moi
Molemmat akselit vaihdettu volvon vaihto akseleihin.Mielestäni tuossa manuaalissa ei ole vaimennus kumeja.Ainakaan en huomannut sellaisia. ???

Poissa Catalust

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • V70 vm04 D5 @1,6bar
Vs: Jälleen tärinää
« Vastaus #18 : 28.07.2011, 00:45:29 »
Mites vetoakselin vaimennus kumi/ sen kunto
Moi
Molemmat akselit vaihdettu volvon vaihto akseleihin.Mielestäni tuossa manuaalissa ei ole vaimennus kumeja.Ainakaan en huomannut sellaisia. ???

minunmielestä vänkärin puolella AINAKIN pitäisi olla?? Ei se nyt laatikosta voi olla kiinni??  :o
...3" RST hönkivä kiisseli... ...42,5/56 Garrett... ...600x300x76 cooleri... ...213hv noilla vakio suuttimilla sai... ...nälkä kasvaa kuitenkin syödessä... ;)

Poissa kalkatin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Jälleen tärinää
« Vastaus #19 : 28.07.2011, 01:04:49 »
minunmielestä vänkärin puolella AINAKIN pitäisi olla?? Ei se nyt laatikosta voi olla kiinni??  :o
Moi
Minä olen sitä mieltä että ei ole voisiko joku vahvistaa onko vai ei jos on niin sitten se on hukkunut tuosta minun  autosta :o

Poissa anu84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Jälleen tärinää
« Vastaus #20 : 29.07.2011, 09:21:55 »
Itellä -03 V70 2.5T ajettu 190tkm automaatti.. Ja nyt siihen ilmennyt myös että kiihdyttäessä auto ravistaa ihan hulluna ja samoten noin 80-100 vauhdissa.. Se ei tee sitä aina, mutta epäilen vahvasti sisentä vetaria!! Alla on 18"uudet pallot, mutta ne on kyllä suorat ja kummit uudet. On vaan kivan hintanen remontti tulos jos tosiaan se on syynä, auto ostettu kk sitten liikkeestä ja liikkeellä 3kk:den takuu, mutta yllätys ei korvaa kun moottori ja laatikkoviat..
Nyk. V70 2.5T -03
ex 850 2.3R n.300hv -96

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Jälleen tärinää
« Vastaus #21 : 29.07.2011, 09:45:48 »
Ompa yllättävää jos ovat sanoneet noita vain takuun koskevan, molemmat aika kalliita. No, kukin tavallaan.   ::)

Nyt tutkisin vetonivelet ja alustan niveliä tapauksessas.

Poissa kalkatin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Jälleen tärinää
« Vastaus #22 : 29.07.2011, 10:11:23 »
Itellä -03 V70 2.5T ajettu 190tkm automaatti.. Ja nyt siihen ilmennyt myös että kiihdyttäessä auto ravistaa ihan hulluna ja samoten noin 80-100 vauhdissa.. Se ei tee sitä aina, mutta epäilen vahvasti sisentä vetaria!! Alla on 18"uudet pallot, mutta ne on kyllä suorat ja kummit uudet. On vaan kivan hintanen remontti tulos jos tosiaan se on syynä, auto ostettu kk sitten liikkeestä ja liikkeellä 3kk:den takuu, mutta yllätys ei korvaa kun moottori ja laatikkoviat..
Moi
Kyllähän nuo kannattaa tutkia nuo vetoakselit löytyisikö väljää.Oletko kysynyt liikkeestä jos tulisivat edes hieman vastaan jos kyse akseleista?Minulla oli tukivarsien puslat loppu niin liike suostu imaksamaan remontin.Vasen vetoakseli muistaakseni 540e ja oikea 570e :'(siihen vaihto työ päälle jos ei itse tee

Poissa anu84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Jälleen tärinää
« Vastaus #23 : 29.07.2011, 10:18:57 »
Joo auto on nyt tutun korjaajan luona ja katsoo onko vika missä, epäili heti sitä sisentä päätä ja soitin autoliikkeeseen niin eivät tuu vastaan.. Tiedän justii että jos on vetarista kyse niin lykätty niin täyteen vaseliinia ettei ostaja huomaa heti mitään, tai sitten vain on erittäin huonoa tuuria mulla! :/ Ei meinaan oo täristäny tässä kun vasta viikon verran!! Mutta pakkohan se korjaus on teettää mitä sieltä ikää nyt vastaan tulee!! Autoliike kävi katsastamassakin auton sinä päivänä kun kaupat tehtiin!!
Nyk. V70 2.5T -03
ex 850 2.3R n.300hv -96

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Jälleen tärinää
« Vastaus #24 : 29.07.2011, 10:26:57 »
Kyllä liikkeen kuuluis ottaa vähän enemmän kantaa asiaan.

Mulla oli molemmat alapallonivelet väljiä ja liike maksoi toisen varren, kaupoista oli n. 1,5 kk ja syöttöpumpun hihna meni poikki, maksoi kaikki. Liikkeissä on eroja.

Tässä tapauksessa voi olla parempi että otat omasta pussista koska liike ostaa sulle halvimmat mahdolliset.
Ja jos remontin hinta nousee mielestäs liian kovaksi niin kaupan voi kyllä purkaa.
Tappelemaan ei kannata alkaa.

Poissa anu84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Jälleen tärinää
« Vastaus #25 : 29.07.2011, 10:40:03 »
vika löyty.... se sisempi vetari ja myös hammastanko vuotaa..... voi ristus.........
Nyk. V70 2.5T -03
ex 850 2.3R n.300hv -96

Poissa Andy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • V70 -01 T5
Vs: Jälleen tärinää
« Vastaus #26 : 29.07.2011, 10:42:02 »
Itellä oli älyttömän kovaa tärinää varsinkin ohituskiihdytyksissä. Epäilin vetaria ja käytin liikkeessä. Välystä oli ihan pikkuisen mutta ei vaikuta tärinään. Renkaat tasapainoitettiin uudestaan jolla tärinä lähti. Eli volvo on kyllä aika herkkä tuolle ainakin. Kannattaa tarkistuttaa.

Poissa vesap

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: Jälleen tärinää
« Vastaus #27 : 29.07.2011, 11:39:38 »
vika löyty.... se sisempi vetari ja myös hammastanko vuotaa..... voi ristus.........

Vaikka autolla olisi ns. vaihtoautotakuu, niin kyllä käytettyjen kanssa kuluttajansuoja on yleensä vahvempi tekijä. Mikäli auto on huolellisesti tarkistettu ennen ostoa, eikä koeajolla ole ongelmaa havaittu, pitäisi liikkeen tulla vastaan. "Huolellinen tarkistus" ei noin keskimäärin tarkoita auton purkamista. Pelkkä kuluttajaviraston maininta voi muuttaa liikkeen ajatuksia. Toki sitten jos lähtee ajamaan asiaa tuota kautta, saa varautua pitkään savottaan (ratkaisusuosituksen saamiseksi).

Toki tapauskohtaisiahan nämä ovat ja auton ikäkin aina vaikuttaa.

Itselleni on aina tullut liike vastaan (yleensä ottaneet heidän piikkiinsä täysin), jos autoissa on jotain ilmennyt pian ostamisen jälkeen. Ei ole edes yritetty laittaa hanttiin. Tosin olen yleensä ehdottanut liikkeelle kohtuuhintaista korjaustapaa (viimeksi nelivedon kulmavaihteen holkin uusinta koko kulmavaihteen uusinnan sijaan = jokunen satanen vs. pari tonnia).

Poissa anu84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Jälleen tärinää
« Vastaus #28 : 29.07.2011, 12:34:51 »
No autolla käytiin ajamas ainakin puolentunnin lenkki kunnolla ajaen, ja mitään ei silloin havaittu!! Ja tosiaan kolmisen viikkoa oston jälkeen alkoi täristämään, ja tuo hammastankohommakin on erittäin mukavan hintainen!!!
Nyk. V70 2.5T -03
ex 850 2.3R n.300hv -96

Poissa volvo T6

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 188
  • www.vrcf.fi
Vs: Jälleen tärinää
« Vastaus #29 : 29.07.2011, 14:17:11 »
anu84, kysy eri autovaraosaliikkeistä hintaa hammastankomötikälle,hinnoissa suuria eroja tonnin kieppeillä kumminkin liikutaan ja vanha menee vaihossa,Työ kestää 4-8 tuntia. Kyllä tuo tiivisteen vuotamisen korjaus ottaa pattiin, noin 1400e kaikkineen s80:iin ainakin.

 

Futurez  Kulkukoira