Samppasport  Futurez

Jälleen tärinää

  • 47 Vastauksia
  • 17394 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa azzyyr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • Diesel Voimaa...
Vs: Jälleen tärinää
« Vastaus #30 : 29.07.2011, 14:57:06 »
Kyllä kannattaa ottaa yhteyttä kuluttujasuojaneuvontaa ja sieltä saadun lausunnon kanssa uudestaan yhteys myyjäliikkeeseen. Kyllä vanhassakin autossa on myyjäliikkeellä vastuu vioista, joita ostaja ei voi koeajossa tai muutenkaan silmämääräisesti löytää.

Vuotavahammastanko voi olla vaikea saada menemään takuuseen, jos ei suorastaan ole yhtäkkiä korkannu jostain, mut hajonnut vetari pitäis mennä liikkeen piikkiin vähintäänkin osittain. Jotkut vanhojen autojen myyjät käyttävät tätä 50/50 sopimista kuluvissa osissa, joka tietysti on hyväksyttävissä sillä asiakas saa käytetyn kulutusosan tilalle ihan uuden.
Alla: V70 D5 -02
Exä: 850 T5 -94

Poissa anu84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Jälleen tärinää
« Vastaus #31 : 01.08.2011, 11:49:06 »
Lisää vikaa.. Remminkiristäjä kahanuuttaa.. kyllä alkaa vikaa löytyä!! Mutta.. Kai nämä on mukisematta maksettava, kun auto on muuten sellainen mitä ollaan etsitty varusteiltaan ja teholtaan yms! Mutta ottaa päähän ihan helvetisti!!
Nyk. V70 2.5T -03
ex 850 2.3R n.300hv -96

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Jälleen tärinää
« Vastaus #32 : 01.08.2011, 12:57:36 »
Lisää vikaa.. Remminkiristäjä kahanuuttaa.. kyllä alkaa vikaa löytyä!! Mutta.. Kai nämä on mukisematta maksettava, kun auto on muuten sellainen mitä ollaan etsitty varusteiltaan ja teholtaan yms! Mutta ottaa päähän ihan helvetisti!!

Remminkiristäjä laskettanee kuluvaksi huolto-osaksi eikä näin ollen oikein voi kuulua takuiden piiriin. Ellei ihan hiljattain ole vaihdettu.

Mutta noi vetarijutut on sellaisia, että liikkeen on kuluttajasuojan nojalla pikku pakko tulla vastaan tai sitten mennään kaupan purkuun.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa anu84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Jälleen tärinää
« Vastaus #33 : 08.08.2011, 14:24:24 »
Joo ja lisää vikaa.. Ilmastoinnin kompura hajalla!!! 500€!!
Nyk. V70 2.5T -03
ex 850 2.3R n.300hv -96

Poissa kalkatin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Jälleen tärinää
« Vastaus #34 : 14.08.2011, 10:35:21 »
Moi
Se olisi käyty kaikki uudelleen läpi renkaat testattu napojen/levyjen heitot mitattu puslat tutkitu iskarit yläpäineen.Missään ei vikaa tärinä jatkuu!Mahtaisikohan tuo surullisen kuuluisa kaksoismassa vauhtipyörä tehdä tuollaista?Autolla ajettu kuitenkin jo 260000 :-\Auto on 2.4d -03 v70

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: Jälleen tärinää
« Vastaus #35 : 14.08.2011, 20:53:59 »
kaksoismassa pitäisi täristä paikallaan olessaakin kun antaa kierroksia jos siinä vika.
minulla oli 267tkm ajettu ei muuta ongelmia kuin piti ääntä,  pari kertaa taisi vähän luistaa ainakin kierrokset nousi oudosti kiihdytyksessä. osat on nyt vaihdettu vanhassa kytkin levyssä oli reilusti kulutuspintaa.
lisäys: kirjoitit aikaisemmin että vapaalla rulatessaan täristää, auraus kulmat on säädetty?
« Viimeksi muokattu: 14.08.2011, 21:02:39 kirjoittanut virkpe »

Poissa kalkatin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Jälleen tärinää
« Vastaus #36 : 14.08.2011, 21:01:58 »
moi
Mielestäni tuntuu kytkimeen sellainen jumputus jos joutuu hieman luistattamaan.Mistä hommasit osat ja paljonko kustansi ::)

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: Jälleen tärinää
« Vastaus #37 : 14.08.2011, 21:06:17 »
1000,- kaikki kytkimeen liityvät osat, varaosa.fi. työ ei mitään kun tein itse.
vaihdoin samalla takapään stefan se makso jotain 70,- Volvolta.

Poissa noviisivolvoilija

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 267
  • www.vrcf.fi
Vs: Jälleen tärinää
« Vastaus #38 : 15.08.2011, 15:22:27 »
Joo ja lisää vikaa.. Ilmastoinnin kompura hajalla!!! 500€!!
Tuntuu että sinua on kusetettu oikein olan takaa kun tollasen huoltamattoman romun myivät, ja ilmeisesti paikkasivat ongelmia piiloon kaikenmaailman virityksillä...

Poissa wolfdriver

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: Jälleen tärinää
« Vastaus #39 : 15.08.2011, 22:31:57 »
Mahtaako anu84:n autossa pitää mittari paikkansa?Tuntuu olevan sellaisia vikoja mitä voisi olla vasta 200tkm myöhemmin..

Poissa kalkatin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Jälleen tärinää
« Vastaus #40 : 18.08.2011, 08:32:30 »
Moi
Se olisi käyty kaikki uudelleen läpi renkaat testattu napojen/levyjen heitot mitattu puslat tutkitu iskarit yläpäineen.Missään ei vikaa tärinä jatkuu!Mahtaisikohan tuo surullisen kuuluisa kaksoismassa vauhtipyörä tehdä tuollaista?Autolla ajettu kuitenkin jo 260000 :-\Auto on 2.4d -03 v70
[/quote
Taitaa olla niin että massapyörän voi rajata pois tärinän aiheuttajana sillä auto tärisee moottori sammuksissakin kun laskee mäkiä vapaalla kokeilin eilen ???

Poissa aari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • V50 2,0 -09
Vs: Jälleen tärinää
« Vastaus #41 : 30.08.2011, 12:04:23 »
Olisko noilla iskarin asennuskulmilla mitään merkitystä? Yläpäässähän on pieni säätövara. Onko esim: Miksulla tietoa, mikä on Volvon ohjeistus etupään iskareita vaihdettaessa yläpään asennuskohta?

Poissa aari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • V50 2,0 -09
Vs: Jälleen tärinää
« Vastaus #42 : 01.09.2011, 17:24:10 »
Edelliseen ei tullut vastauksia, joten kysytään lisää: Entäs sitten etummaisen kallistusvakaajan kiinnikekohdat/kumit? Vaikuttaako niiden välys täristämiseen? Voiko kokeilla, esim: ottamalla molempien puolien koiranluiden alapäät irti ja tehdä testiajo ilman vakaajaa?

Poissa hejasverige

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: Jälleen tärinää
« Vastaus #43 : 02.09.2011, 09:33:55 »
Olisko noilla iskarin asennuskulmilla mitään merkitystä? Yläpäässähän on pieni säätövara. Onko esim: Miksulla tietoa, mikä on Volvon ohjeistus etupään iskareita vaihdettaessa yläpään asennuskohta?
siis meinaat sitä mihin napa kiinnitetään tolpan alapäähän?
jos niin kyllä on merkitystä
sillähän säädetään camber kulmaa (renkaan pystykallistumaa)
joka taas vaikuttaa varmasti ajo-ominaisuuksiin / auton käyttäytymiseen..


Poissa aari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • V50 2,0 -09
Vs: Jälleen tärinää
« Vastaus #44 : 02.09.2011, 11:33:04 »
Oli vähän huonosti kirjoitettu kysymys..en tarkoita tolpan alapään kiinnitystä, josta säädetään, kuten sanoit camber kulmaa. Tarkoitan iskaritolpan yläpään kiinnitystä, sillä siellähän on pieni säätövara iskarin kallistuskulmalle. Kärjistettynä: onko iskaripaketti/tolppa pystysuorassa renkaaseen nähden, vai makaako hieman sisälle(koneeseen) päin. Eli onko tällä iskaritolpan asennuskulmalla merkitystä renkaiden pystysuunnassa olevaan täristykseen. Mulla samat oireet, kuin ketjun aloittajalla ja kaikki muut vaihdettu, paitsi poikittainen kallistuksen vakaaja.

 

Kulkukoira  Proturbo