Tänään koitti päivä jolloin päästiin ihan julkisille teille tuon kikkareen kanssa, suuntana meinaan katsastuskonttori!

Ja leimahan sieltä pamahti. Käppäriä täytyy vähän kiristellä koulussa, muuten huomautuksitta meni.
Kylläpä se meni hienosti tuolla uudella koneella..., pintakaasulla tietenkin sisäänajoa

Ei vaiskaan, pienen rundin jälkeen kone pitänyt ainakin vielä kaikki nesteet tallella ja toiminut hyvin. Käynti- ja menopuolella ei mitään moitittavaa. Tuntuu siellä vähän enemmän kaakkeja olevan mitä ennen purkua. Kulkee ihan eri tavalla, vääntöä älyttömästi pienillä kierroksilla ja sitten kun ahdot (0.5bar) nousee niin johan tapahtuu
Kävi myös semmonen hommeli että Bertone sai lähteä tallille levolle ja kasipätkä tuuraamaan kotipihalle. Luvassa armotonta hinkkausta, pientä viimeistelyä ja sisäänajoa. JuHaU:lta täytyy käydä hakemassa sisälokarit ja asentaa ne paikalleen.



Elikkäs, mitä kaikkea tapahtui rempan aikana? Autossa nyt tosiaan sen alkuperäinen B5234T5 lohko, jonka ostin edelliseltä omistajalta joka oli tehnyt sen koneen mikä autossa ostohetkellä oli. Oli vakiomännille kuulemma hiukan väljä, niin ajateltiin että jospa sinne saisi pelkällä hoonaamisella 81,5mm Wössnerin takomännät. Sinnehän ne sujahti H-profiilien kanssa. Uutta moottorissa myös kaikki laakerit, tiivisteet, o-renkaat yms. Kansi remontoitiin kokonaan, 2 pakopuolen venttiiliä joutui uusimaan. (Nyt selvisi minne Naantalilaisen Volvomiehen kannesta kaksi venttiiliä meni) Vakio venttiilijousilla mennään kuitenkin.
''- Kaikki tiivisteet, stefat, o-renkaat jne. uusittu
- Kampiakselin ja kiertokankien laakerit uusittu
-
Männänrenkaat uusittu Wössnerin takomännät - Huohotinjärjestelmä uusittu
- Uudet H-profiili kiertokanget
- Kansi tarkastettu, koeponnistettu ja venttiilinvarsien kumit sekä hydrauliset nostajat uusittu
- Öljypumppu tarkastettu ja rajoitinventtiilin jousi uusittu
- Jakopää ja vesipumppu kaikkineen uusittu
- Matkamittarin hammasratas uusittu
- Turbo laakeroitu, tasapainotettu sekä muokattu 15G --> 19T (uusittu imusiipi, kompurapesä ja hukkaportin kello)
Aito Kinugawa TD04HL-19T - Vaihdelaatikkoon vaihdettu öljypumppu ja akseli, turbiini ja muut sisuskalut vähemmän ajetusta
vaihteistosta sekä uusittu öljypumpun ja vetoakselien stefat
- Siniset suuttimet (391cc @ 3.8 bar)
- Vaparin (850 GLT) nokka-akselit
- Säädettävä bensanpaineensäädin mittarilla
- Lisäöljynjäähdytin vaihteistoöljylle
- Vaihdettu moottoriöljyt, laatikkoöljyt (huuhdeltu, Mobil ATF 3309), ohjaustehostimen öljyt ja jäähdytysnesteet
- Ilmastointi huollettu
- Tehokkaampi bensapumppu
- Rica -lastu
- 3'' putkisto ''
Hyvät saundit koneessa on. Maalipinnalle vielä kunnon pesu ja myllytys, niin siitä tulee oiva kesäauto.
Maalipinnalle täytyy joo tehdä jotain. Kuskinoven kynnys ja puskurin alalippa ottaa pahasti silmään... Maalarille varmasti. Jospa nyt päästäis tän kanssa miittiin??
