Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo S80 2.9 öljynpaine valo vilkkuu välillä kuumalla koneella

  • 14 Vastauksia
  • 7680 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa torsen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Tuollaista ilmoitusta tulee kun kone on normaali lämpöön ajettu. Tai yleensä saa ajaa lämpöisellä koneella jonkun aikaa ennen kuin syttyy tippa kannun kuva ja lukee ei öljyn painetta.

Tehtyjä huoltoja ja tarkistuksia lähiaikoina:
-Öljyt ja suodatin koneeseen noin 1000km sitten 5w40
-Öljy tuntuu kiertävän koneessa kun valo vilkkuu/palaa
-Koneen ääni ei muuta miksikään siitä, kun valo syttyy tai vilkkuu
-Ei tule kierroksilla tai ajaessa, ainoastaan tyhjäkäynnillä

Mistähän sitä lähtisi vikaa paikantamaan?

katselin hakua käyttäen että joillakin olisi ollut jotkut tiivisteet pitänyt vaihtaa moottorin öljypohjaan ja sinne tienoille.

Edit:Ja tosiaan koskaan ei tee kuin lämpöisellä koneella ja tyhjäkäynnillä tuota.
Vaikuttaa juuri että voisi olla joku anturi viallinen tai likainen.
« Viimeksi muokattu: 26.06.2016, 00:34:19 kirjoittanut torsen »

Poissa JayRay

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Paljonko motilla rullattu?

Itsellä oli vähän samanmoinen ongelma 2.4T koneessa. Tuli kyllä ihan ajaessa kun öljy oli tarpeeksi lämmennyt.

Epäiltiin öljynsuodattimen likellä sijainnutta ylipaineventtiiliä, että olis ollut likainen... Hainkin kyseisen osan.
Ajoin STP:n puhdistuslitkun öljynvaihdon yhteydessä ja vaihdoin öljyn 5w50. Jäi osa vaihtamatta, mutta ei ole syttynyt enää.

Poissa ralli art

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 267
  • www.vrcf.fi
Vitos ja kutos koneissa tullu muutama vastaan josta jääny öljynpumpun ylipaineventtiili jumiin,mutta silloin valo palaa koko ajan.. Ja muutamassa tullu vastaan viallinen öljynpaine anturi jolloin valo ei oo palanut kuin tyhjäkäynnillä.
On täysin mahdollista että on kertynyt karstaa öljypumppuun jolloin kannattaa kokeilla öljytilan huuhtelua, esim Forte,kent jne jne
Volvo S60R 2004 6MT
455 Titanium Grey/Gobi sand.

Poissa torsen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Eilen vaihdettu öljynpaineanturi koneen eteen. Ehkä vähän kauemmin saa ajaa ennen kun valo vilkkuu/syttyy. Mutta ei korjannut tuo anturin vaihto ainakaan vikaa.

Onko tuo miten yleistä että näihin joutuu vaihtaamaan niitä öljypohjassa olevia o-rengas tiivisteitä ja putsaamaan sihtiä? Kun netissä on jonkun verran juttua että tuolla tavalla valo vilkkuisi jos o-renkaat on mennyt huonoksi ja pois paikoiltaan osaksi.

Olisko jossakin räjäytyskuvia tai ihan valokuvia juuri tähän kyseiseen autoon koskien tuota tiivisteiden vaihtoa?

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Tossa on kuva:  http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=238377&ukey_make=865&ukey_model=12010&modelYear=2001&ukey_category=7072&ukey_driveLine=11326
Mulla oli T6:ssa samantyyppinen vika: Kylmänä ok, kun lämmöt nousi normiksi syttyi Ö-painevalo. Paineanturi vaihdettiin-ei vaikutusta, tiivisteet ö-pohjaan vaihdettiin-ei vaikutusta. Sitten tuli vitutus ja vaihtomoottori paikalleen.
Viimeisin veikkaus on että ö-pumpun painevena tai tiiviste vuotaa.  Tarkoitus olisi ottaa auki ens viikon puolella.
Ilmoittelen jos löytyy jotain..
Noi tiivisteet löyty siniseltä ja maksoivat n. 30-40€ Kaikkine puhdistuksineen on noin 3-4 tunnin homma nosturilla.
Noi osanumerot on tossa linkissä samat kuin Volvolla ;)
« Viimeksi muokattu: 14.05.2016, 12:09:19 kirjoittanut Kupru »
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa torsen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Ei kai tässä nyt sentään moottoria tarvii vaihtaa jos vain lämpöisenä tulee tuo vilkkuva/palava valo. Kun muuten toimii normaalisti. Ja tänään kun oli kylmempi ei tullut ollenkaan tuo valo.
Ja kun rupesin miettimään niin talvella kylmällä se ei vilkahtunut kuin kerran. Ja ei toista kertaa tullu näkyviin tuo valo talvi aikaan. Voisko se johtua noista öljyistä mitkä nyt koneessa että ovat liian löysät? Tuossa yhdessä viestissä ehdotettiin jo vaihtoa 5w50 öljyihin. Mitkä tuohon koneeseen olisi sopivat merkiltään vai onko merkillä väliä noissa öljyissä?
Nuo nykyiset uudet öljyt ovat Mobil super 3000 5w40 täyssynteettiset öljyt. Ne olleet koneessa nyt sen reilu 1000km ja oikeastaan silloin tullut vain tuota valon vilkkumista.

Ja haittaako jos tuolla ajaa ns. kylmällä koneella kun painevalo ei pala? Jos toimii normaalisti. Eli sellaista lyhyttä ajoa.

Edit: Onko tuo ö-pumpun painevena ja tiiviste öljypohjan sisällä vai koneen ulkopuolella?
« Viimeksi muokattu: 15.05.2016, 18:42:08 kirjoittanut torsen »

Poissa Furi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Oma V70 T5 -02 alkoi tekemään samaa, lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä vilkuttelee ilmoitusta. Pienessä alamäessä ei vilauttele eikä liikkeellä. Volvo on mulle uusi tuttavuus, eikä tällaisia ole aiemmissa autoissa ollut, mutta ei näytä olevan ihan hirveän harvinainen tilanne. Öljyt ja suodatin on vaihdettu aiemman omistajan toimesta liikkeessä, öljystä ja suodattimen laadusta ei ole tietoa, mutta ajattelin nyt varmuudella ensin vaihtaa ne. Mitä öljyä ja minkä merkin suodatin sinne kannattaisi nyt ensimmäisenä laittaa? Entä sellainen joku moottorinputsaus aine ennen öljynvaihtoa?

Ohjelmointia tekisi mieli, mutta tämä olisi ensimmäisenä hyvä hoitaa... Mahti peli muuten, ainakin entiset mersut ja foordit pesee mennen tullen  :)

-J

Poissa torsen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Kun vaihdoin tuon öljynpaine anturin, niin samana päivänä teki vielä tuota valon palamista/vilkkumista lämpöisellä koneella. Siitä seuraavasta päivästä tähän päivään saakka, ei ole tullut kuin kerran vilkahtanut öljyvalo. Kertaakaan ei ole jääny päälle tuon jälkeen enää.
Eli toistaiseksi uskon että vika korjaantui tuolla anturin vaihdolla. Pitää vielä tehdä tuo moottorin  sisäpesu ennen öljyjen vaihtoa seuraavan kerran.

Poissa Furi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Njoo, ei auttanut öljykellon vaihto. Seuraavaksi vuorossa sitten öljypohjan irrotus, sihdin putsaus ja samalla o-renkaiden tarkastukset. Löysin pientä öljyläikkää turbon paluuputkesta, se on nyt puhdistettu ja seurataan josko se vuotaa.

Mitä öljyä kannattaisi laittaa? Öljy-yhtiöiden haku suosittelee 5W-40, mutta myös 0W-30 laatua näkyy.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
väljä masiina,10w40/15w40, koita noita ennenkuin vaihdatkonetta/autoa. :'(
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Jani 73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Öljy-yhtiöiden haku suosittelee 5W-40, mutta myös 0W-30 laatua näkyy.
Ei ainakaan ohuempaa öljyä kannata kokeilla tossa tapauksessa. Mieluummin paksumpaa,
vaikka just 10W40 tai 5W50.

Poissa Furi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
No niin, öljypohja tuli irrotettua ja sihdissä oli tiivisteen palasia, ilmeisesti lauhduttimen paluuputkesta. Kaikki tiivisteet vaihdettiin, kampuran laakerit tarkastettiin (kaikki ok) ja uudet öljyt sisään. Homma toimii ja ei tule enää varoitusvaloja.

Poissa torsen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
No niin, öljypohja tuli irrotettua ja sihdissä oli tiivisteen palasia, ilmeisesti lauhduttimen paluuputkesta. Kaikki tiivisteet vaihdettiin, kampuran laakerit tarkastettiin (kaikki ok) ja uudet öljyt sisään. Homma toimii ja ei tule enää varoitusvaloja.
Teitkö tuon remontin itse vai liikkeessä? Mitä tuli maksamaan ja mitkä kaikki tiivisteet vaihdoit?

Poissa Furi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Liikkeessä tein, 796€ kaiken kaikkiaan, mutta siihen tuli lisäksi Forte huuhtelu ja kk:n laakerien tarkastus, uudet öljyt ja suodatin. 8 tiivisterengasta vaihdettiin, ne haettiin Keskusautohallista ja maksoivat yhteensä 80€. Tuon tarkemmin en osaa tiivisteistä kertoa. Onneksi saan myyjäliikkeen kustannuksiin mukaan, niin ei kirvele niin pahasti  *taavih->

 


Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Ja mun T6:sta oli ö-pohjan paineöljyputken tiiviste pois paikoiltaan... >:(
Kiertokangen laakerit ainakin kaputt.
Noh, vaihtokoneella mennään ja hyvin on mennyt. Bensaakin :D
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

 

Proturbo  Autodiagnoosi