Carwist  Race.fi

Saffron V70R AWD

  • 40 Vastauksia
  • 8566 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 323
  • www.vrcf.fi
Vs: Saffron V70R AWD
« Vastaus #15 : 19.08.2016, 12:28:45 »
Tällä viikolla tuli laitettua Vol-Fcr viimein toimintakuntoon ja aika pienellä vaivalla lähti pelaamaan.

Läppärissä Win 7 64bit mutta ei aiheuttanu ongelmia. Netistä latasin USB-OBD piuhalle ajurit jotka asensin manuaalisesti, automaattiasennus ei pelannu jostain syystä. Kaapeli tilattu Elekmalta.

Livedatan kanssa yhteys pätki aika tiuhaan, mutta se loppui kun vaihtoi USB3-portista USB2-porttiin. Ilmeisesti hitaampi portti sopii tuolle softalle paremmin.



Kattavasti näytti olevan eri antureita ja tietoa mitä livenä näkee. Tällä kertaa nollasin vaan huoltovalon ja tsekkasin miksi ABS/TRACS valot on syttyny pari kertaa.
« Viimeksi muokattu: 09.07.2018, 16:53:29 kirjoittanut aprilli »
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 432
Vs: Saffron V70R AWD
« Vastaus #16 : 20.08.2016, 19:28:54 »
Komea pirssi. Tritonit tekee kyllä paljon. Kyllä aidoissa BBSissä on sitä jotain ;)
EX: 740 Turbo -89, 850 T5++ -96, S60 2.4i -05

NYK: V70 D5 AWD -07 RICA

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 323
  • www.vrcf.fi
Vs: Saffron V70R AWD
« Vastaus #17 : 08.05.2017, 19:35:13 »
Talvikausi alkaa olla ohi eli aika laittaa takaveto seisontaan ja ottaa nelikko ajoon  :idiot2:

Kauden alkuun raudan- ja pienpoisto sekä vahaus. Auto ja vanteet käyty läpi kertaalleen läpi Collinite 476s:llä. Seuraava kerta 915:llä niin näkee minkälainen ero noilla on käytännössä. Vanteista tuli yllättävän hyvät raudanpoiston ja vahauksen jälkeen.



Postipoika ja Volvon varaosapuoli tekee parhaansa että saatais kaikki tilatut osat piakkoin perille, osa jo saapunut ja tärkeimmät vaihdettu:





Paremmat kuvat varmaankin loppuviikosta kun ehtii laittaa kaiken kiinni. Lyhykäisyydessään uutta tulee:

 - C70 2003-2005 etuvalot
 - C70 2003-2005 etuvilkut
 - R-logo maskiin
 - R-lattiamattosarja
 - Alkuperäinen tavaratilan matto tarvikkeen tilalle
 - Uudet roiskeläpät
 - Ovien varoitusvalot x 3
« Viimeksi muokattu: 09.07.2018, 16:54:01 kirjoittanut aprilli »
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa janne81

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3435
Vs: Saffron V70R AWD
« Vastaus #18 : 21.05.2017, 20:02:25 »
Hienot valot laitoit ja hieno on kyllä auto muutenkin.
Missä hinnoissa noi lamput on nykyään? Muistelen että joskus ainakin maksoi ihan kivasti..

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1729
  • V70 2.4T Ocean Race
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: Saffron V70R AWD
« Vastaus #19 : 21.05.2017, 20:36:11 »
Oho. Noihin tuikkuihin on uponnut jo euro poikineen.

Poissa PaleA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Saffron V70R AWD
« Vastaus #20 : 22.05.2017, 13:06:37 »
On kyllä komea Ärrä! Eikä ainakaan huonompaan suuntaan olla nuilla päivityksillä menossa  :buck2:
S70 T5 -97 & V70R AWD -97

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 323
  • www.vrcf.fi
Vs: Saffron V70R AWD
« Vastaus #21 : 23.05.2017, 22:08:10 »
Hienot valot laitoit ja hieno on kyllä auto muutenkin.
Missä hinnoissa noi lamput on nykyään? Muistelen että joskus ainakin maksoi ihan kivasti..

Oho. Noihin tuikkuihin on uponnut jo euro poikineen.

Kiitos, kyllä ne piristää ulkonäköä reippaasti. Nyt vaan sumuvalot näyttää tosi onnettomilta, joutuu niille keksiä vielä jotain.

Maksavat vieläkin aika kivasti, noin 900 euroa posteineen oli Hovalta. Sisältää siis etuvalot ja -vilkut polttimoineen. Tuo oli halvin mitä löysin ja vielä niin että tavaraa oli suoraa hyllyssä. Käytettyjä ei tullut vastaan oikeen missään, eipä noita taida kovin moni myydä, menevät auton mukana.

On kyllä komea Ärrä! Eikä ainakaan huonompaan suuntaan olla nuilla päivityksillä menossa  :buck2:

Kiittää! OEM+ linjalla jatketaan  ;)







Ovivalon oli joku ikävästi fiksannut sikaliimalla tai vastaavalla, jota oli tietysti myös ovessa, sen lisäksi ettei se valoa pitänyt vaan sekin roikkui johtojen varassa.



Autobriten Tar & Glue Removerilla lähti liimat ovesta ja uus valo tilalle. Volvo Original tietysti..



Käsinojaan tuli uus mukitelineen kelkka. Pelkkää kelkkaakin saa Siniseltä uutena, hintaa muistaakseni 31 euroa.







Koko kalusto pihassa  ELK


« Viimeksi muokattu: 09.07.2018, 16:55:34 kirjoittanut aprilli »
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa Justus

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Saffron V70R AWD
« Vastaus #22 : 23.05.2017, 22:36:08 »
On se komea!

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2760
Vs: Saffron V70R AWD
« Vastaus #23 : 24.05.2017, 09:34:03 »
On se komea!
Tähän on pakko yhtyä  :)
V60 D5 AWD R-Design -14  
240 DL B19K -84

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 323
  • www.vrcf.fi
Vs: Saffron V70R AWD
« Vastaus #24 : 21.06.2017, 21:03:03 »
Pientä ehostusta tehty taas kesää kohti. Kuvat on nopeesti tallissa puhelimella otettuja, joten ovat enemmän tai vähemmän detailikuvia tällä kertaa. Roiskeläpät meni vaihtoo koska ne alkoi olla pahasti jo ehtoopuolella sen lisäksi että kaikissa oli jotain pientä patenttia kiinnityksen osalta.



Volvo original läpät joka kulmaan, myös kiinnitys tietysti neuroottisesti Volvo-pussista otetuilla niiteillä  ::)



Vahauksen jälkeen roiskeläppien lisäksi myös putkien päät näytti melko ankeilta muuhun autoon nähden.



Tähän vaivaan ensin puhdistus Quick Cleanilla jonka jälkeen toinen puhdistus ja suoja-aine. Jälkimmäiset Autobriten tuotteilla. Takapuskurin huono kunto näkyy hyvin viimeisessä kuvassa. Lienee elettävä asian kanssa niin kauan, kun koira harvakseltaan tässä autossa matkustelee.



Takalasinpyyhkijän akselin reikää tulppasi aiemmin joku viritys, jonka tiiveys oli aika kyseenalainen:



Tähän tilasin Saksasta lasisen tulpan. Mallikohtaisia tulppia löytyi ainakin V70 Mk1: https://www.gecleant.de/shop/index.php?



Uus ja vanha. Lasitulpassa vielä suojakalvo päällä tässä vaiheessa:



Helppo asentaa, varmasti tiivis ja paljon huomaamattomampi kuin edellinen:



Pieni hyppy taas kohti siistimpää kokonaisuutta  :hg:
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa Duke

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1463
  • Näillä mennään
Vs: Saffron V70R AWD
« Vastaus #25 : 22.06.2017, 11:12:41 »
Todella siisti peli. Huomasin vaan että takalasin alalista kuplii jo ikävästi. Ex ärrään uusin listan kun siinä oli ihan karsea.
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo XC90 D5-08:käyttis
Volvo S80 D3-11:käyttis

Poissa Justus

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Saffron V70R AWD
« Vastaus #26 : 22.06.2017, 11:25:53 »
Heittää kuikkaan koko alalistan. On paljon paremman näköinen niin.
Komea peli kyllä.

Poissa Duke

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1463
  • Näillä mennään
Vs: Saffron V70R AWD
« Vastaus #27 : 22.06.2017, 13:12:00 »
Riippuu mistä tykkää. Itsestä oli tyhmän näköinen ilman listaa.
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo XC90 D5-08:käyttis
Volvo S80 D3-11:käyttis

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 323
  • www.vrcf.fi
Vs: Saffron V70R AWD
« Vastaus #28 : 09.07.2018, 18:37:02 »
Vuosipäivityksen paikka..

Hieman lisääntynyt öljyn kulutus vuosi sitten innosti uusimaan huohotuksen talven aikana. Samalla löytyi pari muutakin heikkoa kohta, sen lisäksi että joltain edelliseltä asentajalta oli jääny ahtimelle tulevan imuputken klemmari kiristämättä. Sen verran löysällä oli tuo putki että sen sai vetää pois klemmariin koskematta. Ahtimen akselin välys tuntui olevan käsikopelolla vielä hyvä.


Ensimmäisenä löytyi katkennut moottorin maadoitusjohto. Pätkä pois ja uusi liitin tilalle, jäi vielä riittävästi löysää.


Murtunut tulpanjohdon runko. Tilalle Siniseltä uusi sarja tulpanjohtoja.


Rännit tuli avattua kans, koska vesi jäi aina makaamaan muovin päälle mistä pyyhkijät menee läpi. Näin jälkeenpäin voi todeta, ettei noita kumiletkuja kannata ottaa irti asti ellei ole aivan välttämätöntä. Apukuskin puolimmaisen saa tosin helposti takaisin paikoilleen, mutta tuo kuskin puoleinen...


Tämä kikka oli paras. Eli pätkä narua, jonka saa suht helposti pujoteltua oikealle reitille ja sitten alakautta vedetään letku paikoilleen. Parin minuutin homma loppujen lopuksi.

Itse huohotuksesta löytyi ne tyypilliset, eli kumimutka imusarjan päässä poikki, kumiosat muutenkin todella haperoa ja PTC-venttiili täynnä sontaa. Tilalle tuli Siniseltä huohotuksen kaikki osat, imusarjan tiiviste tietysti, kaasuläppäkotelon tiiviste ja muutama muu osa.


Kaverilta saatu vanha keittiönkaappi oli taas erittäin kätevä osia pestessä. Ei roisku pesuaineet ympäri tallia ;)


Tuli ehkä vähä turhanki kanssa noita osia pestyä, mutta onpa hetken aikaa siisti, jostain kohtaa.


Suuttimet oli SeAMK:ssa mitattavana ja pesussa. Tiivisteet ja filtterit uusittiin kans.


Lopuksi vielä Volvon poikkitanko paikoilleen.


Jarrurempassa vaihtoon levyt ja palat. Vanhat palat oli aika finaalissa.


Ens talvesta eteenpäin on tarkotus ajaa ärrällä myös talvet, joten sitä silmällä pitäen hommasin toisen sarjan Tritoneita. Lumi on huono tekosyy ajaa rumilla vanteilla  ELK
Tälle kesää renkaat vaihtui 235 --> 225 leveisiin ja sen myötä sai ottaa siniset käännönrajoittimet pois. Kätevä tunne kun auto taas kääntyy.

Huohotus käytiin koeponnistamassa Norjassa toukokuun ekalla viikolla. Kilpisjärven kautta Lofooteille ja Uumajan kohdasta takas Suomeen. Hieno reissu, suosittelen  8)



« Viimeksi muokattu: 10.07.2018, 08:42:26 kirjoittanut aprilli »
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa Maxxxed

  • Hallitus - Varajäsen - Kiihkeä nauriinpolkija :)
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4901
  • Hybrid Synergy Drive
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Saffron V70R AWD
« Vastaus #29 : 09.07.2018, 22:51:07 »
Tyylikäs ärrä :)

 

Carcom Oy  Ateho