RallyBaron  Samppasport

S40 -05 2.4 putkisto...

• 16 Vastauksia
  • 8674 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Tube

• De Luxe
  • *
S40 -05 2.4 putkisto...
« : 26.07.2011, 18:43:50 »
Kellään kokemuksia? Tuntuu että tolle 2.4 tai 2.4i moottoreille ei oikeen tahdo löytää valmista putkistoa juuri mistään, itse tykkään kun autosta kuuluu hillitysti murinaa, ei mitään yliampuvaa mutta tällä hetkellä tuntuu että olisi hybridi alla kun ei kuulu juuri nimeksikään ääntä.

Olen parille putkisto firmalle laittanu viestiä mutta sanovat vaan että 2.4 ei ole saatavilla heidän puoleltaan putkistoa. Pitääkö sitä siirtyä jumaliste amispatentteihin ja laittaa pelkkä takapönttö johonkin rähinä malliin vai mitä tässä pitäisi tehdä?  :-\

Jos joku laittanut putkiston/ostanut jostain niin video/kuvat -linkit ovat varsin tervetulleita!  ::)
Volvo S40 2.4 -05 momentum bussiness *Wax on, wax off*

Poissa VäLKKy

• Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40 -05 2.4 putkisto...
« Vastaus #1 : 26.07.2011, 21:51:39 »
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Pietilä

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 26.07.2011, 23:00:17 »
Heicolta tosiaan saa ja myös eurosporttuningilta ja evolve/elevatelta:

http://www.eurosporttuning.ca/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=EST02&Product_Code=VLE-350-210&Category_Code=VL-S40-V50-en

http://www.elevatecars.com/s40-2nd-gen/engine-performance/ELEVATE-volvo-S40-24i-FWD-Sport-Exhaust-System

Heico video:
http://www.youtube.com/watch?v=lifkC6sVX7g

Eurosporttuning video:
http://www.youtube.com/watch?v=JD2g3YdDCXY&feature=player_embedded

Evolve/elevate:
http://www.youtube.com/watch?v=lAz455UIU6c

Sit monihan on näistä 2.4/2.4i:stä  tehny tuplaulostulot ja samalla repiny villat tuosta äänenvaimentimesta pois. Sillain saa jonkun verran sitä ääntä.
http://forums.swedespeed.com/showthread.php?139433-Ever-wonder-what-the-inside-of-your-muffler-looks-like

Tuossa ois video ennen ja jälkeen, mutta en ite ainakaa saa nuita videoita pyörimään enään.

« Viimeksi muokattu: 26.07.2011, 23:12:27 kirjoittanut Pietilä »

Poissa Tube

• De Luxe
  • *
« Vastaus #3 : 27.07.2011, 19:12:29 »
Voipi olla että pitää tehä tosta nykysestä pöntöstä tuplaulostulot ja repiä villat. On sen verran suolasen hintasia nuo putkistot. Pitääpi seuraavan kerran kun nostaa auton ylös kurkkia että mistä kohtaa putken saa irrotettua, olisi helpompi hitsata se toinen ulostulomutka pöydällä nii saa myös ylös saumaa. Itselläkään nuo videot ei kyllä taho toimia mutta eiköhän se jotain eroa tuo. Jos jotain projekti kiinnostaa niin voin päivitellä tänne kuvia/videoita asiasta kun saan aikaseks.

Poissa Pietilä

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 27.07.2011, 20:45:07 »
Joo kannattaa  ottaa vaikka video ennen ja jälkeen, niiden villojen  poiston. Niin näkee sit jokainen millanen siitä tulee.

Itsellä  on noin puolet villoista  otettu pois, itse kyllä revin niitä siksi, että sai pakokaasut  tulemaan samanlailla  molemmista putkista.  Ja kyllä se ääni jonkunverran muuttu jo nuilla  puolenkin  ottamisella.

Poissa Tube

• De Luxe
  • *
« Vastaus #5 : 29.07.2011, 01:19:59 »
Kannattanee ottaa ensin puolet ja sitten kokeilla jos miellyttää jo tarpeeksi. =)

Poissa mika70

• De Luxe
  • *
  • BMW 330Xd
« Vastaus #6 : 30.07.2011, 00:51:22 »
Mulla on BSR:n 2.5" putki katista taaksepäin. Juuri sopivat murinat. Ja isot kromiset ulostulot, jotka on myös suht näyttävän näköiset, mut omasta mielestä ei liian amisteini tsydeemit  :pomo:
Tosin auto on T5. Mut luulis et 2.4:n löytyy vastaavanlaisia?

Poissa VOLLE-S40

• De Luxe
  • *
  • S40 2.4i 170 -04 - Hilux -07
« Vastaus #7 : 01.08.2011, 18:25:49 »
Kun täällä kuvia kaivataan niin siinä olisi yksi kuva minun asentamasta tuplaputki viritelmästä.
http://www.aijaa.com/v.php?i=005238404788.jpg

Sahasin kuskinpuolelta sen tulpanpätkän irti ja asensin vähän muokatut ysikymppikulmat pakoputkilemmareilla kiinni. Poistin kuskin puolelta kaikki villat mitä sain. Puolessavälissä vaimenninta on joku tukipelti jonka takaa ei varmaan saa villoja pois edes toisen puolen putken päästä koska se on kiinteä. Vaimentimen sisällä kulkevaan putkeen revin/vääntelin aika ison reijän että sain sauhut tulemaan molemmilta puolilta ulos.

Poissa mika70

• De Luxe
  • *
  • BMW 330Xd
« Vastaus #8 : 07.08.2011, 22:15:08 »

Tossa mun autosta kuvaa..

Poissa Tube

• De Luxe
  • *
« Vastaus #9 : 08.08.2011, 20:58:45 »

Tossa mun autosta kuvaa..

Onhan tuo hienon näkönen. Eikä kallis lookin kohotus tää hommaa oo ku tarvii vaa rälläkän, konstin millä saa villat pois (jos sieltä ne haluaa ottaa) 90 mutkan putkea ja jos haluaa putket näkyviin niin pari putken päätä. Voila.

Poissa Tube

• De Luxe
  • *
« Vastaus #10 : 16.12.2011, 19:30:25 »
Kun täällä kuvia kaivataan niin siinä olisi yksi kuva minun asentamasta tuplaputki viritelmästä.
http://www.aijaa.com/v.php?i=005238404788.jpg

Sahasin kuskinpuolelta sen tulpanpätkän irti ja asensin vähän muokatut ysikymppikulmat pakoputkilemmareilla kiinni. Poistin kuskin puolelta kaikki villat mitä sain. Puolessavälissä vaimenninta on joku tukipelti jonka takaa ei varmaan saa villoja pois edes toisen puolen putken päästä koska se on kiinteä. Vaimentimen sisällä kulkevaan putkeen revin/vääntelin aika ison reijän että sain sauhut tulemaan molemmilta puolilta ulos.

Miten ton viritelmän teko muuten onnistu? leikkasitko myös vänkärin puolen putken ja teit niihin modatut ysikymppiset? Ite kun menin auton alle viimeks nii kattelin että jos ne laittaa siitä suoraan pihalle nii ei mahu ulos jollon "takahelmaa" pitäs vähän leikellä johon en mielellää haluis ryhtyy.

Poissa Pietilä

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #11 : 16.12.2011, 20:05:17 »
Miten ton viritelmän teko muuten onnistu? leikkasitko myös vänkärin puolen putken ja teit niihin modatut ysikymppiset? Ite kun menin auton alle viimeks nii kattelin että jos ne laittaa siitä suoraan pihalle nii ei mahu ulos jollon "takahelmaa" pitäs vähän leikellä johon en mielellää haluis ryhtyy.

Itse leikkasin molemmat puolet ja molempiin samanlaiset 90 kulmat. Ja sillon tosiaan ku kohtisuoraa tulee, niin pitää helmaa vähän leikellä. Onko bodykitti sarjaa vai ihan normi takahelma? Jos normaali, niin siinä menee valmiit jälet, mitä pitkin leikellä ne. Itse tosin aikoinaan tilasin tuon helmanreijillä, nyt tosin tarpeettomana kun on korisarja.

Poissa Tube

• De Luxe
  • *
« Vastaus #12 : 28.12.2011, 18:26:29 »
Itse leikkasin molemmat puolet ja molempiin samanlaiset 90 kulmat. Ja sillon tosiaan ku kohtisuoraa tulee, niin pitää helmaa vähän leikellä. Onko bodykitti sarjaa vai ihan normi takahelma? Jos normaali, niin siinä menee valmiit jälet, mitä pitkin leikellä ne. Itse tosin aikoinaan tilasin tuon helmanreijillä, nyt tosin tarpeettomana kun on korisarja.

mulla (ainakin toistaseks) ihan normi takahelma, jotenki olen niin käsi tossa "tarkassa leikkelyssä" että kuumoillu projektia aika paljon ja sen takia venähtäny näinkin pitkälle.. ;p ja vissiin venähtää edelleen kun en taho löytää tommosii 56-58mm. 90 aseteen mutkii mistään paitsi motonetist tilaamal tjs. Onko sulla muuten kuin paksut noi mutkat? Ite mittailin et toi toinen puoli olis 58mm ja toinen 56mm. et jos hommaa semmosen mutkan mis on ne lovet ja puristetaan putkilemmaril kasaan nii ei viittis hirveen turhan isohkoja hommata.

Pitää etsiä jos jostain tommosen valmiiks leikellyn takahelman vaikka bongais halval!  :o

Poissa Pietilä

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #13 : 28.12.2011, 21:52:46 »
mulla (ainakin toistaseks) ihan normi takahelma, jotenki olen niin käsi tossa "tarkassa leikkelyssä" että kuumoillu projektia aika paljon ja sen takia venähtäny näinkin pitkälle.. ;p ja vissiin venähtää edelleen kun en taho löytää tommosii 56-58mm. 90 aseteen mutkii mistään paitsi motonetist tilaamal tjs. Onko sulla muuten kuin paksut noi mutkat? Ite mittailin et toi toinen puoli olis 58mm ja toinen 56mm. et jos hommaa semmosen mutkan mis on ne lovet ja puristetaan putkilemmaril kasaan nii ei viittis hirveen turhan isohkoja hommata.

Pitää etsiä jos jostain tommosen valmiiks leikellyn takahelman vaikka bongais halval!  :o

Joo itekki tuli motonetistä nuo ostettua. Omassa taisi vänkärin puoli olla isompi kuin kuskin puoli.  Muistelisin, että kuskin puoli ois jotain 55mm ja vänkärin 60mm, tosin varmaksi en uskalla sanoa, ku  kohta toinen vuosi jo ku nuita laitto.  Motonetisä kans tais vänkärin puolelle olla 63mm ja kuskin en muista. Ja tosiaan lovet nihiin ja putkiklemmareilla kasaan.  Hyvin on toiminut tähän päivään asti.

Et varmaan Oulunseudulla vaikuta? Tuon ois voinut kaljakonttiin käydä vaihtamassa kun se tosiaan itellä aivan turhana nyt on.  :) Tokihan se lähettäminenki onnistus, mutta vissiin aikahyvin pitäis pakata, kun nuista kohissa missä lovet on, niin helposti taittuu.

Poissa Tube

• De Luxe
  • *
« Vastaus #14 : 28.12.2011, 22:57:02 »
Joo itekki tuli motonetistä nuo ostettua. Omassa taisi vänkärin puoli olla isompi kuin kuskin puoli.  Muistelisin, että kuskin puoli ois jotain 55mm ja vänkärin 60mm, tosin varmaksi en uskalla sanoa, ku  kohta toinen vuosi jo ku nuita laitto.  Motonetisä kans tais vänkärin puolelle olla 63mm ja kuskin en muista. Ja tosiaan lovet nihiin ja putkiklemmareilla kasaan.  Hyvin on toiminut tähän päivään asti.

Et varmaan Oulunseudulla vaikuta? Tuon ois voinut kaljakonttiin käydä vaihtamassa kun se tosiaan itellä aivan turhana nyt on.  :) Tokihan se lähettäminenki onnistus, mutta vissiin aikahyvin pitäis pakata, kun nuista kohissa missä lovet on, niin helposti taittuu.

Onhan tossa jokunen kilometri väliä Helsinkiin.. ;) Itellä on irrotettava vetokoukku niin tohon keskelle tuota takahelmaa tulee semmone kolonen joten tuo ei onnistu kumminkaan. Voipi olla että laitan jonkun tarkempi kätisemmän tohon leikkuuhommaan sittenkun sen aika on, eka pitäisi tosiaan ne sopivat mutkat löytää. melkee helpointa olis ku leikkais sen peltiläpän hemmettii kuskin puolelta ja menis johonki putkiliikkeen pihalle ja sovittelis sielt sopivat mutkat vaik sit ihan maassa maaten nii ei tulis sitä turhaa sahailuu jos tulee väärän kokoset.

HOX! Jos jollain tuoreempaa muistikuvaa minkä kokoset mutkanpäät olette tuohon laittaneet niin tieto olisi enemmän kuin tervetullut, itse olen ne mittaillut mutta työntömitta ei tossa hommassa kovin luotettava ja en haluisi turhaan tilailla ja sahailla motonettiin osia.

Race.fi  Puotilan autokorjaamo