Futurez  Kulkukoira

Iskarin yläpäät

  • 8 Vastauksia
  • 2267 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Iskarin yläpäät
« : 20.05.2016, 20:53:19 »
Edessä iskareitten yläpäissä on n. 5mm tyhjää välissä, eli onko tukikumit jo finaalissa ? Oikeaa eturengasta ulkoreunasta syö vauhdilla ja kambeerit ihan sisään säädetty näköjään yläpäästä. Onko siinä muualla säätökohtaa ko. säädöille ? Eniten kiinnostaa tuo yläpään tyhjä rako, eli meneekö kambeerit sentakia sekaisin ? Itseasiassa epäilyttää, että s80 on kolaroitu ja myyjä ei muistanut mainita sitä. (takaa puuttuu kaikki merkit ja kai koko maalaus).

Poissa suden silmät

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 251
  • www.vrcf.fi
Vs: Iskarin yläpäät
« Vastaus #1 : 20.05.2016, 22:13:37 »
Missä se väljyys on, kuva?

Poissa time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: Iskarin yläpäät
« Vastaus #2 : 20.05.2016, 22:57:02 »
Tuumaan vaan että... kuvahan olisi aina hyvä, mutta kun en dikkaa tuolta somettamista....ja en tykkää paskanjauhamisesta muutenkaan.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Iskarin yläpäät
« Vastaus #3 : 20.05.2016, 22:58:09 »
Mullakin on rakoa. Käy suuntaamassa pyöränkulmat.

Poissa Procar

  • Yhteistyökumppani
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 219
Vs: Iskarin yläpäät
« Vastaus #4 : 21.05.2016, 09:39:26 »
Rako kuuluu olla, jos ylätuki olisi niin rikki että pystykallistuma menisi sisään niin kuuluisi kyllä ajossa melkoinen kolina ja pauke yläpäästä... Camberin säätö tehdään iskarin alapään kiinnityksestä. ja jos pystykallistuma olisi niin paljon sisään kallellaan niin rengas kuluisi enemmän sisälaidalta... Suuntaukseen siis niinkuin tuossa joku jo mainitsi...

Poissa time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: Iskarin yläpäät
« Vastaus #5 : 21.05.2016, 11:58:16 »
Juu suuntaukseen olen menossa kunhan löydän sopivan pajan. Yläpäässä taitaakin olla kasterin säätökolo, koska se on viistossa taakseppäin. Epäilin, että yläpään kumit on entiset, koska pikkusen kolahtelee. Vaihdoin tukivarretkin sen takia ja nehän jo olikin sen tarpeessa mutta kolina ei kokonaan loppunut. Kaikki paikat on tiukat ja juuri katsastinkin sen ja siellä tutkin vielä itsekkin alustaa.

Poissa kenppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 292
  • www.vrcf.fi
Vs: Iskarin yläpäät
« Vastaus #6 : 21.05.2016, 12:49:36 »
Voi se yläpään kumi olla ratkennut sisäholkin juuresta vaikka ne eivät olisi kasaan painuneetkaan. Se kumituen sisäholkki jää kuitenkin vinoon kun iskunvaimentimen laittaa autoon paikoilleen. Myös iskunvaimentimet voi kolista jos on sylinterissä väljää, vaikka ei vielä vuotaisi. Jos onnistuu, niin kokeile ottaa iskunvaimentimen varresta kiinni ja heiluta sivusuunnassa tuntuuko välystä?

Poissa Lapari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 442
  • www.vrcf.fi
Vs: Iskarin yläpäät
« Vastaus #7 : 21.05.2016, 15:21:53 »
Itse vaihdoin iskarit ynnä muut osat sinne ylös niin jo uusilla tarvikeosilla samanmoinen rako. Ja ei ka siellä yläpässä taida olla mitään säätöjä. Kääntölaakerin kolme kiinnitysmutteria sekä itse iskarin mutteri näkyvissä.
V70 D5

Poissa time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: Iskarin yläpäät
« Vastaus #8 : 21.05.2016, 16:00:58 »
Kokeilin  murjoa sivusuunnassa ja ei ole yhtään löysää. Siellä konehuoneen puolella kolmen mutterin alla on tosiaan n. sentin mittainen pitkä reikä n. 45 astetta vinossa, josta kai voi vähän säätää. Testi näytti 70 molemmissa etupyörissä ja takana 65 ja 63 eikä ole vuotoja.

 

KL-varaosat  Race.fi