Elekma  Autoracing

Volvo 740 GLE -87 Turbotusta, 760 GLE -89

  • 108 Vastauksia
  • 18084 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Teemu-

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1901
  • Kantti on kaunista.
Vs: Volvo 740 GLE -87 Turbotusta, 760 GLE -89
« Vastaus #90 : 24.05.2017, 14:16:48 »
Olishan se outoa jos ei näidem ikäisissä olis kolhuja ;)

Mitä vahaa oikein käytit?  :o

Poissa Merlin

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1129
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLE -87 Turbotusta, 760 GLE -89
« Vastaus #91 : 25.05.2017, 00:13:08 »
Olishan se outoa jos ei näidem ikäisissä olis kolhuja ;)

Mitä vahaa oikein käytit?  :o
No joo, onhan se niinkin. Kyse on kuitenkin käyttöautosta. Minulle tullessaan tässä oli hyvin vähän parkkipaikkakolhuja, mutta nyt niitä on joka ovessa, etulokasuojissa ja molemmissa takakyljissä. Pari on vielä sellaista, että on mennyt pohjamaaliin asti ja nyt niissä on ruostetta. :'( :tickedoff: Taidan ottaa suoraan kaikki ovet 760:stä tähän.

Tätä vahaa käytin:
http://www.autodude.fi/tuote/autovaha_soft99_fusso_coat_white/
Käyttöauto: Volvo S80 D5 -04
Harrasteauto: Volvo 740 GLE -87
Hevosvoima määrittää, kuinka kovaa ajat seinään.
Vääntö määrittää, kuinka syvällä olet seinässä.

Poissa Merlin

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1129
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLE -87 Turbotusta, 760 GLE -89
« Vastaus #92 : 29.05.2017, 23:57:24 »
Öljyt vaihtelin. Vähän pääsi venähtämään yli vaihtovälin. 195460



Hyvin bensa pesi massat pois. Täytyy jossain vaiheessa suihkia lisää...



Autokin on kivan näköinen vesisateen jälkeen.



« Viimeksi muokattu: 02.06.2017, 17:03:21 kirjoittanut Merlin »
Käyttöauto: Volvo S80 D5 -04
Harrasteauto: Volvo 740 GLE -87
Hevosvoima määrittää, kuinka kovaa ajat seinään.
Vääntö määrittää, kuinka syvällä olet seinässä.

Poissa Merlin

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1129
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLE -87 Turbotusta, 760 GLE -89
« Vastaus #93 : 06.06.2017, 19:17:23 »
Vaihdoin tänään peräöljyt. Mittarilukema oli jotain 195755.

Mielenkiinnosta käytin peräkopan auki ja eihän siellä mitään lukkoa ollut. Pikkuperä 4.10 -välityksellä. :-\



Tuollainen vähän astetta isompi ruisku oli kätevä, kun turautti uudet liukasteet peppuun.
« Viimeksi muokattu: 06.06.2017, 19:53:51 kirjoittanut Merlin »
Käyttöauto: Volvo S80 D5 -04
Harrasteauto: Volvo 740 GLE -87
Hevosvoima määrittää, kuinka kovaa ajat seinään.
Vääntö määrittää, kuinka syvällä olet seinässä.

Poissa Merlin

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1129
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLE -87 Turbotusta, 760 GLE -89
« Vastaus #94 : 23.06.2017, 13:07:15 »
760:n bensansuodattimen vaihdoin kolmeen kertaan. Ensimmäinen kusi saumasta, toiseen tuli reikä avaimesta, kun kiristin banjopulttia ja kolmas meni suht kivuitta. Tästäkin meni poikki pumpun ja suodattimen välinen letku. Samalla massailin molemmat helmat, kun massat oli varisseet pois vuosien saatossa.
Taisin löytää syyn siihen, miksi ei lähde lämpöisenä käymään; putki vuotaa ennen lambda-anturia. Pakoputkitahnaa laitoin vuotavaan saumaan ensihätään ja alkoi jo jotenkuten toimimaan myös lämpöisenä.

Jenkistä repäisin lisävalon pois, mielestäni paremman näköinen ilman sitä.
« Viimeksi muokattu: 23.06.2017, 13:09:05 kirjoittanut Merlin »
Käyttöauto: Volvo S80 D5 -04
Harrasteauto: Volvo 740 GLE -87
Hevosvoima määrittää, kuinka kovaa ajat seinään.
Vääntö määrittää, kuinka syvällä olet seinässä.

Poissa Merlin

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1129
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLE -87 Turbotusta, 760 GLE -89
« Vastaus #95 : 23.06.2017, 17:21:59 »
Jenkki alkoi eilen tekemään sitä, että usein käynnistyksessä jostain kojelaudan sisältä oikealta puolelta kuuluu metallinen kolahdus, joka "soi" hetken. Mistä tuo tulee? Onko se jokin raitisilmaläppä? ???
Käyttöauto: Volvo S80 D5 -04
Harrasteauto: Volvo 740 GLE -87
Hevosvoima määrittää, kuinka kovaa ajat seinään.
Vääntö määrittää, kuinka syvällä olet seinässä.

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 740 GLE -87 Turbotusta, 760 GLE -89
« Vastaus #96 : 23.06.2017, 18:05:45 »
Jenkki alkoi eilen tekemään sitä, että usein käynnistyksessä jostain kojelaudan sisältä oikealta puolelta kuuluu metallinen kolahdus, joka "soi" hetken. Mistä tuo tulee? Onko se jokin raitisilmaläppä? ???

Alfamerin oppaassa näkyy metallisia alipainekelloja, onko autossa sellaisia?

Poissa Merlin

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1129
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLE -87 Turbotusta, 760 GLE -89
« Vastaus #97 : 23.06.2017, 18:34:31 »

Alfamerin oppaassa näkyy metallisia alipainekelloja, onko autossa sellaisia?
Ainakin lämmityslaite on alipaineella toimiva, niin kai siellä on? ???
Käyttöauto: Volvo S80 D5 -04
Harrasteauto: Volvo 740 GLE -87
Hevosvoima määrittää, kuinka kovaa ajat seinään.
Vääntö määrittää, kuinka syvällä olet seinässä.

Poissa Merlin

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1129
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLE -87 Turbotusta, 760 GLE -89
« Vastaus #98 : 30.06.2017, 14:13:40 »
Kolahtelu kojelaudan sisältä loppui yhtä nopeasti kuin alkoikin. Se jäi selvittämättä, mikä äänen aiheutti.

Mutta kertokaapas, mistä johtuu, että jarruvalot vilkkuvat jarruttaessa ja etenkin tien epätasaisuuksissa? Aiheuttaisiko jarruvalokytkin ja missä se sijaitsee?
Käyttöauto: Volvo S80 D5 -04
Harrasteauto: Volvo 740 GLE -87
Hevosvoima määrittää, kuinka kovaa ajat seinään.
Vääntö määrittää, kuinka syvällä olet seinässä.

Poissa Merlin

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1129
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLE -87 Turbotusta, 760 GLE -89
« Vastaus #99 : 13.11.2017, 12:16:38 »
Olisikohan jo aika päivittää tätäkin?

Jenkki lähti äskettäin seisontaan ja PeRVo on nyt käyttöautona.

Oli jo kesälomalla tarkoitus vaihtaa jenkkiin moottori, mutta iki-ihana postilaitoksemme sössi ohjausboksien toimituksessa, niin se vähän jäi. Pervon ajoon ottamista vauhditti myöskin jenkissä lisääntyneet viat, muun muassa kannentiiviste, joka vuotaa kannen ja lohkon välistä imusarjan puolelta. Nestettä se myöskin vuotaa sylinteriin, joka alkoi ilmenemään käyntihäiriöinä. Nyt viimeisinpänä auto kuoli heti kerrasta, kun olin töihin menossa. Bensapumpun rele ainoastaan pitää surinaa. Releen kannat yhteen painamalla pumppu lähtee pyörimään ja autoa saa startata vaikka maailman tappiin asti ilman sen suurempaa eloa.

Pervoon piti leimalle hitsata paikka kuskin jalkatilaan, vaihtaa molemmat takajouset ja valoja hieman käydä läpi. Paikallisella Motonetillä ei ollut mitään tietoa, mitkä jouset tällaiseen kuuluu, joten tilasin ne isäni kautta Volvolta. Pervo ei myöskään käy kaikilla ja nyt vihdoin ja viimein vian paikallistin suuttimen johdon liittimeen.

Kuvat pitäisi korjata kaikki näköjään, ei vain oikein jaksaisi. Laitan nyt tähän kuitenkin muutaman kuvan.













Käyttöauto: Volvo S80 D5 -04
Harrasteauto: Volvo 740 GLE -87
Hevosvoima määrittää, kuinka kovaa ajat seinään.
Vääntö määrittää, kuinka syvällä olet seinässä.

Poissa Merlin

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1129
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLE -87 Turbotusta, 760 GLE -89
« Vastaus #100 : 13.11.2017, 17:08:26 »
Laitan tähän vielä pienen tietopaketin jenkin tulevasta moottorista ja "muutaman" kuvan.

Tuohan on tuollainen perus '96 vuoden 400 tuhatta kilometriä ajettu vinokas. Moottorille ei ole koskaan muuta tehty kuin perushuollot ja otettaen huomioon kilometrit, on todella hyvässä kunnossa. Edes sylinterien yläpäässä ei tuntunut minkäänlaista rappua kynnellä. Enpä sille muuta sitten tehnytkään, kuin perus tiivistejumpan. Ja kuten kuvistakin näkee, ei tuo meidän talli ole paras mahdollinen tällaiseen hommaan.






















































« Viimeksi muokattu: 13.11.2017, 17:13:01 kirjoittanut Merlin »
Käyttöauto: Volvo S80 D5 -04
Harrasteauto: Volvo 740 GLE -87
Hevosvoima määrittää, kuinka kovaa ajat seinään.
Vääntö määrittää, kuinka syvällä olet seinässä.

Poissa Merlin

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1129
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLE -87 Turbotusta, 760 GLE -89
« Vastaus #101 : 18.11.2017, 15:38:04 »
Pervoon vaihdoin uuden suuttimen johdon. Nyt käy nätisti kaikilla. Laskeskelin huvikseni keskikulutuksia. Viidellä käydessään pelkästään työmatka-ajossa keskikulutus oli 21,2 litraa sadalla. :D :o Nyt se on on jossain siinä kympin tuntumassa. Aika samoissa siis kuin farkussa.

Pakoputki vuotaa vielä aika reilusti. Olen yrittänyt etsiä uutta etuputkea, mutta mistään ei enää tunnu saavan. Volvo kyllä tuntee F-koneen etuputkelle kaksi osanumeroa, mutta mistään ei saa tilattua.
Käyttöauto: Volvo S80 D5 -04
Harrasteauto: Volvo 740 GLE -87
Hevosvoima määrittää, kuinka kovaa ajat seinään.
Vääntö määrittää, kuinka syvällä olet seinässä.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2130
    • Kuvat.fi
Vs: Volvo 740 GLE -87 Turbotusta, 760 GLE -89
« Vastaus #102 : 18.11.2017, 16:12:40 »
Kotkassa Jylpyllä Pakoputkihuolto Anttila. Jos ei sopivaa palaa saa tilattua / hyllystä, niin tekevät käsin. Pervohan näyttää varsin näpsäkältä nykykuosissaan verrattuna lähtökohtaan.
760 Turbo '84 B6284T  & GS6-53DZ
...ja muutama muu

Poissa Orlov

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1683
  • www.vrcf.fi

Poissa Merlin

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1129
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLE -87 Turbotusta, 760 GLE -89
« Vastaus #104 : 18.11.2017, 17:36:47 »
Kotkassa Jylpyllä Pakoputkihuolto Anttila. Jos ei sopivaa palaa saa tilattua / hyllystä, niin tekevät käsin. Pervohan näyttää varsin näpsäkältä nykykuosissaan verrattuna lähtökohtaan.
Sieltä kävin jo kysymässäkin, mutta heillä ei ollut sopivia aikoja tehdä. Soittelen sinne vielä myöhemmin uudestaan vaikka ensiviikolla, kunhan tietää työvuorot.

Kyllähän se ihan näpsäkkä laite on. Nyt kun takana on uudet jouset, perä on hieman korkeammalla kuin keula. Suuremmat hidastetöyssytkään eivät tunnu juuri missään, toisin kuin farkussa. Levää ja sammaltahan siinä vielä on paikkapaikoin, täytyy pestä kunhan aikaa on.

Saako pre-87 etuputkesta sopivan? Tuossa olis kaksi tarjolla, joista voi valita.

https://www.ebay.co.uk/itm/VOLVO-760-2-8-GLE-B28-V6-1982-TO-1987-EXHAUST-FRONT-PIPE-ASSEMBLY/362160776458?hash=item545276e50a:g:4agAAOSw5cNYGxRr
Siinähän näyttäisi olevan juuri sopiva. :)
Käyttöauto: Volvo S80 D5 -04
Harrasteauto: Volvo 740 GLE -87
Hevosvoima määrittää, kuinka kovaa ajat seinään.
Vääntö määrittää, kuinka syvällä olet seinässä.

 

Race.fi  TamCar