Samppasport  Futurez

S850 vinkuvat jarrut

• 8 Vastauksia
  • 2408 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Clueless

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
S850 vinkuvat jarrut
« : 27.05.2016, 20:49:15 »
Hello arvon Volvomiehet (ja naiset)!

Omistan tuollaisen otsikon mukaisen 850 sedanin ja kiinnostaisi saman auton omistajilta tai mallin tietäviltä kysäistä, onko teillä ollut samanmoista ongelmaa vinkuvien jarrujen kanssa? Onko mitään tehtävissä?
Jarrut siis vinkuvat aivan hel*etisti varsinkin pienillä nopeuksilla hitaasti jarruttaessa. Auto on ollut seisonnassa 10/14-04/16.
Erään pitkän linjan Volvomiehen mukaan kyseinen takajarrujen vinkuminen on automallin "ominaisuus", mihin ei pysyvää korjausta ole.

Poissa Nick

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: S850 vinkuvat jarrut
« Vastaus #1 : 27.05.2016, 21:28:50 »
Onko ollut ulkona seisonnan aikana?
Joka tapauksessa kannattaisi takajarrut herkistellä, ilmata ne uudestaan (jotta saa uutta jarrunestettä) ja sitten jarrutella voimakkaasti useita kertoja.
Jarrupalojen pinnat ovat varmaan lasittuneet, jolloin sitä vinkumista tulee. Pelkkä voimakas jarruttelu saattaa poistaa ongelman.

Yleensä jos jarrut alkavat vinkumaan etenkin osien vaihdon jälkeen siellä on tarvikeosia ja säästetty muutamia euroja. Alkuperäisosilla ei vingu millään.
Terveisiä sille pitkän linjan Volvomiehelle  ;D
Laitoin itse uudet ATE:n palat taakse ja äänetön on jarruttaessa. Nämä on melko edulliset, joten mikset laittaisi vaikka uusia paloja herkistelyn yhteydessä...

Poissa laatikkovika

• Turbo+
  • Global alligator
« Vastaus #2 : 28.05.2016, 12:29:02 »
Ei vingu edes monien parjaamilla Bosch paloilla kun uutena viistin niiden otto- ja jättöreunat.

Siis tähän tyyliin edessä ja takana.
http://ecx.images-amazon.com/images/I/512OJq%2B31eL.jpg

Roadhouse palat voi toki unohtaa ainakin Volvoissa. Levy kuluu enemmän kuin pala.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Juice

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 28.05.2016, 14:22:08 »
Ei vingu edes monien parjaamilla Bosch paloilla kun uutena viistin niiden otto- ja jättöreunat.

Siis tähän tyyliin edessä ja takana.
http://ecx.images-amazon.com/images/I/512OJq%2B31eL.jpg

Roadhouse palat voi toki unohtaa ainakin Volvoissa. Levy kuluu enemmän kuin pala.

Älä höpötä! ;D Mulla on lpr:än kiekot ja bochin palat taka-akselilla ja kyllä ne vaan nämäkin saatanat kiekuu, ainakin kylminä. Varmasti ei ollut tiukat satuloihin eli hieroin reunat. Kyllä mä oon edelleen sitä mieltä että ominaisuus tuo kyllä on ;D ;D
Volvo V70 Classic  2.4 20V aut. -00
Ford Focus 1.6 aut. -00

Poissa laatikkovika

• Turbo+
  • Global alligator
« Vastaus #4 : 28.05.2016, 15:16:48 »
Älä höpötä!
Kai se sit on asentajasta kiinni jos näin tekee. ;D

Hieroit reunat mutta viistitkö ne kitkapinnan reunat?
Aika paljon oon näitä jarruhommia tehnyt ja aina on äänet lähteneet.

Huomaan että tappeluhan tässä on tulossa mutta kertokaa nyt omat kokemukset kuitenkin.

Niin ja enempää en vänkää, kerroin vain oman kokemuksen.
Juice jatkaa...
« Viimeksi muokattu: 28.05.2016, 15:20:45 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Juice

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #5 : 28.05.2016, 15:21:40 »
Kai se sit on asentajasta kiinni jos näin tekee. ;D

Hieroit reunat mutta viistitkö ne kitkapinnan reunat?
Aika paljon oon näitä jarruhommia tehnyt ja aina on äänet lähteneet.

Niin, voipi olla vika ruuvaajassakin :idiot2:

En mä kitkapintoja hieronu kun oli uudet levyt, olisko taika ollut siinä?  ::)
(Tässä uskossa myös bossilaiset laitoin kuin haista veen tarvikkeet ulvoi kuin susi kuuta!)

Ei mitään fighteja tästä asiasta! :nohnoh
« Viimeksi muokattu: 28.05.2016, 15:26:39 kirjoittanut Juice »
Volvo V70 Classic  2.4 20V aut. -00
Ford Focus 1.6 aut. -00

s73

• Vieras
« Vastaus #6 : 28.05.2016, 15:31:31 »
Hello arvon Volvomiehet (ja naiset)!

Omistan tuollaisen otsikon mukaisen 850 sedanin ja kiinnostaisi saman auton omistajilta tai mallin tietäviltä kysäistä, onko teillä ollut samanmoista ongelmaa vinkuvien jarrujen kanssa? Onko mitään tehtävissä?
Jarrut siis vinkuvat aivan hel*etisti varsinkin pienillä nopeuksilla hitaasti jarruttaessa. Auto on ollut seisonnassa 10/14-04/16.
Erään pitkän linjan Volvomiehen mukaan kyseinen takajarrujen vinkuminen on automallin "ominaisuus", mihin ei pysyvää korjausta ole.
Onko kokeiltu vaimennuslevyjä numerolla 272272? ???

Poissa Paakki

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #7 : 30.05.2016, 12:50:15 »
Useammassakin autossa mulla on jarrut vinkuneet, ja aina oikea syy on ollut juminut jarrusatulan mäntä. Männän herkistely auttaa joksikin aikaa, mutta vika tahtoo uusiutua muutaman kuukauden kuluttua. Jarrusatulan vaihto tehdaskunnostettuun auttaa parhaiten, ja kannattaa vaihtaa jarrunesteetkin, ettei ole enää vesisekoa nestettä piirissä.

Edellä mainitut vaimennuslevyt eivät ole tuoneet pitkäaikaista apua, ovat auttaneet vain, koska niitä asentaessa on mäntää tullut herkisteltyä.
« Viimeksi muokattu: 30.05.2016, 12:52:56 kirjoittanut Paakki »

Poissa Clueless

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #8 : 30.05.2016, 13:47:50 »
Onko ollut ulkona seisonnan aikana?
Joka tapauksessa kannattaisi takajarrut herkistellä, ilmata ne uudestaan (jotta saa uutta jarrunestettä) ja sitten jarrutella voimakkaasti useita kertoja.
Jarrupalojen pinnat ovat varmaan lasittuneet, jolloin sitä vinkumista tulee. Pelkkä voimakas jarruttelu saattaa poistaa ongelman.

Yleensä jos jarrut alkavat vinkumaan etenkin osien vaihdon jälkeen siellä on tarvikeosia ja säästetty muutamia euroja. Alkuperäisosilla ei vingu millään.
Terveisiä sille pitkän linjan Volvomiehelle  ;D
Laitoin itse uudet ATE:n palat taakse ja äänetön on jarruttaessa. Nämä on melko edulliset, joten mikset laittaisi vaikka uusia paloja herkistelyn yhteydessä...

On tuo seisonnan aikana saanut katon pään päälle.. :) Toki, tila ei ole ollut lämmitetty, eli ehkä joitakin asteita lämpimämmät olosuhteet on ulkolämpötilaan verrattuna ollut.

Palojen vaihtoa taakse ja männän herkistelyä on muutamastakin eri suunnasta suositeltu.
Vaimennuslevyistä on kanssa hieman ristiriitaista tietoa tullut; osalla toiminut osalla ei.

Kiitokset kaikille vastauksista!

Futurez  Kulkukoira