Autodiagnoosi  Carcom Oy

Jussin AirRide Kakkosnelonen

  • 112 Vastauksia
  • 21352 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2143
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen
« Vastaus #105 : 22.02.2019, 13:48:09 »
Joo offtopicin puolelle vähän menee, mutta öljyistähän tässä kysyttiin..

Nuo minun käyttämät öljyt on lähtöhinnoiltaan 17,5-21e litra. Ja tuo mobili on näköjään 7,5e litra joten vaikka maksaisi paremmista öljyistä suositushinnan niin öljynvaihdolle tulee eroa 40-60e. Ei kovin paljoa siis jos moottorissa neljä tai viisinumeroisia summia kiinni..

Voisin kuvitella että "museomoottorissa" misså 4x tehoa enemmän kun vakiona (240hp per litra) niin rasitukset on hieman kovemmat kun vakiomotissa.. Jyrkkää nokkaa, jäykkää jousta, rajotin 8000rpm jnejne.. En väitä että välttämättä hyvä öljy pelastaisi täysin moottorivauriolta, mutta oma on odotuksista poiketen pysynyt täysin läjässä. Tiedä sitten onko öljyt vaikuttanut vai ei.. Mutta kyllä sen muutaman kympin maksaa "mielenrauhasta". Tokihan sitä voi kokeilemismielessä testailla mikä on halvinta litkua millä toimii.

Täysin en tunne markettimobilin koostumuksia, mutta käsittääkseni ne on mineraaliöljystä krakattua "synteettistä". Jotka sitten ohuesta perusöljystä muovisakeuttimien kanssa muokattu että viskositeetti pysyy lämpimänä ainakin jonkun x matkaa. Käsittääkseni noita ei esim saksassa saa myydä edes täyssynteettisinä?  Mutta pakkohan se on olla hyvää kun nimessä on rally ja formula, ja jo ukkikin on sitä käyttänyt vuosia..

Edit: Tosin sanat rally ja formula jouduttiin vissiin poistamaan tuotenimestä/purkista? Samoin formula-auton kuva. Liekkö sitten ollut kuluttajan harhaanjohtamista kun ei ralli ja formulatiimit tuota markettiöljyä oikeasti käytä..

Edit2: Ja tosiaan niinkuin alkuperäisessä viestissä kirjotin että laadukkaalla perusöljyllä pääsee pitkälle jos ei erityisen korkeaviritteinen motti tai raskas käyttö. Ja lopussa oli että race tai vanhoihin autoihin tarkotettu öljy vois olla hyvä. Eli en ole missäänvaiheessa sanonut että kysyjän tarvitsee laittaa raceöljyä. Annoin vaan omia kokemuksiani ja ajatuksiani. Ja kuten sanoin niin valmistajia ja hyviä tuotteita on monia, eli en sanonut että pitää olla noita mitä minä käytän..

Eli siis et tiedä mistä puhut, mutta puhut kuitenkin? Sehän se on fiksua.  :D
Eli ilmeisesti halua lukea tai ymmärrä lukemaasi?  ::)

Jos toi paska marketti öljy toimii Suomen nopeimmassa Suprassa mailille, saati 9000rpm (125hp litra) kiertävässä vaparissa EDES A40 luokituksen täyttäen ei se voi olla mitenkään oikeasti huonoa öljyä.  :D

AMSOilista ei taas ole mitään luokituksia... Onko se siis edes välttämättä parempaa? Kenen mukaan, valmistajan?  ;)

ps. Mobil 5w-50 on 1100ppm sinkkiä, ja tuotteita missä enemmänkin sinkkiä. Jos sitä halutaan normaali öljyä enemmän ;)

Mutta jätä vastaamatta tai pistä YV:tä, tuhoutuu tämä topic ihan täysin muuten.  :)
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-BMW 323i e36 -98
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 422
  • www.vrcf.fi
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen
« Vastaus #106 : 22.02.2019, 21:37:21 »
Jaaha, asiallinen topikki alkaa lipsumaan pahasti, ei hyvä. Miten voikin mennä aina välillä niin tunteisiin jonkun tietynmerkkisen halpisöljyn käyttäminen  ;D

Likonen puhuu asiaa, euroja koneessa kiinni vaikka kuinka, niin ihan se ja sama maksaako se öljy 10e vai 100e litralta, jos sillä saa mielenrauhan ja säästyy ehkä jopa kalliilta remontilta  ???

Se siitä. Laitas juipp1 lisää kuvia, kiitos.
S60 -05 "Dailydriven"
240 -89 "Pelastettu Museoinnilta"
V70 -98 "Käyttökulkine"
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=73370.0

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen
« Vastaus #107 : 07.03.2019, 10:12:22 »
Pojat pojat, kyllä mä voin teille hiekkalaatikon tehdä erikseen. :D vitsit sitten vitsinä ! Kiitos teille kuitenkin aiheesta moottoriöljyt, sain jotain hyödyllistä tästä omaan käyttöön   8)

Oon vähän odotellut että tapahtuisi enemmän ja tuuttaan kuvia mutta laitetaan muutama tästä kaarijumpasta

Ekana tosiaan tein vänkärin puolelle, oli super iisi homma sillä sen sai istutettua erittäin kivuttomasti. Kuskin puolelle sitten meinas vastustella sillä tuo fast kaari ei ole lähellekkään symmetrinen molempiin päihin. Voin avata tätä kuvallisesti myöhemmin.

Pakoputkea puristelin hieman jotta se ei napsi enää kiinni. Voi olla että tarttee vielä

Tilasin brossin etulipan kohtuu huokeaan hintaan maksaen pelkät postikulut  :2funny: :P tainnut joku virhe käydä lähettäessä, mutta sen tuloonkin meni 2kk



Drop it, pop it and burn em!

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen
« Vastaus #108 : 24.03.2019, 19:41:28 »
Soitto tuli Pääsiäisen ACS19 Messukeskukseen tsadiin. Kyllä se kivan motivaatio boostin antoi. Kaaret olisi sitten teippauskelpoiset, Moottoriohjaukselle on tehty piuhat ja johtoja aloin siistimään enemmänkin konehuoneen puolelta. Meinasin akun siirtää mutta mahtuupa se tuossa toistaseksi olemaan. Helmoja ja puskurin lippoja vedelly ja veistelly uudestaan sekä pari ovea piti tehdä uudestaan. Sittemmin alkoi tuo kojelautakin keljuttamaan kun isoille messuille mennään että revin sen irti ja paikkailin halkeamat lasikuitukitillä. Seuraavaksi pitäisi navetan vintiltä etsiä tarpeeksi iso pahvilaatikko mihin se mahtuisi + paljon muita osia niin lähetän kamat nukattavaksi. Suuttimet laitoin postilla menemään finjectorille testattavaksi.

Sitten olisi muutama ilta noita teippailu hommia, imusarjan kiillotus ja puskurit maalata mustaksi, päätinpä tuossa ovien teon yhteydessä hioa yläreunasta sen mustan "liiman" pois. Kauhee homma ja vielä olisi kahdelle ovelle tehtävänä. Tankin luukun olisin halunnut peittää ja laittaa konttiin erillisen turvatankin mutta budjetti ei antanut vielä myötä.

Pitäisikö jättää vakio mittaristo ton tabletin kaveriksi vai pelkkä tabletti. Meinasin vanerista veistellä kojelautaan sopivan palan johon nyt voi tehdä mitä tahansa. Että jättääkö tabletin oikealle PLX mittarin viereen ja vakio mittariston paikalleen. En tiedä

Niin ja ostin nyt Championin Racing 10w-60 Öljyä  8) ::)










Tulee aina niin hemmetin kiireellä käytyä että ei siinä jaksa siivota


E:

Jäi siitä tabletista mallailu kuvat pois.

« Viimeksi muokattu: 24.03.2019, 20:03:08 kirjoittanut juipp1 »
Drop it, pop it and burn em!

Poissa Suoli

  • Kalumies vehkeet levällään
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1557
    • "T5RS70XC"
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen
« Vastaus #109 : 25.03.2019, 08:54:54 »
 O0 On siinä vielä muutamaks tunniks tekemistä pääsiäiseks.

Samaa öljyä käytän tuos omas 850 ja kaveripiiris moni käyttäny isojen tehojen laitteissakin useemman vuotta.

        
             874 2.3 T5 -96                            V70R AWD 2.4T -00                          V70N 2.3 T5 -02

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen
« Vastaus #110 : 30.03.2019, 08:57:14 »
No on tässä vielä tekemistä. pitää yrittää jokapäivä jotain saada aikaseksi ettei tule aivan valtava kiire. Pitää varmaan lomaviikko ottaa ennen pääsiäistä. Meinaa noiden pienten asioiden kanssa tuhraantua aikaa niin pirusti. Varmaan 2 päivää saa varata aikaa pesemiseen ja siistimiseen.

Vähän lisähommia pukkasi kun huomasin että holosetin pakopesä on irti, pultit oli lähtenyt ja yksi oli enää jäljellä. Siinä pähkäilessä syytä muistin että tais jäädä kiristämättä syksyllä enne koeajoja  :2funny: Noh nyt on uudet aluslevyt ja pultit kuparitahnalla kiinni.

Ohjaustehostimen öljyt lähti vaihtoon ja jäähdytysnesteet piti tiputtaa pois, vaihdan erilaisen paisuntasäiliön. Aloin tuonne mun kakkostalliin väsäämään pientä maalauskammiota jossa sais pikkuosia maalailla ja nuo puskurin kuoret. Aiemmin ne oli teipattu mustaksi mutta ne oli niitä ensimmäisiä teippauksia ikinä ja olivat sen näköisiä  :P :2funny:

Vielä tämä on sellanen sekamelska että ei kuvia kehtaa laitella. Jospa ensiviikolla sitten.

Pitäs vielä tuo vaihdelaatikko irrotella ja tutkia mistä aiemmin mainittu mekaaninen ääni ja rahina kuuluu kun lämmöt nousee. Kytkintä painaessa ei sitten kuulu  :o

Moottoriohjaus johtosarjoineen olisi asennusta vailla, Vielä puuttuu vakio lämpötila-anturin vastaliitin johtosarjaan mutta muuten olisi. siitä tulee hyvä. Triggeröinti vielä nokalle niin sais ohjauksen jokaiselle sylinterille erikseen.
« Viimeksi muokattu: 30.03.2019, 09:03:15 kirjoittanut juipp1 »
Drop it, pop it and burn em!

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen
« Vastaus #111 : 15.04.2019, 08:43:09 »
vastustaa

Vilkut ei toimi! Ensiksi toimi vain vasemmalle, oikealle  ensiksi ei lainkaan ja yks kaks yllättäen lamppu paloi tosi himmeästi, hätävilkut ei toiminut. Johtoja kävin läpi eikä ota maihin mistään, sitten paloi rele ja sen jälkeen uudella releellö vilkut ei enää toimi lainkaan, mutta hätä vilkut naksuttaapari kertaa kunnes sulake palaa  :'( :idiot2: on ihme. Rele ehjä

E: jestamandeera.. vika löytyi. Lokasuojan pikkuvilkun johdot hapristuneet ja ottivat yhteen.. tämän takia piti yöunet menettää hemmetti  :2funny: :2funny:
« Viimeksi muokattu: 15.04.2019, 15:06:17 kirjoittanut juipp1 »
Drop it, pop it and burn em!

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen
« Vastaus #112 : 15.04.2019, 22:59:19 »
Noo, kyllä me ajetaan messuille. Tuossa kävästiin pyörähtelemässä jo pikkusen ja huomattiin että laation jurnutus rahina ja veemäily kuuluu nyt vain 5 vaihteella moottorijarrutuksessa. Eli taitaa olla lähtökohtaisesti PA sk A laatikko. Puolat pomppi pois kiihyttäessä ja niille tekasin "stopparin"  :2funny:


Mutta tässä hervottoman huonot kuvat parin päivän takaa

Drop it, pop it and burn em!

 

Carcom Oy  Ateho