0
Etusivu
Ohjeet
Haku
Kalenteri
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hei Vieras!
Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit
Showroom
Jussin AirRide b230 16v Kakkosnelonen - koritöitä-
« edellinen
seuraava »
Tulostusversio
1
...
9
10
11
12
Siirry alas
Jussin AirRide b230 16v Kakkosnelonen - koritöitä-
175 Vastauksia
63164 Lukukerrat
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
juipp1
De Luxe
Viestejä: 170
www.vrcf.fi
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen - b230 16v Holosetilla! -
«
Vastaus #150 :
14.08.2021, 16:35:38 »
Moi!
Tuli viime postauksen jälkeen jonkinverran ajeltua ja sitten tuli visioita niin laitetaan prokkiksesta tännekkin jatkoa. Sain mahdollisuuden siirtyä siistimpiin ja isompiin tiloihin viime vuoden lopulla. Meni useampi kuukausi sitä laitellessa jotta pääsee auton kimppuun joskus. Siinä ajassa tuli taas visioita ja pakko oli pari häiritsevää asiaa kuitata pois. Pitkään mietin mikä vänkärin puolella ärsyttää. Sehän oli tankin luukku! pitkään arvoin että mitä sen kanssa tekisi koska jos vedän sen umpeen tarkoittaa se sitä että pitää miettiä miten saan tankkiin bensaa. Kaikenlaisia putkia kontin kautta vakiotankkiin mietin. Sitten ajattelin että on varmaan fiksumpaa laittaa kaikki bensavermeet konttiin ja tehdä kokonaan uudet linjat, joten nyt on uudet linjat, tankki, suodatin, pumput (2x -044 joista nyt vain 1 käytössä ja siirtopumppuna mäntämalli). Sitten pääsin hitsailemaan luukun umpeen, samalla hitsasin n.50 muuta pikkureikää kun halusin ottaa kylkilistat VEKS!
Sitten alkoikin lommojen etsintä ja silottelu. Kuten kuvista pääsee näkemään paljastui todella paljon "vipatusta" ja lommoja. Ilmeisesti se silmä alkaa iän myötä olemaan tarkempi
Toki mulla kävi aloittelijan ja innostuneen kolmekymppisen jätkän moka hitsatessa. En siis malttanut jäähdytellä peltiä tarpeeksi niin se lähti vetelemään vaikka mistä, varsinkin tankin luukun ympäriltä. Enimmät lommot sain lämmöllä ja pikku naputtelulla oikaistua takaisinpäin. Kaaret piti uudelleen tasoitella, kaikki paikatut reiät hioa tasaikseksi ja kitata, etuloksun sivuvilkut meni umpeen myös. Nyt kun aloitin paikkailun niin päätin myös maalata auton ja tehdä sen uudella värillä. Ajatus kiinnittää helmat ja takalippa kiinteästi koriin tuli samalla ajankohtaiseksi. Tuttu kaveri leipoi noista muovi helmoista ja takalipasta lasikuituiset muotit ja valmiit tekeleet jotka kiinnitin koriin koriliimalla ja ruuveilla. Lasikuitikittiä ja hienotasoitetta päälle niin ne alkaa sulautumaan yhteen. Takakaaret aiemmin päättyi vähän typerästi "kesken" joten muokkailin siistimmän ratkaisun
Yksi ovi oli teipin alla alkanut muhimaan. Kävin kaikkien ovien alareunat lävitse hiekkapuhaltamalla ja poistamalla huonot kohdat. vielä en ole saanut kuvaa otettua korjattuna.
Vietin yhden päivän ton vaihdekepin kanssa. Siinä oli onglema ettei sitä saanut kohdistettua niin että menisi pakki ja 5&6 vaihde päälle vaan aina vain toinen ydistelmä. Jos meni pakki ei mennyt 5&6 vaihde silmään. Siksipä kaiken kokeilun jälkeen sain vinkin ja siirsin keppitelinettä 4cm taaksepäin. Leikkasin keppiaukkoa takaa pois ja hitsasin lisätuen keppitelineelle. saa nyt nähdä miten maton saan laitettua fiksusti. Mutta nyt toimii hienosti
Vaihdoin laatikon takakannakkeen kun uusia polttoaineputkia vetelin. Olen viimeiset 8 vuotta saanut 2-pilarinosturilla olla niin kyllä ketutti ryömiä auton alla kun oli pukeilla. Tämä kannake on siis MKM tekele
Tälläinen vuosittainen aivopieru tänne kirjoittamiseen. Näin hiljalleen harrastaen ei kovin nopealla aikataululla mitään tapahdu, yritetään pitää projekti mielenkiintoisena ja terapeuttisena niin tämä on paljon mukavampaa
Seuraavaksi pitäisi vetää hiontaväriä niin sais tuon auton yksiväriseksi ja loputkin lommot pois kitattua
«
Viimeksi muokattu: 14.08.2021, 16:37:31 kirjoittanut juipp1
»
Kirjattu
Drop it, pop it and burn em!
Ristus
Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
Administrator
Polestar
Viestejä: 14949
"I reject your reality and substitute my own"
Vs: Jussin AirRide b230 16v Kakkosnelonen - koritöitä-
«
Vastaus #151 :
14.08.2021, 17:16:43 »
Tästä tulee kyllä hieno.
Kirjattu
S40 Racing
-99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16
Ristus Garage
jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube
juipp1
De Luxe
Viestejä: 170
www.vrcf.fi
Vs: Jussin AirRide b230 16v Kakkosnelonen - koritöitä-
«
Vastaus #152 :
14.08.2021, 18:56:58 »
Kiitos, jos nyt tulee lähellekkään sitä mitä olen ajatellut niin pakko se on itsekkin sanoa että tulee magee! eiköhän me lopputulos keväällä sitten nähdä ja pähkäillään porukalla miltä se näyttää
Kirjattu
Drop it, pop it and burn em!
puppet
Grand Touring
Viestejä: 2019
Näpräilijä
Vs: Jussin AirRide b230 16v Kakkosnelonen - koritöitä-
«
Vastaus #153 :
15.08.2021, 10:17:39 »
Nätti tulee ku jaksat leipoa
Kirjattu
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription
Jarza-
De Luxe
Viestejä: 38
www.vrcf.fi
Vs: Jussin AirRide b230 16v Kakkosnelonen - koritöitä-
«
Vastaus #154 :
18.08.2021, 00:02:06 »
Nuo ovien alaosat kannattaa nostaa pystyyn ja puhaltaa kaikki tummaruoste pois, sitä ihan varmasti siellä muhii. 3kpl 240srj Volvoa on tullu ylimaalattua ja kaikissa alaosa pullottaa..
Jarza-
Kirjattu
Volvo 940 Turbo
juipp1
De Luxe
Viestejä: 170
www.vrcf.fi
Vs: Jussin AirRide b230 16v Kakkosnelonen - koritöitä-
«
Vastaus #155 :
18.08.2021, 09:25:00 »
Jep, kaikki mitä vain eteen tuli puhalsin. Ala pokkauksia en aukaissut, en tiedä muhiiko sitten vielä siellä?
Kirjattu
Drop it, pop it and burn em!
Jarza-
De Luxe
Viestejä: 38
www.vrcf.fi
Vs: Jussin AirRide b230 16v Kakkosnelonen - koritöitä-
«
Vastaus #156 :
18.08.2021, 11:16:28 »
Juuri sielä alakantissa, eli itse nostaisin kyllä pystyyn.
Kirjattu
Volvo 940 Turbo
juipp1
De Luxe
Viestejä: 170
www.vrcf.fi
Vs: Jussin AirRide b230 16v Kakkosnelonen - koritöitä-
«
Vastaus #157 :
22.08.2021, 14:22:29 »
Tässä on jatkettu tasoittelemista ja testasin ettei ovet ota kiinni missään asennossa helmalevikkeisiin. Viskasin veilsidet alle nähdäkseni miltä se alkaa vaikuttamaan, pakko myöntää että hyvältä se alkaa näyttämään. Tykkään kyllä paljon noista helmoista. Muutama kuva havainnollistamaan mistä kyse. Ja tuo musta epämääräinen spray on kontrollispraytä. Toisella puolella vain helmassa kun ei ole viimeisiä vipatuksia tullut vielä katsottua läpi
Laskin ilmajouset pihalla tyhjäksi niin kuskin puolelta pamahti letku irti, onneksi ei mitään hajonnut, letkun pää vain irtosi
Kytkin tuntui aika levottomalta ja niinpä niin, pääsylkkä vuotaa. Lensulta laitoin tilaukseen uutta ja samaan syssyyn myös sylkälle uusi säiliö sekä ajattelin vaihtaa myös vaihteistö öljyt. Pitäisi myös moottoriöljyt vaihtaa. Ohjaustehostimen nestettä tippasee jostain äärettömän vähän ja merkkaa lattiaa
Tietääkö kukaan mistä löytyy raidetangon päähän jatkoa madallettuihin autoihin että saisi raidetangon kulman inhimilliseksi / alapallon. Jossain olen nähnyt kuvia kun poijat ovat niitä volvoihin laittaneet, en vain kuollakseni muista missä. kokeilin myös googlailla mutta ei natsannut. Quick steer rollit löytyy kaphelkeltä, mutta on aika vaivaista nykyään saada kamaa jenkeistä. Sieltä pitäisi myös tilata eteen tuuma leveämmät lipat, mutta pitää vielä kysellä paljonko tullaus maksaa
Kirjattu
Drop it, pop it and burn em!
TomppaT4
De Luxe
Viestejä: 82
Vs: Jussin AirRide b230 16v Kakkosnelonen - koritöitä-
«
Vastaus #158 :
23.08.2021, 15:41:23 »
Tästä tulee jotain todella maukasta.
Kirjattu
Ajossa Audi A5
S40 T4 -98
,
V40 1.9D -03
,
V40 T4 -99
,
S60 2.4 -02
,
V40 T4 -98
jonze
Grand Touring
Viestejä: 2115
Vs: Jussin AirRide b230 16v Kakkosnelonen - koritöitä-
«
Vastaus #159 :
23.08.2021, 16:40:26 »
Oijoi, tästä tulee jotain ihan törkeen nättiä
Kirjattu
Volvo S60R 2006
Volvo s40 D3 classic 2011
Insta @jonze_photos
juipp1
De Luxe
Viestejä: 170
www.vrcf.fi
Vs: Jussin AirRide b230 16v Kakkosnelonen - koritöitä-
«
Vastaus #160 :
21.09.2021, 17:48:53 »
Tässä teille tänne -20 kesällä otettuja kuvia. Löytyy siis viimeisimmästä GTI-Magazinesta juttua myös. Näitä kattellessa en voi muuta kuin taputtaa itseäni olkapäälle ja sanoa "onneksi teit tuon muutoksen, ja tuon". Eli näistä hienoista kuvista löydän paljon huonoja juttuja joihin oon nyt panostanut
ps. klikkaamalla suurenee
Kirjattu
Drop it, pop it and burn em!
juipp1
De Luxe
Viestejä: 170
www.vrcf.fi
Vs: Jussin AirRide b230 16v Kakkosnelonen - koritöitä-
«
Vastaus #161 :
21.09.2021, 17:52:42 »
Tästä kuvakulmasta näkee hyvin eron kuinka paljon uudet helmalevikkeet tuo lisää "muhkeutta"
Kirjattu
Drop it, pop it and burn em!
juipp1
De Luxe
Viestejä: 170
www.vrcf.fi
Vs: Jussin AirRide b230 16v Kakkosnelonen - koritöitä-
«
Vastaus #162 :
20.02.2022, 17:00:40 »
Pikkuhiljaa taas. Siirsin auton toiseen talliin jossa voin pohjamaalata. Trailerille ajaessa lähti ajosillat takarenkaiden alta VEKS ja perä poksahti kyytiin niin että hajotti tota lasikuituista takaspoikkaa / puskuria. kylläpä harmitti, ei auttanut kuin korjata ennen maalin vetämistä. Ovet ja muut irto osat olin jo ennestään pohjamaalannut ja paikkaillut niin ne olisi valmiina vesihiontaan ja pintaväriin. Korin sain maalailtua niin alkoi näkemään pienimmätkin vipatukset ja lommot. Niiden paikkaus vielä menossa ja vetäsen uudet kerrokset pohjaväriä ihan reilulla kädellä.
Tuo kytkin temppuili taas. Trailerille ajaessa otti sen verran että sain kyytiin ajeltua. Pois ajaessa ei sitten ollenkaan. Kait sinne on vielä ilmakuplaa jäänyt. Ei auta kun pumpata alakautta ilmat pois. Jospa tämä olisi väreissään parin viikon sisällä niin pääsee kasaamaan.
Etuilmapalkeisiin laittelin uudet liittimet. Ei enää letkut pysyneet niissä kiinni
«
Viimeksi muokattu: 20.02.2022, 17:03:31 kirjoittanut juipp1
»
Kirjattu
Drop it, pop it and burn em!
juipp1
De Luxe
Viestejä: 170
www.vrcf.fi
Vs: Jussin AirRide b230 16v Kakkosnelonen - valmiina kesään -
«
Vastaus #163 :
05.07.2022, 15:48:52 »
Pikkuhiljaa on kasattu ja hieman ajettu. Kytkimen kanssa tappelin aika monta kertaa ennen kuin soitin lensulle ettei tämä pääsylkkä toimi, tai ole koskaan toiminutkaan sillä kaikki ongelmat alkoi kun sen vaihdoin viime syksynä. Siitä eteenäin meni työsylinteri vaihtoon ja linjat tsekkasin miljoona kertaa. Ilmattuaki tuli useilla tyyleillä. Eli kun sai ilmattua meni 10-20 painallukseen kun järjestelmässä taas ilmaa. Loppuvaiheessa ei saanut enää ilmattua. Näytti pääsylinteri että oli kulunut jotenkin epätasaisesti. Anyway!! NYT TOIMII. sain uuden pääsylinterin.
Tallin vaihto operaatio oli tässä samalla ja se on lomalaista haitannut. tarkoitus olisi nyt katsastaa. Piti ottaa toinen vetari irti ja ajaa boorit rälläkällä sileeksi kun just nyt ei satu olemaan ylimääräistä tonnia laittaa lukkoon. Vanteet kävi puhalluksessa, kiillotuksessa ja pinnat harjattiin, päälle tuli tumma lakka ja kehäpultit vaihtui kultaiseksi. Kaikki listat tulee vielä kromisena, niitä olen pikkuhiljaa haalinut pitkin kyliä. Suurin osa pikkunippeleistä löytyy Injectorilta ja käyttäjältä 240
. keulalle myös eksyi Puppetin tekemä lippa brossin tekeleen alle. Maailmalta saapui myös Kaphelken quick steer roll correction palikat joiden avulla keula tipahti pari senttiä ala-asennossa. Pari kuvaa perään.
Väri tuli alfaromeon rosso competizione joka on kolmikerrosväri. Helkkarin vaikea vedettävä eikä peitä lainkaan ja valuu helposti.
Tällä hetkellä menossa venttiilikopan tiivisteen uusiminen jollain tiivistesilikonilla. Eilen sen tein ja en malttanut ilmeisesti tarpeeksi kauan odotella (3h) kun löin lämpimäksi koneen niin alkoi vuotamaan aika reilusti turbon vierestä. Samalla sähelsin turbon laipan pinnapultin poikki, nojailin lommon loksuu ja rannemomentilla poksautin venttiilikopan takimmaisen nurkan kohdalta kopan halki (ei kuitenkaan sieltä vuoda öljyä) ja öljyjä vaihtaessa en muistanut että tähän nyt tulin joku nissanin suodatin sopivaksi
Tässä siis tuli 1cm suunnittelu virhe pakosarjan kanssa ja venttiilikoppa ei nouse pois ilman että löysää turbon irralleen/"höplälleen". Huomenna olisi katastus. Muutokset on jo pari vuotta sitten otteessa että tuon perän kanssa olisi nyt tullut ongelmia. Tööttiä ja semmosta vielä asentelen
«
Viimeksi muokattu: 05.07.2022, 15:51:49 kirjoittanut juipp1
»
Kirjattu
Drop it, pop it and burn em!
Ristus
Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
Administrator
Polestar
Viestejä: 14949
"I reject your reality and substitute my own"
Vs: Jussin AirRide b230 16v Kakkosnelonen - koritöitä-
«
Vastaus #164 :
05.07.2022, 17:20:09 »
hitto kun missasin caliksen...
Kirjattu
S40 Racing
-99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16
Ristus Garage
jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube
Tulostusversio
1
...
9
10
11
12
Siirry ylös
« edellinen
seuraava »
Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit
Showroom
Jussin AirRide b230 16v Kakkosnelonen - koritöitä-