Näitä turbotimerin hyödyllisyyksiä miettinyt, ja esim. sataman vetomestareissa (vedetään rekkatrailereita kun lastataan ja puretaan laivoja) tuntuu olevan lämpötilatunnistin joka käyttää moottoria tarpeellisen ajan sen jälkeen kun kuski häippää ulos koneesta. Joskus käy 10s ja joskus 10min.
Olisko sensijaan fiksua laittaa vaikka lämpötunnistin ahtimen kupeeseen tai paluuöljyputkeen, ja sen perusteella sitten kone sammuu kun lämpötila laskee alle tietyn pisteen. Tottakai sitten ohitusnappi kaveriksi ettei "pakolla" tartte aina tyhjäkäyttää. Kytkentähän ei tarttis kun releen virtalukon viereen, ja relettä ohjattaisi ahtimen kupeessa olevalla lämpökytkimellä ja ohitusnappi releen viereen kaveriksi. Muutama johto ja muutama minuutti ja johan toimii. Lämpötunnistimeksi esim. syylarin sähköflektin tunnistin joka vaikka kytkee IRTI jossain 100celsiuksen nurkilla, eli kun öljy on jäähtynyt sopivasti. Ei tartte tunnistinta ihan ahtimen viereen asentaa, vaan vaikka putken ulkopuolelle ja keskelle putkea pituussunnassa vaikka, ja hakemalla sopiva paikka. Halpaa ja fiksummin toimivaa.
