Tänään tuijotellessani tuota japanin ihmeen moottoria mieleeni juolahti

että miten on mahdollista kaksi huohotuslähtöä venttiilikopasta, toinen ilmamäärämittarin(kyllä, tässä mallissa määrämittari)jälkeen imupuolella ja toinen venttiilikopasta imusarjaan. Siis ahdettaessa venttiilikoppaan menee ahtopaine koska
ei mitään takaiskuja ole.
Ei kai se näin voi olla? Ahtopainettakin löytyy jonkin verran ja vähän on ollut stefaongelmia.
Pitäisiköhän tempaista tuo imusarjaan menevä huohotus tukkoon?
Kyseessä melko vähän tuotannossa ollut malli, olisikohan nuo huohotukset jääneet vapaastihengittävästä mallista noin?
Itselle ei oikein mene jakeluun että moottoriin ohjataan ahtopainetta.......?
Ei tojo ole miettinyt asiaa loppuun vai minä?
