Tuossa jo tulikin esille asia, eli saadaan tyhymä kansa ostamaan kalliita autoja. Useimmiten velaksi. Sitten kun tyhymiä on kertynyt tarpeeksi niin ruvetaan nostamaan maksuja, juuri näin kävi takavuosien dieselvillityksenkin kanssa. Joka jamppa halusi dieselin kun se on niin ihanaa ja halpaa, nyt ostellaan taas vehkeitä joissa päästöt (mukamas) pieniä.
Kuulun myös tähän tyhymien joukkoon. Kaasutin Rangen vielä kun kaasutus oli ilman riistoveroa, sitten kun verotus alkoi niin olin edelleen tyhymä, suorastaan kiva kaveri. Muutoskatsastin auton kaasuille, tämä oli virhe kun näitä verolappuja katselee.
Tokihan vuotuiset kokonaiskulut on pienemmät kuin sama auto bensavehkeenä, mutta kyllä perskule korpeaa maksaa sitä ~300e siitä hyvästä että viherpesin bensakrematorion edes vähän ympäristöystävällisemmäksi.
Sillä tavalla tullut mitta täyteen tätä kokoajan pahenevaa riistoa ja uusien lypsylehmän kuristamiseen suunnattujen keinojen esiintuloa että tuo virallinen kaasuhomma saa tässä jossain vaiheessa loppua. Homma hoidetaan muilla tavoin, tässä auttaa myös auton tätänykyä enenevä seisonnassa olo. Toive siitä että täällä ulkomailla voisi pysyä jatkossakin on kova, ei sitä ihan paratiisia ole löytynyt mutta jotenkin tuntuu siltä ettei olo ole yhtään hullumpaa kun noita liikenne-, ym ministerien keksintöjä kotomaassa kattelee.
Jotain kertonee sekin että jopa frouva on jo ihan oma-aloitteisesti tuonut esiin ajatuksiaan tulevaisuudesta ja ehkä jopa ihan eläkepäivistäkin. Jossain ihan muualla kuin omiaan riistävässä pimeässä härmässä.