Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

volvo 740 gle d24t muutos katsastus Tic

  • 7 Vastauksia
  • 1313 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa d24tdic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
volvo 740 gle d24t muutos katsastus Tic
« : 16.06.2016, 23:05:21 »
No niin mitä kaikkea tarvitaan että saa tuon holsetin 35 ja alumiini coolerin laillisesti tuohon.  :idiot2:

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: volvo 740 gle d24t muutos katsastus Tic
« Vastaus #1 : 17.06.2016, 17:18:50 »
Tätähän koskee samat säännökset kuin bensaturbojakin virityksessä, eli tehoraja on 228hv. Hommaa vaikka 140hv teholapun jossa näkyy nuo muutokset. Jarruille/alustalle ei tarvitse tehdä mitään koska ovat samat kuin bensaturbossakin.

trafin lappu mihin pitää merkitä muutokset

http://www.trafi.fi/filebank/a/1448889024/2543a9fb3475739966680c9eb108c3bb/19146-C418_W_tehonmittaustodistus_liite_3.pdf

noissa vaatimuksissa saattaa olla konttorikohtaisia erojakin...


Poissa d24tdic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 740 gle d24t muutos katsastus Tic
« Vastaus #2 : 23.07.2016, 09:14:16 »
Milläs kikalla saa tuolla holsetilla vaan esim sen 140hv. Kun luulen että tuolla 12 nestepäällä voi tulla enemmän  ;D
« Viimeksi muokattu: 23.07.2016, 09:15:54 kirjoittanut d24tdic »

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5849
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 740 gle d24t muutos katsastus Tic
« Vastaus #3 : 23.07.2016, 09:22:59 »
Varmaan fiksuinta jos käyt dynossa. Yksikään katsastusmies ei usko että on vakio 140hv sillä ahtimella ja vaatii penkkilapun kuiteskin.
« Viimeksi muokattu: 23.07.2016, 09:24:32 kirjoittanut Huikkoster »

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: volvo 740 gle d24t muutos katsastus Tic
« Vastaus #4 : 23.07.2016, 18:34:52 »
Ei taida persdynotm tulokset kelvata tosiaan leimamiehelle. Tehohan on helppo säätää kohdalleen syöttöruuvilla ja onhan noita varmaan ennenkin katsastettu 12mm nestepäillä, muistelen että HX35W olisi 1.5 bar hukkaportin kellolla vakiona, mutta jos soppa on pienellään niin ei kai sieltä liikaa pitäisi tulla. On vaan pirun paljon tarkempi säätää syöttöä tuolla isolla nestepäällä, että kannattaa säädellä ihan ruuvimeisselin kärjellinen kerrallaan pienemmälle. Liian pienellä syötöllä alkaa kone rynkyttämään ja ei ota kierroksia.


Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: volvo 740 gle d24t muutos katsastus Tic
« Vastaus #5 : 23.07.2016, 20:53:05 »
Dynoon vaan, D24 nyt ei onneks kovin helpolla isoja tehoja tuota niin ei tule edes ongelmaa muutoskatsastuksen kanssa. Mallisarjasta kun onneks löytyy niitä hieman tehokkaampiakin keksintöjä.

Poissa d24tdic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 740 gle d24t muutos katsastus Tic
« Vastaus #6 : 23.07.2016, 22:00:58 »
Joo alussa vaan tarkoitin juuri että dynosta saisi mahdollisimman pienet tehot ettei vakuutukset nousis ;D

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: volvo 740 gle d24t muutos katsastus Tic
« Vastaus #7 : 23.07.2016, 23:23:53 »
Joo alussa vaan tarkoitin juuri että dynosta saisi mahdollisimman pienet tehot ettei vakuutukset nousis ;D

Ei ne välttämättä edes muutu. Itselläni kun 245:n tehot virallisesti melkein tuplaantui, vakuutukset tippui.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron