RallyBaron  Samppasport

Pari kysymystä aloittelijalta

  • 3 Vastauksia
  • 1669 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 144pappa

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Pari kysymystä aloittelijalta
« : 17.06.2016, 08:36:55 »



Terve vaan,
Laitoin harrastepeliksi/kesäkäyttöautoksi Volvo 144 deluxen vm 1971. 3k kilsaa olen jo ehtinyt työntää vollella menemään, ja orgis kone/ tekniikka pelaa mainiosti. Tarkoituksena laitella autoa maltillisesti, jahka ehtii/ rahaa jne. B20:stä vähän laitella vanhaan tyyliin. Ja säilyttää orgis ulkoasu, ehkä nyt siistiä kuitenkin. Kysyisin että mitenkähän tuohon saisi 5- vaihteisen lootan vaihdettua nätisti? 850- sarjan kova loota, onko kukaan vaihtanut? Sittenhän tietysti on tuo ylivaihdeloota yksi vaihtoehto. Entä lähteekö mittaristo pois vain pois vetämällä? Nämä on tosiaan asiaan perehtymättömän kysymyksiä, tietoa haetaan ja lisää tyhmiä kysymyksiä saatetaan esittää, joihin toivotaan apuja. Koneistushommat sun muut metallityöt onnistuu tarvittaessa. Aiemmin minulla on ollut 240-farkku vm -89. Ja sitten muuta sekalaista harrastekalustoa.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4622
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Pari kysymystä aloittelijalta
« Vastaus #1 : 17.06.2016, 08:51:07 »
mittaristo irtoo vetamällä mutta mittarivaijeri ekax irti ja kulmista takapuolelta muoviset mutterit irti mitkä irtoo ihan käsin 1kpl/puoli,vaijeri tulee oikeeseen alakulmaan ja vedät ekana alapanelin irti että saat käden takakautta ja vaijerin irti,vuosimalliltaan näyttäisi autosi olevan 72 mutta käyttöönotto voi olla 71,72 tuli uudet ovenkahvat,lyhkäsemmät,niskatuet sekä lyhyt vaihdekeppi  ;)
« Viimeksi muokattu: 17.06.2016, 08:59:34 kirjoittanut jen »
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Pari kysymystä aloittelijalta
« Vastaus #2 : 17.06.2016, 08:54:20 »
Uudempien takavetojen laatikkoja ovat näihin laittaneet.
Joskin niissä on laippa erilainen joten adapteri täytyy kehittää väliin. Tai muokata laatikkoa.

Myös valmiita laatikkoja on ollut välillä myynnissä.

Mittariston takana on parit muoviset ruuvit joita pyörittämällä
Mittari irtoaa koetaulusta.

Mittaristo on tympeä ottaa pois sieltä välistä. Tilaa on todella vähän!
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa 144pappa

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Pari kysymystä aloittelijalta
« Vastaus #3 : 17.06.2016, 09:14:28 »
Ok, kiitos tiedoista!

 

Elekma  Autoracing