Samppasport  Autotähti

740 talvipulkan ehostusta.

  • 26 Vastauksia
  • 6697 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Bansku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 talvipulkan ehostusta.
« Vastaus #15 : 11.12.2016, 21:02:12 »

Tänään tuli käytyä penkissäkin, 398hv/508nm @ 0.8bar.
Kelpaa talvipuikottaa menemään  8)

Poissa håkan740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • Volvo 740 turbo
Vs: 740 talvipulkan ehostusta.
« Vastaus #16 : 21.12.2016, 13:57:58 »
Hienoa, että joku muukin on ymmärtänyt ettei se kasitappinen välttämättä ole se paras pata tonne volvoon laittaa :) 5/5 Olisko sulla lisää kuvia tosta ö-pohjasta? Itellä vastaava prokkis päällä pikkuhiljaa edeten!

Poissa Bansku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 talvipulkan ehostusta.
« Vastaus #17 : 21.12.2016, 19:08:41 »
Kuvat siitä öljypohjasta jäi toiseen puhelimeen joka tuhoutui vuosi sitten   :D
Eli ei valitettavasti ole kuvia.

Perjantaina pitäs viedä katsurin syynättäväksi. Pääsis antamaan runtua. Venttiilikopan tiiviste pöisi vaihteeksi vaihtaa ja nyt vihdoin tehdä moottorinhuohottimeen vähän parannusta jos rupeis tiiviste kestämäänkin

Poissa Bansku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 talvipulkan ehostusta.
« Vastaus #18 : 23.12.2016, 16:11:28 »
No jooh, leima tuli haettua paperiin, puhtain paperein meni lävitse ja kaikki muutokset otteessa jne.

Poissa Bansku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 talvipulkan ehostusta.
« Vastaus #19 : 27.12.2016, 16:55:24 »
Eiku löysimpäs yhden kuvan öljypohjasta.

Poissa Bansku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 talvipulkan ehostusta.
« Vastaus #20 : 18.11.2017, 11:27:27 »
Ai niin olihan tämäkin täällä, täytyy varmaan vähän väliaika tietoja laitella.
Eli eli, nopeasti koko kesän saldona oli 17 paria takarenkaita, pari vetaria, 1 perä ja hauskaa oli koko rahan edestä kun m50:iä koitin tappaa ja kuolihan se lopulta heinjoen radalla rankastessa.
Ykkös sylinterin mäntä kolmesta kohti halki, männänrenkaiden välistä.

Jossain vaiheessa kesää heitin pakonokaksi hyllyssä pyörineen imunokan, ahdot kiloon ja uudestaan penkkiin säädettäväksi, mieluisampi tuli ajaa ja voimaa vähän enemmän. 443/544@1bar ei huonosti avaamattomasta budjetti turbosta.

Nythän tilanne on siis se että lohko tällä hetkellä porauksessa seuraavaan ylikokoon, kampiakseli oli myös siellä mukana tarkistettavana.
Että tilavuutta tulee karvan yli 3l, h-profiilit, customi männät tulee alakertaan ja yläkertaan kovat nostimet ja todella järeät nokat, ahdin vaihtuu isompaan borggiin, imusarjan hommasinkin jo uuden, moottorinohjaus tulee vaihtumaan maxxecun tekeleeseen. Että käytännössä vanhasta tekniikasta ei jää kun suuttimet.
Tavoitteet on lyöty tiukasti että 800hv on saatava, ja potenttiaalia siihen on tuossa moottorissa.





Kahta alempaa painamalla aukeaa videot, kumin kiusausta molemmat sisältää
« Viimeksi muokattu: 18.11.2017, 11:31:19 kirjoittanut Bansku »

Poissa Bansku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 talvipulkan ehostusta.
« Vastaus #21 : 18.11.2017, 11:53:42 »
Laitan nyt tähän vielä parit vilimit.





Poissa Bansku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 talvipulkan ehostusta.
« Vastaus #22 : 06.03.2019, 09:40:41 »
Pitääpäs välillä päivitellä. Eli toi punanen  farkku lähti kääntymään lähinnä varttimailin suuntaan ja kadulla ajot tulevat jäämään melko vähiin. Toki eiköhän sillä sitäkin harrasteta kun aika on kypsä.
Tekniikaksi tulee siis "m50b30", enemin z20 nokat, kovat nostimet, m52 kanteen tehdään tämä muutos, dp customin männät, ppf veivit arpein, m54b30 kampura, jämäkkä vahvike levy alakertaan, billet runkopukit, kevyt kerros betonia lohkoon jäykistämään lohkoa, kunnollinen dampperi, sxe369 1.00ar borggi kävi tontilla tein pakosarjan ja möin ahtimen. Tuleekin professional motorsin tekemä hx 55 sekasikiö #25 pesällä.
Toi aikasemmin mainittu imusarja jne kaikkea muuta mukavaa tekniikkaan. Osia ei enään koneen puolesta puutu kun öljypumppu, jakopään hilut ja runkopukit.
Konetta siirtelinkin jo vuosi sitten sen n. 8-10cm taaksepäin.
Ja tosiaan mullistavin asia on että laatikoksi tulee esim. M4 bemarista tuttu dct, muutamin pikku höystein että kestää myös tulevaa rääkkiä. Kuvia lisäisen tähän tän päivän aikaan muutoksista ja tammikuussa hommaamastani toisesta volvo projektista. Jos nämä nyt ketään ylipäätään kiinnostaa kun ei edes vinokonetta ole  ;D

Poissa Bansku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 talvipulkan ehostusta.
« Vastaus #23 : 06.03.2019, 11:18:34 »



Vähän pakosarjastakin kuvaa




Koneen korvalliset, kingcabin alatukivarret helat tulevat tähän käyttöön, ainakin tarpeeksi jämäkät


Lattiat vähän valmiimpana ja pakoputken tunneli, menee 4.5" ränni melko helpolla


Yleistä kuvaa konehuoneesta, melkein heti tuon kuvan jälkeen möinkin ton borgwarnerin pois.


Enempää ei mitään maata mullistavaa, tai edes kuviakaan, tälle ole tapahtunut.
Paitsi tietysti rälläkkä lipesi ja tein tilaa


Poissa Bansku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 talvipulkan ehostusta.
« Vastaus #24 : 06.03.2019, 11:22:57 »
Tammikuussa lähdin kaverilta ostamaan "uusia" takavaloja omaan talvipommiin mutta löysinkin itseni tilanteesta jossa olin reilulla satasella ostanut kaksi 740 volvoa ja molemmat on seissyt taivas alla ja nurmikolla n. 6 vuotta. Farmarin möinkin eteenpäin heti ja se olikin parin viikon sisään leimattu.
Itse taas päädyin ruosteisemman yksilön kimppuun ja alotin olevinaan jonkun sortin terapiana tekemään tätä valkeaa sedania leimalle. Tuttuun tyyliin tilanne eskaloitui hyvinkin nopeasti.

Kuvia ostohetkeltä ja heti halliin trailerilta tiputettuna




Ruosteista olisi voinut ottaa loputtomiin kuvia mutta jätän suurimman osan pois. Melko tahdilla rupesinkin koria elvyttämään että sai ylipäätään 2 pilari nosturilla nosteltua.



Kuvista saa vähän käsitystä miten paska toi kori oli, runkopalkkia reilun metrin verran molemmin puolin uusiksi ja lattioihin meni joku 1.5 neliötä peltiä, vielä varapyörä kotelo korjaamatta niin olisi kaikki tarvittava hitsailtu.
Välissä tuli mieleen ettö madaltaa täytyisi joten hommasin e46 "säädettävät" etutolpat kuopion suunnilta.
Melko bolt on olivat yllättäen, sorvissa täytyi vähän yläpäätä tehdä ja aikansa rälläköi ja hitsaili tolppia niin tulokset oli tässä.


Keulan leimakorkeus kuvassa ja etuapurungosta se vaadittu 8cm maahan matkaa, ilman apujousia alimmillaan tukivarret palkkia vasten n. 2.5cm. Sinne taikoa vielä lisää tilaa.

Tän jälkeen poltteli että vannetta täytyiai halvalla saada ja nehän löytyi siilinjärveltä. Ooppelin muotopellit joista jo 2 levitetty 9" eli sopivat etuvanteiksi. 2 pitää levittää vähän leveämmiksi ja lyödä taakse. Ja pienemmät kumit pakko hommata


Tän jälkeen työpaikalla kun kattelin lumen alla makaavaa sammaleista lankkua niin ajattelin että v8 äänet kruunaisi kokonaisuuden ja taas nettivaraosa auki, vimpelistä viime torstaina kävin hakemassa m60b30 tekniikan laatikoineen ja perjantaina olikin aika vinokoneen väistyä ja tehdä tilaa v8:lle, lauantaina kövin tiputtamassa paketin paikoilleen ja kaikki käy tuttuun tyyliin melko bolt on. Ens perjantaina jos saisi korvalliset tehtyä ja kasattua koneen puuttuvat paikalleen niin olisi hyvä.


Perjantaina jos muistaisi enemmän ottaa kuvia niin porukka näkee kuinka helposti toi m60 tonne istahtaa.
Ja siis laatikkona on 5hp18, ja nimenomaan automaattina halusin tämän paketin.
Loppuun vielä pari kuvaa kaikkien iloksi/kiusaksi


Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 306
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 talvipulkan ehostusta.
« Vastaus #25 : 06.03.2019, 19:41:36 »
Kova meno päällä.  :o 8) hyvältä näyttää touhuaminen, jääkö ulkokuori tuollaiseksi?

Poissa Bansku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 talvipulkan ehostusta.
« Vastaus #26 : 06.03.2019, 20:42:10 »
Joo siis toi patina, ja punainen sisusta, oli ainoat syyt miksi tuota sedania rupesin pelastamaan. Tuollasta pintaa ei ruiskusta edes rahalla saa
Ja sitten vielä pistoolilla ammutut reiät kruunaavat kokonaisuuden

 

KKD Motorsport  Samppasport