Elekma  Autoracing

S60 D5 '02 "Moottorijärj. huolla heti"

  • 11 Vastauksia
  • 8485 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1108
  • www.vrcf.fi
S60 D5 '02 "Moottorijärj. huolla heti"
« : 01.08.2011, 20:29:17 »
Minulle on sattunut kolme kertaa kesällä sellainen ihme juttu, että risteyksestä liikkeelle lähtiessä, aina vasemmalle käännyttäessä, tulee tuo vikailmoitus. Viimeisellä kerralla kone sammui. Käynnistyksen jälkeen ihan normaali meno jatkuu.

Mitään hyviä arvailuja, miten juuri tuo vasemmalle kääntyminen asiaan vaikuttaa? Kaikki on olleet hyvin rauhallisia lähtöjä, ahtopaineet ei ainakaan ole noussut.
t: Jorma

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2189
  • Näillä mennään
Vs: S60 D5 '02 "Moottorijärj. huolla heti"
« Vastaus #1 : 01.08.2011, 20:53:21 »
Kannattaa katsoa maadoituspisteet konehuoneesta
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa DeeViis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 D5 '02 "Moottorijärj. huolla heti"
« Vastaus #2 : 01.08.2011, 22:05:27 »
Löpö lopussa, p-a anturi entinen?

Poissa Henkka863

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
Vs: S60 D5 '02 "Moottorijärj. huolla heti"
« Vastaus #3 : 01.08.2011, 22:27:13 »
lue/luetuta vikakoodit niin sillä tuo selviää
Volvo 850 STW GLT -95
Volvo V70 -99 TDI
Renault 19 16v tuning (ACS 2010)  

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1108
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 D5 '02 "Moottorijärj. huolla heti"
« Vastaus #4 : 05.11.2011, 17:41:04 »
Tätä vikaa ei ole enää ilmennyt. Olen hankkinut muutama viikkoa sitten BSR lukijan eikä koodeissa ollut mitään tuohon liittyvää.
Muutaman kerran vuosien varrella on tullut tuota samaa vikaa vitosella kaasu pohjassa kiihdytyksen aikana. Menee linkutus modeen, mutta toipuu yleensä itsestään n. 10 sekunnin päästä, linkutus poistuu ja vikailmoitus myös.
Sattui reilu viikko sitten, eikä jäänyt koodeihin tuostakaan oikein järkevää. Luin heti kun pysäytin, noin 5min tapahtuman jälkeen.
- mm. Fuel level sensor, fuel pressure too high, brake pedal sensor, alternator charging, blower fan power unit, communication with AUM, left door unlocked, right door unlocked, LH heating element (tiedossa, kuskin grilli ei toimi)
BSR ohjeissa lukee, ettei saa pitää kiinni ajaessa. Mitähän voisi tapahtua, jos pitäisi ja yrittäisi houkutella vikaa esiin ja lukisi koodit heti ajon aikana?

Poissa TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2455
  • S60 T6 AWD -11
Vs: S60 D5 '02 "Moottorijärj. huolla heti"
« Vastaus #5 : 05.11.2011, 17:50:56 »
Tätä vikaa ei ole enää ilmennyt. Olen hankkinut muutama viikkoa sitten BSR lukijan eikä koodeissa ollut mitään tuohon liittyvää.
Muutaman kerran vuosien varrella on tullut tuota samaa vikaa vitosella kaasu pohjassa kiihdytyksen aikana. Menee linkutus modeen, mutta toipuu yleensä itsestään n. 10 sekunnin päästä, linkutus poistuu ja vikailmoitus myös.
Sattui reilu viikko sitten, eikä jäänyt koodeihin tuostakaan oikein järkevää. Luin heti kun pysäytin, noin 5min tapahtuman jälkeen.
- mm. Fuel level sensor, fuel pressure too high, brake pedal sensor, alternator charging, blower fan power unit, communication with AUM, left door unlocked, right door unlocked, LH heating element (tiedossa, kuskin grilli ei toimi)
BSR ohjeissa lukee, ettei saa pitää kiinni ajaessa. Mitähän voisi tapahtua, jos pitäisi ja yrittäisi houkutella vikaa esiin ja lukisi koodit heti ajon aikana?
Tuskin siinä mitään tapahtuu vaikka on ajossakin kiinni, eiköhän tuo kielto johdu turvallisuusasioista, ettei ajaessa näppäile.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: S60 D5 '02 "Moottorijärj. huolla heti"
« Vastaus #6 : 06.11.2011, 01:01:11 »
Tuolahan kirjoitit että vikakoodia polttoainepaineesta??.. miksi se ei voisi liittyä tähän?  kun kuitenkin polttoaineen väärästä paineesta voi tuo vika johtua.

Ei tule mitään hyötyä siitä, että lukee koodin heti kun se vika ilmenee, vikakoodi kyllä tallentuu muistiin ja voit sen sieltä lukea ajon päätteeksikin.

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1108
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 D5 '02 "Moottorijärj. huolla heti"
« Vastaus #7 : 06.11.2011, 05:29:20 »
Tuolahan kirjoitit että vikakoodia polttoainepaineesta??.. miksi se ei voisi liittyä tähän?  kun kuitenkin polttoaineen väärästä paineesta voi tuo vika johtua.

Ei tule mitään hyötyä siitä, että lukee koodin heti kun se vika ilmenee, vikakoodi kyllä tallentuu muistiin ja voit sen sieltä lukea ajon päätteeksikin.

OK. Hyvä pointti. Kirjoitin koodit ylös ja nollasin. Täytyy seuraavan kerran lukea ne taas. Mikähän siinä on, että tämä vika poistuu näytöltä itsestään ja linkutus-mode myös mutta joillakin on ollut ongelmana esim. ahtopaineen heittelystä johtuva ilmoitus ja linkutus vaatii vähintään virrat pois/päälle ennen kun toimii normaalisti?
Minulla tuota vikaa voi olla vaikea houkutella esiin. Vaatii yleensä aika "pitkän" ajan jalka oikoisena 5. vaihteella ja lastun vuoksi sillä on tiettyjä seurannaisvaikutuksia.
Mitään ideaa mistä liian suuri p-aine paine voisi johtua? Alkuperäinen pa-suodatin on vaihdettu huolto-ohjelman mukaan.

Nercs

  • Vieras
Vs: S60 D5 '02 "Moottorijärj. huolla heti"
« Vastaus #8 : 06.11.2011, 08:55:54 »
Tuossa viestissä ei ollut noita auton kulkukilometrejä.
Joten onko suuttimet tarkistettu  että toimivat 100%
Vaikuttaako lastu mitenkä, riittäkö ne suuttimien tehot  siihen voimaan mikä koneesta otetaan.
Ja tuolla aloitusviesteissä tuosta pa paineanturista kerrottiin samoin kertoi tuo vikakoodisi.
Olisiko syytä vaihtaa ?

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: S60 D5 '02 "Moottorijärj. huolla heti"
« Vastaus #9 : 06.11.2011, 11:50:14 »
Niin tosiaan, kuten polttoaineen-tasoanturi viasta vikakoodi ja siitä tuola viestiketjun alkupäässä DeeViis sitä ehdottikin
(nercs, tarkoitit varmaan tuota tasoanturia myös?)

Kysymys siis kuuluu, onko tankissa varmasti ollut polttoainetta riittävästi, näytti tankin tasoanturi mitä vain.

Jos syynä ei ole löpön loppuminen, niin sitten siirrytään tuohon pa-paine liian korkea...  mikä se vikakoodin koodi on, mikä siinä luki? ecm-XXX?

Liian korkea pa-paine voi johtua vaikkapa viasta korkeapainepumpun määränsäätönventtiilissä,  jakoputken paine-anturissa tai niiden johdoista/ohjauksesta

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1108
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 D5 '02 "Moottorijärj. huolla heti"
« Vastaus #10 : 06.11.2011, 18:46:48 »
ECM-2501 oli tuo polttoaine koodi.

Sitten olin kirjottanut ylös ECM-4408, mutta siihen ei löydy selitystä. Jotain polttoaineeseen viittaavaa sekin, jos loppupään numerossa jokin väärin. Tankki oli ihan täynnä, ajettu tankkaamisen jälkeen noin 50km. Edellisenä päivänä sama paikka, hiljainen motari, putsailin pölyjä putkesta eikä herjannut mitään tyhjällä tankilla, 5-vaihteella yli 4000rpm.
edit: autolla ajettu 276tkm, lastulla ajettu suhtkoht siististi puolet tuosta.
« Viimeksi muokattu: 06.11.2011, 19:49:26 kirjoittanut Jorma »

Poissa jarit84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 D5 '02 "Moottorijärj. huolla heti"
« Vastaus #11 : 07.11.2011, 16:07:38 »
kannattaa kattoa ettei kule ilmaa polttoaine putkessa. Itellä samoja oireita tankin sisälle siirto pumppu uusi ja taas kulkee seuraavaan remonttiin...
Volvo V70 D5 -02

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy