KKD Motorsport  Samppasport

D5252T/MSA15.7 tietoutta, kytkentäkaaviot, lastutus, emulointi...

  • 12 Vastauksia
  • 7205 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 679
  • savua!
Yleistä tietoa D5252T:ssä olevasta MSA15.7 ohjauksesta.

MSA15.7:ää on käytetty 850 TDI:ssä vuosina 96-97, sekä S/V70 TDI:ssä vuosina 97-98. 99 ja uudemmat autot ovat varustettu MSA15.8:lla, joka eroaa 15.7:sta erilaisten väylien lisääntymisen osalta. Alkuvuoden 99 autoissa tosin saattaa löytyä vielä 15.7:ää.

Varman tiedon kumpi ohjain on kyseessä, saa ilmamassamittarista, joka on 15.7:ssa läppämallinen:


15.8:ssa taas uudempi kuumalankamallin IMM:


15.7:n vikakoodinlukusoftaksi käy Vol-FCR esim. VAG-KKL kaapelilla, ja ilmeisesti myös Autocom(??), mutta EI MIKÄÄN STANDARDI OBD-II lukija. Tämä johtuu siitä, että vaikka pistokkeen vieressä lukee hämäävästi OBD-II, ja pistoke on OBD-II standardin mukainen, ei protokolla ole standardi OBD-II vaan ns. KWP2000. Lisää aiheesta: http://jonesrh.info/volvo850/kwpd3b0_interpreter.html

Vol-FCR:llä voi myös lukea livedataa, ja tehdä Dynamic Pump Timingin.


Linkkejä:

Hyvä artikkeli, jossa on käsitelty ohjaimen antureita ja toimilaitteita, sekä löytyy myös ECU:n pinout. Kääntyy aika järkevästi Google kääntäjällä enkuksi.
http://www.volvopedia.de/index.php?title=MSA_15.7
Ollut kirjoittajan muistin mukaan viimeksi toiminnassa 12/2016, toivottavasti palaa linjoille...

"Viritysopas" eli artikkeli jossa käsitelty kartat ja MSA15.x sielunelämää.
https://www.scribd.com/doc/155567160/MSA15-Tuning-Guide#scribd

Toinen viritysopas, VP37-pumpulla varustetuille moottoreille.
http://www.freetuningfiles.com/files/VP37%20remap%20guide.pdf

WinOLS:n demoversion lataus:
http://www.evc.de/en/download/

Perehdytys WinOLS:ään.
https://www.youtube.com/watch?v=e6AAh_Vgf5A

Perustietoa muistipiireistä:
http://www.batronix.com/shop/electronic/eprom-programming.html

TunerPro:n lataus:
http://www.tunerpro.net/downloadApp.htm

S/V70 MSA15.7 sähkökaavio PDF-sivulla 18 (liitin A) ja PDF-sivulla 190 (liitin B):
https://www.scribd.com/document/28783687/volvo-c70-s70-v70

850 MSA15.7 sähkökaavio PDF-sivulla 17 (liitin A).
http://www.volvowiringdiagrams.com/volvo/850%20Wiring%20Diagrams/TP3917201%20850%201997%20Wiring%20Diagrams.pdf




S/V70 MSA15.7 kytkentäkaaviot, liittimet A ja B:
(850 kaaviot käytännössä samat, värit eroavat joltain osin)









Lastuttamisesta:


MSA15.7:n muistipiirit ovat tyypiltään 29F010 epromeita, kanta on nimeltään PLCC32. Niitä saa esim. ebaysta parin euron kappalehintaan mallisarjan nopeimmalla vasteajalla 45ns, jotka itselläni on. Varmaan ~90ns vasteajallakin olevat riittää, mutta kokemusta ei minulla tästä ole. Piirit kannattaa tietenkin ostaa flashattavina (eeprom), jolloin saman lastun voi tyhjätä ja sille voi kirjoittaa useamman kerran.

Muistipiirit juotetaan lämmittämällä irti piirilevyltä ja tilalle asennetaan kannat, joihin piirejä voi vaihtaa helposti erityisillä pihdeillä:



Sopiva prommeri piirien lukemiseen ja pihdit saa vaikkapa seuraavasta paketista:
http://www.ebay.com/itm/171474010152



Kahden piirin juju:


MSA15 on 16-bittinen ohjainlaite. Muistipiireinä on kuitenkin käytetty kahta 8-bittistä piiriä, joista Lo (ylläolevassa kuvassa sisempi jossa LLL) edustaa 16-bittisen tavun toista puoliskoa, ja Hi (kuvassa ulompi HHH) toista puoliskoa. Prosessori pyytää molemmilta piireiltä samaa osoitetta, jolloin toinen antaa ensimmäiset 8 bittiä omasta osoitteestaan ja toinen loput 8 bittiä omastaan. Tässä hämää se, että silloin kun D5252T on Audissa AAT/AEL:nä, sen ohjainlaite on MSA12(?), ja se on aidosti 8-bittinen. Toisella lastulla sijaitsee syöttökartat ja toisella ahtopainekartat, joten niitä ei silloin käsitellä näin.


Tietokoneelle prommerilla luettaessa näistä Hi:stä ja Lo:sta tulee siis kaksi eri binääritiedostoa, jotka luetaan esim. WinOLS:iin yhdeksi pötköksi, jotta ne ovat käsiteltävissä: Project - New - File - 2 binary files (Hi / Lo). Kun Winolssista on valittu ohjaimen valmistajaksi Bosch, se tuntuu löytävän karttoja valmiiksi paljoltikin. Välttämättä sen löytämiin karttoihin ei kannata luottaa, joten tässä tulee jotain osoitteita:



MSA15.7-yhteensopiva damos-listaus löytyy täältä:

http://s000.tinyupload.com/?file_id=03579111353087578174

Checksum on helposti laskettavissa ilmaisella ohjelmalla joka tottelee nimeä Ultimo Checksum Corrector. Linkkejä pyörii googlessa, mutta vaativat usein rekisteröitymisen esim ecuconnections.comiin tai ecuedit.comiin.



3 bar MAP-anturi

Vakioanturi näissä on alueeltaan vain 2,5bar absoluuttipainetta, eli 1,5bar varsinaista ahtopainetta. Se voidaan korvata 3:n barin anturilla, jolloin alue riittää 2 barin ahtopaineeseen. Anturiksi käy vaikkapa Boschin 0281002401. Sopiva liitin siihen löytyy osanumerolla 1J0973704-SET-G. Kytkentä seuraavasti:

Auton johdot:
Y-GR     maa
BL-GN  +5v
Y-SB     signaali

Anturin pinnit:
1 maa
2 lämpö
3 +5v
4 signaali

Tuossa on tosiaan integroitu ahtolämpöanturi, pinni 2 vaan kytkemättä niin toimii.

Tämän kanssa pitää huomata, että ilman ohjelmanmuutosta ECU lukee nyt ahtopainetta väärin, paineesta riippuen 0,1 - 0,3bar liian vähän. Tästähän ei muuta varsinaista haittaa ole, paitsi että ahtopainekarttoja tulkitaan nyt väärin. Ohjelmasta pitää muokata MAP-anturin linearisointikartta uudelle anturille sopivaksi.



Kuvassa myöskin integroidun lämpöanturin lämpötila vs. resistanssi -taulukko. Alle huoneenlämmössä olevat arvot on laskettu excelillä beta-arvolla 3000.



Emulointi TunerProlla ja Ostricheilla:


Ainoa markkinoilla oleva 16-bit emulaattori on EVC:n valmistama OLS300 (se on jälleen tauon jälkeen tuotannossa), mutta WinOLS-softalisenssin kanssa puhutaan useasta tuhannesta eurosta. Halvempi ratkaisu on kuitenkin olemassa: kaksi Ostrich 2.0:aa ja TunerPro RT. Kirjoittajan video todisteena: https://www.youtube.com/watch?v=HBdrm3tDiW8

Ostricheja myy jenkkifirma Moates.
http://www.moates.net/ostrich-20-the-new-breed-p-169.html?cPath=95

Hintaa tuli 2016 heinäkuun kurssilla veroineen ja toimituskuluineen kahdelle emulaattorille reilut 490e.

Valmista kaapelia noihin ei saa PLCC32-kantaan, etenkään tässä tapauksessa, kun nyt tehdään emulaattoreille melkoinen kikkakuutonen.

PLCC32-irtokantoja myy ainakin tanskalainen Ramtex:
https://www.ramtex.dk/

PLCC32-pinout löytyy 29F010:n datalehdestä:
http://robotics.ee.uwa.edu.au/eyebot/doc/DataSheets/29F010.pdf

Ostrichin päässä oleva liitin on 34-pinninen IDC-liitin 0,1 tuuman pinnijaolla, jota myy ainakin TME tuotenimellä "8534-4500PL", valmistajana 3M:
https://www.tme.eu/

Ostrichin pinout on vastaava kuin 29F040-piirin pinout, mutta tavallaan väärinpäin, selviää näistä:
http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/55581/AMD/29F040.html
http://support.moates.net/ostrich-20-overview/


Kytkentä tapahtuu näin:



Valmistetaan kaksi adapteria, yksi kumpaakin piiriä/emulaattoria varten. Kytkennän idea on seuraava: Ensimmäinen address line eli A0 vedetään emulaattorin päästä käyttöjännitteeseen (Vcc) siitä kaapelista, jonka halutaan edustavan Hi-piiriä, ja A0 vedetään maihin (Vss tai GND) siitä kaapelista, jonka halutaan edustavan Lo:ta. Loppuja address linejä siirretään emulaattorin päässä yksi ylöspäin, eli ecun A0 kytketään emulaattorin A1:een, (koska A0 vedettiin maihin/käyttöjännitteeseen), ecun A1 kytketään emulaattorin A2:een jne, ecun A16:een asti, joka kytketään emulaattorin A17:ään. Emulaattorissa on yksi pinni enemmän kuin ecun piirissä, joten emulaattorin A18 kytketään käyttöjännitteeseen*, jolla estetään sen kelluminen. Ideana tässä kytkennässä on se, että TunerPro ajaa molempiin emulaattoreihin dual emu modessa yhden täysin identtisen tiedoston. Se ei ymmärrä Hi:n ja Lo:n eroa ja kahta tiedostoa, joten siinä käytetään yhtä tiedostoa, jossa on sekä Hi että Lo ympättynä yhteen. (Saa exportattua esim WinOLS:sta).

*Moates:
TunerPro RT and most software typically top-justifies bin files when uploading them to the Ostrich so generally pull UP resistors are going to be what you need.

Havainnollistetaan hieman:



Kuvassa oleva data esittää viimeisiä tavuja MSA15.7:n datasta. Vasemmalta oikealle ensimmäisenä on dataosoite heksana, sitten osoitteen sisältö kymmenjärjestelmälukuna. Seuraavana on Hi/Lo, kertomaan kummasta muistipiiristä (tai emulaattorista) on kyse. Oikeanpuolimmaisinpana on dataosoite binäärinä, jonka viimeisestä bitistä voidaan todeta Hi/Lo. Ykköset ovat Hi-tavuja, nollat Lo-tavuja. Viimeinen bitti vastaa dataosoitetta A0, joka on nyt siis vedetty Hi-adapterissa käyttöjännitteeseen (1), tai Lo-adapterissa maahan (0).

Tunerpro ajaa sekä Hi- että Lo-tavut kumpaankin emulaattoriin. Nuo tavut ovat 8-bittisiä, jotka muodostavat yhdessä 16-bitin tavuja, siten, että 8-bittinen Lo-tavu edustaa 16-bittisen tavun alkupäätä ja 8-bittinen Hi-tavu edustaa sen loppupäätä. Alunperin siis Lo-lastulla sijaitsee 16-bitin tavusta puolet ja Hi-lastulla puolet. Ideana on ollut kasvattaa tarkkuutta, sillä 8:lla bitillähän ei pystytä ilmaisemaan kuin 255 eri lukua. 16 bitillä vastaavaasti ilmaistaankin jo 65 536 eri lukua. Tämä tarkoittaa tarkempia säätöjä.

Ei muutakun säätämään!

Säätöjä voi tehdä lennosta ilman checksumin laskentaa, mutta auton käynnistymistä varten on checksum laskettava uudestaan.

Parannuksia ja korjauksia artikkeliin saa esittää.
« Viimeksi muokattu: 30.11.2019, 00:39:08 kirjoittanut anone »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 193
  • www.vrcf.fi
Vs: D5252T/MSA15.7 tietoutta, lastutus ja emulointi.
« Vastaus #1 : 12.08.2016, 19:15:01 »
Hep

Koska aihe kiinnostaa suunnattomasti niin avasin myös ylimääräisen v70 -98 ECUn ja...



Tämä ylläoleva kuva siis anonen mutta omassani oli tuossa vaihdettavien piirien "yläpuolella" tyhjän paikan tilalla jokin piiri myös... Eli nämä ansiokkaat ohjeet ei tosiaan vättämättä suoraan sovi mk1-ECUihin... ainakaan karttojen osalta, kuten anone mainitsikin...

Tietääköhän joku mitä tuossa mk1:n lisäpiirissä voisi olla?

Palaan asiaan myöhemmin... (olen jo tilannut kaverilta tinausapuja kun ittellä on peukalo keskellä kämmentä...)
"If I die... I die..." <- joku

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: D5252T/MSA15.7 tietoutta, lastutus ja emulointi.
« Vastaus #2 : 12.08.2016, 19:51:03 »
Cruise?
No kun halvalla sai.

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 193
  • www.vrcf.fi
Vs: D5252T/MSA15.7 tietoutta, lastutus ja emulointi.
« Vastaus #3 : 12.08.2016, 20:38:01 »
Cruise?

Tuossa avaamassani ei ole cruisea(aktivoituna). Ja eikös anonen omassa ole? eikä tuota piiriä... Lisäksi Cruisehan noissa on kaikissa vanhemmissa, vaati vain sen koodin volvon tehtailta, jota ei enää saanut näihin msa15.7 -malleihin... Tuosta tarinaa tällä foorumilla ollut... Ellen väärin muista...

Anonen oma ECU on -96 mallinen eli 850:stä vollesta. Ilmeisesti V70 mk1:iin on jotenkin muuttunut toi ECU.

Lisätietoa tarvitaan siis... Luulis noiden lastutusfirmojen edustajien tietävän, jos malttavat paljastaa...
"If I die... I die..." <- joku

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 679
  • savua!
Vs: D5252T/MSA15.7 tietoutta, lastutus ja emulointi.
« Vastaus #4 : 12.08.2016, 23:43:20 »
Siinä on joku piiri, joka ilmeisesti keskustelee AW-automaattiaskin ohjaimen kanssa. Mulla oli yksi s70-automaatin ecu auki, ja siinä oli tuo piiri. Nyt olen kolme 850 manuaalin ecua avannut ja niissä ei ole tuota ollut. Toki jos sun ecu olikin manuaalista, menee aika mielenkiintoiseksi. :idiot2:

Lisähuomiona voisi mainita, että msa15.7:n erot taitaa kuitenkin olla hyvin minimaalisia 850/x70 välillä. Mulla on nyt ysissä s70 automaatin sähköt ja moottori, ajonestoineen päivineen, ja 850 tdi:n ecu toimii tuossa suoraan ilman mitään modailuja.
« Viimeksi muokattu: 12.08.2016, 23:56:48 kirjoittanut anone »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 193
  • www.vrcf.fi
Vs: D5252T/MSA15.7 tietoutta, lastutus ja emulointi.
« Vastaus #5 : 13.08.2016, 11:19:31 »
Automaatista tämä eli ei mitään ihmeellistä sittenkään...
"If I die... I die..." <- joku

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 679
  • savua!
Vs: D5252T/MSA15.7 tietoutta, lastutus ja emulointi.
« Vastaus #6 : 05.02.2017, 15:52:51 »
Aloitusviestiä päivitetty nykyisen tietämyksen tasolle.

Pistetty jakoon tähänastinen XDF-versio, jonka oikeellisuudesta ei anneta mitään takeita. :buck2:

Linkkaanpa sen vielä tähän:

http://s000.tinyupload.com/index.php?file_id=01367192881602878343
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 679
  • savua!
Vs: D5252T/MSA15.7 tietoutta, lastutus ja emulointi.
« Vastaus #7 : 12.03.2017, 22:00:17 »
Siteeraan itseäni toisesta topicista. EVRY-mod kuten se olen itse ymmärtänyt:



Monelle tuntuu tuo evryn toiminta olevan hieman arvoitus. Avaan sitä nyt tässä hieman. Tämä ei ole absoluuttinen totuus, vaan se miten olen itseni antanut asian ymmärtää.

Evryn julmettu vaikutus 2.5TDI:ssä perustuu tähän karttaan:



Vaaka-akselilla on syöttömäärä yksikössä mg/stroke. Pystyakselilla moottorin kierrokset. Kartan arvot ovat voltteja.

Homma lähtee ECU:n kartoista. Eri kartoista (smoke limiter, torque limiter, driver's wish) saadaan syöttömäärä, joka moottoriin halutaan syöttää. ECU komentaa VP37:n syötönsäädintä PWM-ohjauksella joko täysin nollille (moottori sammuu) tai täysille (täysi syöttö), ja kaikkea siltä väliltä. Eri muuttujien takia (lämpötila, polttoaineen paine pumpun sisällä jne) säätimen asento ei välttämättä ole aina täysin verrannollinen PWM-ohjauksen suuruuteen. Sitä varten säätimeltä tulee ECU:lle takaisinkytkentätieto, joka kertoo täsmälleen missä kohtaa säädin oikeasti menee, jotta ECU osaa passata PWM-ohjausta saavuttaakseen oikean säätimen asennon ja sitä kautta asetetun syöttömäärän.

Tuota takaisinkytkentää evryllä huijataan. Vanhemmissa (ainakin AAT-moottorissa, ilmeisesti ei enää missään AEL:ssä eikä tässä volvon variantissa) VP37:ssa tuo takaisinkytkentä oli yksinkertaisesti ohminen tieto, tyyliin 0 - 100 ohmia. Ilmeisesti se kärsi epätarkkuuksista ja vastuksen kulumisesta, sillä uudemmissa pumpuissa on siirrytty nk. HDK-anturiin (lisää aiheesta http://dmn.kuulalaakeri.org/dmn-edc/hdk/). Kyseessä on eräänlainen vaihtovirtaa käyttävä kahdella kelalla toteutettu kokonaisuus, josta ECU:n sisällä oleva erikoisvalmistettu piiri nimeltään CC215 muodostaa jännitteen, joka on suoraan verrannollinen säätimen asentoon.

Tuon jännitteen voimme nähdä ylläolevassa kartassa. Yksinkertaisesti siis: Jos ohjelmasta pyydetään vaikkapa 28,86 milligrammaa syöttöä per isku, ja moottorissa on kierroksia 1510rpm, ECU ajaa säädintä niin pitkälle, että tuosta takaisinkytkennästä tulee tuo kartan mukainen 1,821 volttia.

Evryllä kytketään vastus takaisinkytkennän rinnalle, ja sen tarkoitus on huijata tuota takaisinkytkentää pienemmäksi kuin se oikeasti olisi. Tällöin ECU kuvittelee, että säädin ei ole vielä saavuttanut tuota jännitekartassa mainittua sijaintia(jännitettä) ja ajaa säädintä niin pitkälle, kunnes takaisinkytkennästä saatu jännite natsaa kartan kanssa. Mikäli evryä on laitettu liikaa, tuota jännitettä ei ikinä saavuteta vaikka säädin olisi jo ajettu "tappiin", ja tästä tulee vikakoodi. Muistaakseni EFI-715 Fuel Regulation.

Diodien juju taas on seuraava:

Potikkaa riittävästi pienennettäessä tulee tilanne, jolloin takaisinkytkennän jännite on kusetettu liian pieneksi tyhjäkäyntiä varten. Tyhjäkäynti on PID-säätöinen, ja kun PID pyytää esim 6mg/stroke tyhjäkäynnin saavuttamiseksi, syötönsäädin yrittää huijatun jännitteen ja kartan perusteella pyrkiä asentoon, joka vastaa oikeasti paljon isompaa syöttömäärää. Tällöin tyhjäkäynti nousee, ja PID vastaavasti pienentää pyyntiään, koska se pyrkii tasaiseen tyhjäkäyntiin ja tiettyyn kierroslukuun. Kun kierrokset taas putoavat, PID lisää taas syöttömäärää koska nyt ollaan tavoitekierrosnopeuden alapuolella. Tästä seuraa ikuinen looppi ja rynkyttävä tyhjäkäynti, kun säädin ei ikinä saavuta haluttua asentoaan. Käsittääkseni tämä johtuu vain siitä, että evryn lineaarisuus kärsii suuresti, kun potikkaa pienennetään liikaa.

Kaksi toisiinsa nähden väärinpäin kytkettyä diodia sarjassa vastuksen kanssa ovat tässä tapauksessa tarpeen HDK:n käyttämän vaihtovirran takia. Diodin kynnysjännitteen ollessa 0,7v, se alkaa johtamaan vasta kun tuo jännite ylittyy. Kaksi väärinpäin olevaa diodia rinnan aiheuttaa vaihtovirran molempien puolijaksojen leikkautumisen tuosta 0,7v alaspäin. Tämä tarkoittaa sitä, että evry on "kytkeytyneenä" vasta, kun tuo takaisinkytkennän jännite ylittää tuon 0,7v. Sen alle evry ei ole käytössä. Nyt pitää huomata, että tuo 0,7v ei ole kartassa esiintyvä jännite, koska se generoidaan vasta ECU:n sisällä tuossa CC215-piirissä. Se 0,7v raja onkin siitä vaihtojännitteestä joka takaisinkytkennässä esiintyy niissä syöttöpumpun piuhoissa. En ole skoopannut paljonko se siellä milloinkin on, mutta ilmeisesti tuo 0,7v jää juuri ja juuri tyhjäkäyntisyöttömäärien yläpuolelle.

Nyt joku voi sanoa, että miksi sitten startissa diodeillakin varustetusta evrystä tulee vikakoodi, vaikka se ei muka ole kytkeytyneenä kuin tyhjäkäynnin ylittävillä syöttömäärillä? Siksi, että ECU testaa virrat päälle kytkettäessä määränsäätimen toiminnan ajamalla sen ensin täysille ja sitten nollaan (ei ole monen millisekunnin toimenpide), ja tsekkaamalla että takaisinkytkentä on sitä mitä pitää. Diodit alkavat johtamaan tuossa testissä, joten ainoa vaihtoehto välttää vikakoodi on kytkeä evry kytkimestä pois.
« Viimeksi muokattu: 29.11.2019, 23:55:41 kirjoittanut anone »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa janne81

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3530
Vs: D5252T/MSA15.7 tietoutta, lastutus ja emulointi.
« Vastaus #8 : 13.03.2017, 07:05:19 »
 P> mahtavaa työtä olet tehnyt aiheeseen liittyen, olen itsekin jonkun verran tutustunut aiheeseen mutta ihan kaikkea en ole ymmärtänyt kun ei oo tuota elektroniikan tuntemusta.


Poissa anone

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 679
  • savua!
Vs: D5252T/MSA15.7 tietoutta, lastutus ja emulointi.
« Vastaus #9 : 28.06.2017, 21:17:24 »
XDF päivitetty jälleen kattavampaan versioon.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 679
  • savua!
Vs: D5252T/MSA15.7 tietoutta, lastutus ja emulointi.
« Vastaus #10 : 08.11.2017, 19:19:05 »
Lisätty pari kuvaa ja tekstiä muutettu selkeämmäksi.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 679
  • savua!
Vs: D5252T/MSA15.7 tietoutta, lastutus ja emulointi.
« Vastaus #11 : 26.01.2019, 13:14:22 »
Innokkaimmille softaajille voin ilokseni ilmoittaa, että netin syövereistä löytyi viimeinkin MSA15.7 yhteensopiva ns. damos-tiedosto, vieläpä valmiiksi Tunerprolle suotuisassa XDF-muodossa! Sekä jonkinlaisella menestyksellä englanniksi käännettynä. Mukana myös saksankielinen versio.

Linkki:

http://s000.tinyupload.com/?file_id=03579111353087578174

Damos on selkokielellä siis selite kaikista moottorinohjaimen parametreistä ja kartoista, siitä selviää mikä parametri ja kartta ohjaa mitäkin asiaa.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 679
  • savua!
Kuvalinkit korjattu Tinypicin alasajon jäljiltä ja kuvat siirretty imgbb:hen. Lisätty kytkentäkaaviokuvat moottorinohjaimen liittimistä.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

 

Race.fi  TamCar