Proturbo  Autodiagnoosi

K-Jetronic ahdetussa moottorissa

  • 34 Vastauksia
  • 17177 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4307
  • Kontinuerlich Jetronic
Vs: K-Jetronic ahdetussa moottorissa
« Vastaus #30 : 08.11.2017, 22:43:06 »
Herätellääs vähän, eikö tollaisen B230E motin saisi kohtuudella turbotettua jos hommaa B21ET:stä koko imusarjan? Loput turbon hilppeet sitten esim. B230ET koneesta tai vastaavasta? Luulisi pääsevän helpoiten noin, jos ahtoja haluaa nostaa niin sitten vahvempaa kansipahvia vaan?
Pari aiheeseen löyhästi liityvää kysymystä pohdittavaksi:
Miten vahvempi kansipahvi helpottaa nakutuksesta selviämiseen?
Miten arvelet linnunluuveivien kestävän oletettavasti herkästi nakuttavassa ahdetussa koneessa?
Paljonko enemmän arvelisit tuollaisesta saavasi tehoa, kuin esimerkiksi valmiista alle tonnin turbokoneesta moottorinohjauksineen?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Jonesyboi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • Volvo 740GLE B230E
Vs: K-Jetronic ahdetussa moottorissa
« Vastaus #31 : 10.11.2017, 15:08:41 »
Pari aiheeseen löyhästi liityvää kysymystä pohdittavaksi:
Miten vahvempi kansipahvi helpottaa nakutuksesta selviämiseen?
Miten arvelet linnunluuveivien kestävän oletettavasti herkästi nakuttavassa ahdetussa koneessa?
Paljonko enemmän arvelisit tuollaisesta saavasi tehoa, kuin esimerkiksi valmiista alle tonnin turbokoneesta moottorinohjauksineen?

Ahtoja nyt ei mielettömästi tarvi ainakaan alkuun olla, konetta kun en jaksaisi kovin alkaa purkamaan. 13mm kanget jos kovin urheilemaan alan niin on tarkotus laittaa. Turbollako meinaa nakuttaa? Ite vielä kohtuu uusi näihin Volvon koneisiin, ei ainakaan vaparina ole mitään nakuttamista havaittavissa (Boschin nelikärkisillä tulpilla mennään). Ihan harjoitus ja harrastelumielessä itsellä tuo turbottaminen, jonkinverran on jo perustietoa, eniten mietityttää tuo K-Jetin toiminta turbon kanssa.
Se ei käy

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1267
  • Vikakoodin lukua iCarSoft 906:lla Päijät-Hämeessä
Vs: K-Jetronic ahdetussa moottorissa
« Vastaus #32 : 10.11.2017, 18:43:33 »
Niinno yleensä jos vaparikoneen sellasenaan ahtaa kasvaa nakutuksen riski ihan exponentaalisesti. Turbokoneissa kun on matalemmat puristussuhteet alkujaan  ::)
 
Käyttis - 945 B230FT/M90 '92
Pihassa - 740 B230K/M47 '87
Projektina - 242 B2XXXX/S5D-320Z '80

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4307
  • Kontinuerlich Jetronic
Vs: K-Jetronic ahdetussa moottorissa
« Vastaus #33 : 10.11.2017, 19:07:26 »
2.3L koneista tuo on ehkä B230K kanssa epäsoveltuvin aihio ahtokäyttöön, mitä voit kuvitella, joten fiksusti ajatellen olisi kaksi toimivaa vaihtoehtoa: hanki jostain toinen kone, rakentele se valmiiksi ja vaihda se tilalle, tai säätele nykyisestä koneesta sytkä ja seos kohdilleen, tarkistele muuten osien tiptop kunto ja nautiskele yhdestä parhaista 8v vaparivinokoneista vakiona.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Jonesyboi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • Volvo 740GLE B230E
Vs: K-Jetronic ahdetussa moottorissa
« Vastaus #34 : 30.05.2018, 21:23:40 »
Terve taas, alkanut taas miettimään tuota turbotushommaa ja nyt alkaa pikkuhiljaa valkenemaan tämä homma. Vapari k-jetin määräjakajalla ei tee mitään nähtävästi turbokäytössä, vaan se pitäisi vaihtaa turbon määräjakajaan. Tein kyllä omankin postauksen jo aiheesta tuonne turbotuspuolelle, mutta ajattelin että täältä voisi saada myös tietäjiä kiinni.
Se ei käy

 

Carcom Oy  Ateho