Terve!
Olis tollanen -98 1.8gti golffi AGU moottori joka savuttaa ihan helvetisti kun lämmöt nousee normaaliin. Tyhjäkäynti normaali.
Autoon vaihdettu kannentiiviste ja muut kilkkeet samalla vähän aikaa sitten kun luultiin että kansipahvi paskana. Kantta ei tosin oo kunnostettu. Puristukset mitattu kansipahvin vaihdon jälkeen ja joka sylinterissä 13.3-13.5 alueella. Hävittää jäähdytin nestettä ja savuttava pakokaasu haisee aikalailla jäähdytin nesteeltä, savu on valkoista, ei öljysavua. Ja sitä savua tulee paljon, ei kehtaa käyttää asuinalueella kun moottori on lämmennyt.
Oiskohan siitä sit turbo menny? Oisko kellään ideaa mikä siellä on vikana? Siis vika oli sama ennen kansitiivisteen vaihtoa. Yhtäkkiä rupesi savuttamaan valkoista helvetisti. Autossa ei ole toiminut moottorin lämpötilamittari!
Kuitenkin puristuspainemittauksessa kaikki oli ok. Kertooko toi puristusmittaus esim sen onko kansi halki tai jotain muuta vikaa kannessa? Puristuspaine mittaus tehtiin alfamerin oppaan mukaan. Kaikki tulpat irti, kaasuläppä auki, ja mittari on tulpanreikään kierrettävä malli. Moottori lämpimänä.
Turbosta kokeiltiin että onko väljää, sillain ohimennen. Ylös alas se akseli liikku jonkin verran mutta sillein akselin suuntasesti oli vaikea koittaa kun ei päässyt akselin molemmista päistä kokeilemaan samaan aikaan ja se imupuolen kammion "huuli" on niin vtun pitkä että hädin tuskin sormet yltää sinne akselin päähän.
Vähän tässä mietityttää se että kun noi puristukset oli kuitenkin ok, että ei kai se vika nyt kovin monessa paikkaa voi enää olla.
Öljyt ja vedet ei ole sekaisin, molemmat näyttää omiltaan. Kovasti kaasuttaessa paisuntasäiliössä poreilee. Onko se normaalia?
Jos jollain ois neuvoja niin olisin kiitollinen

Muoks. Okei en tienny et tuleeko tää oikeeseen osioon mut jos on väärässä paikassa niin saa siirtää/poistaa.
Googlesta oon kattonu mut ei jaksais volkkarin foorumille rekisteröityä ku ei oo omasta vehkeestä kyse ja muutenkin ne tuntuu olevan niin mulkeroita siellä.