Carcom Oy  Elekma

v70-d5-05 Käsijarru

  • 17 Vastauksia
  • 3616 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa bjorra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 156
  • www.vrcf.fi
v70-d5-05 Käsijarru
« : 13.08.2016, 11:25:08 »
Pieni ongelma käsijarrun kanssa
,vaihdoin jarrukengät ja jarrut otti tasaisesti mutta hetkenpäästä vänkärinpuoli ei enää ottannu.Otin auki ja yritin tutkia mikä riivaa,ei mitään näkyvää-paitsi että jarruvaijeri vetää itsensä sisään kun vetää sen ulos.rupesin kasaamaan ja kun väänsin pyörän mutterit momenttiin niin hyvin piti-sitten kokeilin ajaessa niin ei ota.
Onko kenelläkään selitystä tähän-mikä vikana.Krr-kele

Poissa Renki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: v70-d5-05 Käsijarru
« Vastaus #1 : 13.08.2016, 12:29:45 »
Itse laitoin kans kaikki uutta paitsi vaijerit ja hyvin minimaalinen pito. Sitten hitsasin 5mm lisää tavaraa H-tappeihin ja rupesi pitoa löytymään kuin uudessa.

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 438
  • www.vrcf.fi
Vs: v70-d5-05 Käsijarru
« Vastaus #2 : 13.08.2016, 14:39:53 »
Helpoten saa kunnollisen käsijarrun kun sen H-raudan tilalle laittaa mk1 v70 säädettävän mallin.

Poissa bjorra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 156
  • www.vrcf.fi
Vs: v70-d5-05 Käsijarru
« Vastaus #3 : 13.08.2016, 14:47:11 »
Kiitos pojat vastauksista-täytyy kokeilla jompaakumpaa

Poissa volmeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: v70-d5-05 Käsijarru
« Vastaus #4 : 13.08.2016, 19:28:39 »
Suosittelen laittaamaan motonetin osan Tuotenumero: 22-2003. Itselleni laitoin 4 vuotta sitten. Sen jälkeen mennyt aina kerralla katsastuksestakin läpi. Ennen leimalle menoa vaan säätänyt tuolla räikällä kengät lähelle rumpua. :)

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Vs: v70-d5-05 Käsijarru
« Vastaus #5 : 13.08.2016, 21:49:34 »
Aika outoa että tarvitsee ihme virityksiä tehdä. Ikinä ei ole mulla ollut yhdenkään seisontajarrun kanssa pito-ongelmia jos vaan kaikki osat toimivat niin kuin niiden kuuluu.

Alkuperäiseen kysymykseen sen verran että oliko sulla molemmat puolet auki ja kahvasta säätömutteri kokonaan löysättynä kun kokeilit vaijeria?
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 223
  • www.vrcf.fi
Vs: v70-d5-05 Käsijarru
« Vastaus #6 : 13.08.2016, 22:00:31 »
Volvon kässäri on lähinnä vitsi ainakin s80. Motonetin säätöpalikoilla sen saa toimimaan jotenkin. Hankala säätää. Isot kengät, mutta tosi surkeat, eli laatueroja on tosi paljon. Siniseltä orkkiksiin sopivat.

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Vs: v70-d5-05 Käsijarru
« Vastaus #7 : 13.08.2016, 23:14:26 »
Alkuperäisillä osilla ei ongelmia. Tarvikekengät onkin aivan paskoja...
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: v70-d5-05 Käsijarru
« Vastaus #8 : 14.08.2016, 09:08:19 »
Alkuperäisillä osilla ei ongelmia. Tarvikekengät onkin aivan paskoja...
...ei kaikki, mulla toimii. :)
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 438
  • www.vrcf.fi
Vs: v70-d5-05 Käsijarru
« Vastaus #9 : 14.08.2016, 09:47:52 »
Volvon kässäri on lähinnä vitsi ainakin s80. Motonetin säätöpalikoilla sen saa toimimaan jotenkin. Hankala säätää. Isot kengät, mutta tosi surkeat, eli laatueroja on tosi paljon. Siniseltä orkkiksiin sopivat.
Samanlainen vitsi se on tuossa v70, ei kyllä mitään järkeä kun ei alunperin ole säätöä kenkien puolella, mullakin oli kengät uutta vastaavassa kunnossa mutta ei saanut enää vaijereilla säädettyä niin paljoa että ois leimaa saanu. Säätöpalikat laitoin paikalleen ja nyt ollaan menty pari vuotta nuilla samoilla kengillä ilman mitään ongelmia :)

Poissa bjorra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 156
  • www.vrcf.fi
Vs: v70-d5-05 Käsijarru
« Vastaus #10 : 17.08.2016, 20:56:56 »
Kiitos kaikille keskustelusta-Kyllä täällä oli jokunen kun oli laittannu Motonetistä ostetut säädettävät-joita löytyy ihan rekisterin takaa,Ja varmaan ei ole ollu uutenakaan näin äkäset käsijarrut ja tasaisesti ottaa. kiitos vielä kerran kaikille.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: v70-d5-05 Käsijarru
« Vastaus #11 : 17.08.2016, 22:43:52 »
Jou, säätöpalikat rulettaa. tuo konstruktio on niin onneton että minusta sinne on turha tällätä uusia kenkiä joka vuosi kun on toimivakin ratkaisu olemassa. Orggis kengät ei oo yhtään kummemmat, ei ainakaan minun autossa menny kahtakaan katsastusta niilläkään. Rahanhukkaa.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Vs: v70-d5-05 Käsijarru
« Vastaus #12 : 18.08.2016, 11:37:19 »
Jou, säätöpalikat rulettaa. tuo konstruktio on niin onneton että minusta sinne on turha tällätä uusia kenkiä joka vuosi kun on toimivakin ratkaisu olemassa. Orggis kengät ei oo yhtään kummemmat, ei ainakaan minun autossa menny kahtakaan katsastusta niilläkään. Rahanhukkaa.

Mulla mennyt oma auto viimeiset kolme katsastusta läpi ilman mitään vikaa. Ja alkuperäiset kengät on vieläkin eikä ole tarvinnut niitä vaihtaa vielä tämän 3v aikana mitä auto on mulla ollut. Kyllä on jossain muualla vika kuin alkuperäisissä osissa...
« Viimeksi muokattu: 18.08.2016, 17:49:29 kirjoittanut Viltzu »
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: v70-d5-05 Käsijarru
« Vastaus #13 : 19.08.2016, 00:18:28 »
Vikahan ei olekaan osissa vaan suunnittelussa. Osat lienevät juuri sitä mitä niiden pitääkin olla. Tästä Volvon käsijarrusta saisi hyvän esimerkin koneenrakennusta opiskeleville että ei näin.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa suden silmät

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 251
  • www.vrcf.fi
Vs: v70-d5-05 Käsijarru
« Vastaus #14 : 19.08.2016, 12:11:02 »
Sama käsijarruhan oli jo 70-luvulla.

Ehkä tuo on semmoinen tarkoituksellinen ominaisuus. Autot saadaan merkkihuoltoon katsastushylsyn takia ja aina voidaan vedota "kuluviin osiin" ja asiakaskin hyväksyy selityksen mutisematta. Olisi tyhmää suunnitella liian hyvä ratkaisu, koska sitten sen lasipalatsin rahoittaminen huollon katteilla vaarantuu.

 

RallyBaron  Samppasport