Morjensta vaan kaikille!
Eli otsikon mukaisesti kirjoittelen tässä projektistani. Pitkään olen lukenut foorumeilta eri proektipäiväkirjoja ja sun muuta mukavaa ja ajattelin itsekkin ryhtyä kirjoittelemaan.
Kaikki lähti siitä kun ostin auton huhtikuussa 2015. alkuun ajattelin että ajelu olisi leppoista luisuttelua talvella ja kesällä rentoa ajoa. Noo tuommosessa korissa pikku vapari 2.3 litranen on turhan rauhallinen meikäläisen makuun. Turbotus oli oikeastaan jo auton ostovaiheessa mielessä mutta vasta joulukuussa ajattelin että kai se on pakko ahtaa ja siitähän se sitten lähti. Autoista en paljoa tiedä ja ravintolakokin koulutus ei paljoa hyödytä

Tarkoitus on oppia samalla auton tekniikasta joten apua tarvitaan foorumin asiantuntijoilta

Pienestä tehon lisäyksestä on siis kyse ja täytyy yrittää pitää mielessä että kyseessä on kumminkin käyttis

Eli sitten autosta:
Volvo 740 B230f vm90
Autoon laitettu jo:
-Pakosarja mallia sweden exhaust
-T3/t4 ahdin kiinteällä hukkaportilla
-lh 2.4 tonin lastuilla
-ahtoputkisto
-3" putkisto katilla sekä yhdellä vaimentajalla
-siemend dekat 468cc

ja kyllä konetila oli kuvia räpsiessä paskanen

Sitten muutamat kysymykset:
1.Mistä kohtaa lamda-anturin johtojen liittimet löytyy ja onko iso homma purkaa liittimet esiin?

sekä toimiiko perus boschin anturi downpipessä?
2.paljonko ahtoja kestää vaparinmännät? ahtimen hukkaportin tehdas asetus n. 0.7-0.8 baaria
Laittelen lisää kuvia ja päivittelen kirjaa kun kerkiän
