Terve,
Otsikossa onkin vikakuvaus aika hyvin.
Tökkivä vaihto on enimmäkseen 3->4 vaihteelle, Jonkin verran myös 4->5. Joskus 3-4 vaihdossa esiintyy ikään kuin välivaihde, jolloin ilmeisesti 4 menee pesään, mutta turbiini on auki ja kohtalaisen viiveen jälkeen lukkiutuu. Alaspäin vaihtaa mielestäni ihan hyvin.
Toinen ja uudempi ongelma on kierrosten seilaaminen maantienopeuksissa. Yleensä n. 200rpm ja harvemmin jopa 400rpm. Tällöin siis nopeus pysyy samana (vakkarilla ja ilman). Jos nopeus pysyy vakiona, käsittääkseni turbiinin on silloin luistettava..?
Laatikon öljyt on vaihdettu edellisen omistajan toimesta 120tkm (mobil 3309) ja allekirjoittaneen toimesta 180tkm (ravenol t-iv). Kummatkin huuhtelemalla. Nyt lasissa on 202tkm. Tökkiminen esiintyi jo ennen omaa öljyn vaihtoa ja kierrosten seilaus sen jälkeen ehkä n. 10tkm.
Jonkinlainen herääminen tapahtui tänään, kun kävin ajamassa tuttavan V70 D3 2010 (80tkm), jossa on käsittääkseni sama TF-80SC laatikko.
Vaihdot oli aivan eri planeetalta, tuskin huomasi. Muita eroja oli se että omassa kulkineessa"lämä tiskissä vaihdot" tapahtuvat vasta punarajalla (4500rpm), tuttavan V70ssä paljon aikaisemmin, ehkä n. 3500 (punaraja 5000rpm).
Että tällainen vuodatus

Ilmeisesti edessä taitaa olla vähintään venttiilikoneiston vaihto? Toivottavasti ei koko laatikon vaihtoa...
Onko arvon jäsenistä kukaan vaihtanut koneistoa itse, onko kuinka suuritöinen?