Tänään vastusti pikkuvolvon kans niin lujaa, että oli jo lähellä etten lopettanu koko motorsporttia, kaljaa jos olis ollu niin olisin ratkennu ryyppäämään

Hienosti lähti käyntiin ja ajon tallin eteen ja polkasin jarrua niin poljin lattiaan klops ja auto kiveen. Tuumailin, että jäi varmaan syksyllä ilmaa ja rupesin ilmaamaan, joka nurkasta joku desi nestettä läpi ja poljin rupes tuntumaan hyvältä. Kone tulille ja testi jarrutus, poljin lattiaan klops ja auto melkeen päälleen ojaan

Kattelin, että käsijarrusylinteri näyttää kosteelta, eikun irti, paskat siinä mitään vikaa ollu. Ilmasinpa taas takajarrut ja rupes poljin jäykistymään. Käärin sätkän ja kokelin polkaista jarrua, lattiaanhan se meni että klops. Pellin alle ihmettelemään ja pääsylinterin alta löyty märkää. Sylinteri irti ja tehostin perään, tehostimesta tuli toista litraa nestettä

onneks ei oo ollu käytös, muuten olis nesteet konees. Varmaan jo pari vuotta sitten oli ohivuotoo ku viimeks ajetus kisas ihmettelin kun ei meinannu topata vaikka kuinka polki. Varastoja tonkimaan ja löyty foortin pääsylinteri, eihän se suoraan sopinu

Ei tarvinnu ku vähän jarruputkia, sylinterin teline ja tanko polkimelta tehdä uusiksi. Sain paikalleen ja ilmattua, toisella jarrutuksella poljin lattiaan klops ja maantielle poikittain

käsijarrustakaan ei tapahtunu mitään. Eiku tutkimaan, takaa putki katkipoikki

totesin ettei kaks piirisilläkään jarruilla paljon tehdä hätä jarrutuksia jos on yks putki poikki. Samalla tuli huomattua, että bensan paineensäädin kusee ja jostain tippuu jäähynestettä

Tekasin taakse uuden putken ja ilmasin jarrut taas vaihteeksi, käytin säätimen auki ja pistin kasaan. Säädin rupes pitämään ja jarrutkin löyty, nestevuodolle en tehny mitään kun totesin tulevan vesipulta lämppärille menevästä putkesta (tai ei se enää mee mihinkään kun on tulppa pääs). Eikä menny ku 10 tuntia

muuten mitään mutta kun sätkän purut loppu

No nyt on kumminkin pikkuvolvo kärryllä ja huomenna Karstulaan kokeilemaan onko se yhtään parantunu ku on pari vuotta maannu tallin takana (no on se saanut uuden motorin ja takajarrusatulat, ja lekaa)

Nyt on melkeen pidettävä kuukauden huoltotauko, pösö pitäs säätää ja tuulilasi vaihtaa; lankku oikoa, vaihtaa tukivarsi, ehjätä laatikko ja alustalle tehdä jotain; sianpään alustallekin pitäs tehdä jotain, käsijarru rakennella uusiks ja huomisen jäljiltä luultavasti oikoa

Mutta johan noita kisoja on huomisen jälkeen tälle vuotta ajettuna enempi ku koko viimekaudella, joutaa vaikka rakentelemaan loppu vuoden
