Ilmestyi tuossa maaliskuun alkupuolella pihaan tällainen 740, pienenä yllätyksenä. Koneena on B230K ja vaihdelaatikkona M47 ilmeisestikin? ja ajettu vain ~315tkm. Sisusta on punainen ja yllättävän hyvässä kunnossa. Silloin kun tämän sain niin hieman pelotti ottaa penkinpäällisiä pois, mutta olivatkin yllättävän hyvässä kunnossa. Ainoastaan takapenkistä löytyi pieni reikä jonka sitten jo pian tuttu verhoilija paikkasikin. Alla oli hankinta-aikaan 14" pellit talvikumeilla ja mukaan tuli 15" pellit keskäkumeilla.




Sedältä sain sitten Volvon Coronat jonkinnäköisillä kesärenkailla ja heitin ne sitten alle. Myös soitin tuli vaihdettua uuteen, Denverin CAU-415. Kyllä tuo asiansa ajaa, ehkä tulevaisuudessa kalliimpaa sitten. Autossa oli kuitenkin ovissa edessä hyvät Fusionin kaiuttimet ja hattuhyllyllä 6x9:t tehtaan kotelossa (myydään tarjousten perusteella). Parkit sekä osan sisätilanvaloista vanha omistaja oli vaihtanut sinertäviin ledeihin.

Seuraavaksi auto saikin alleen Lesjön -40mm jouset. Takapää ei juurikaan laskenut, koska ilmaiskarit normaalipaineilla nostivat perän ylös. Hetken aikaa ajeltiin merkittömällä maskilla, sekä etuvalojen pyyhkijät tuli poistettua.

Nyt aletaankin tulla tähän päivään. Takaiskarit tuli vaihdettua Motonetistä ostettuihin TRW "jäykkiin" kaasujousiin, koska kuskinpuoleinen ilmaiskari vuosi hieman ja olivat muutenkin melko löysät. Nyt perä on aika hyvin balanssissa sekä navasta kaareen on matkaa muistaakseni ~34cm. Keulimista vielä havaittavissa, mutta ostin eteen 240:n iskarit myös Motonetistä, jos noilla sais hieman balanssiin. Ajattelin rosterista sorvata kunnolliset holkit noille.



Noin viikko takaperin heitin merkillisen maskin takaisin, joka teki paljon ilmettä keulalle. Vielä ainakin reiättömät pesurinlistat sekä kirkkaat vilkut tuo tarvitsee. Tänään kävin irrottelemassa sedän paaliin menevästä Volvosta uudemman mallin takavalot sekä etupuskurin.
Vaatii bumber carea ja kuumailmapuhallinta
Kunnon vesihionta ja lakkaaMyös uusia vanteita on tullut katseltua, koossa 8x16", pitäisi vain nuo yhdet ylimääräiset Borbetit saada varastosta myytyä ensin pois. Pari viikkoa aikaa vielä saada etupuskuri, valot sekä iskarit kiinni. Kyseessähän on siis minun ensiautoni ja kortti toivottavasti elokuun 22.

Vinkkejä tuon puskurin restaurointiin otetaan vastaan!

Lisää kuvia osoitteessa
http://masuli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20740/