Ei se kyllä niin pitäisi mennä että asiakas joutuu itse selvittämään asian ja palaamaan vaatimaan takuuta. Pitäisi tiskillä katsoa auton tiedot ja selvittää ensin se takuun mahdollisuus. Sama kohtelu kaikille. Takuu on autolle ja palvelut pitää olla auto kohtaisia eikä naamakertoimella ja hölmön lypsämisellä.
Mutta erinomaista, että meni goodwilliin tai kuluttajansuojaan tuo kompura. Ei mitään halpaa hommaa ole vaihdella.
Oon kyllä täysin samaa mieltä sun kanssa.
Lähtökohtaisestihan asiakkaan pitäisi voida luottaa siihen, että häntä palvelevalla henkilöllä on vähän hajua hommasta.
Yleensä kuitenkin se, että vastaavista hommista osaa lähteä tuollaista tietoa (volvo maksaa) pitäisi olla jonkinlainen aavistus että sellainen tieto on olemassa (ammattitaito/kokemus).
En tiedä, oliko tässä tapauksessa tehty miten, mutta jos auto käy volvon korjaamolla ja siellä todetaan tuollainen vika, niin auton tiedot on työmääräystä tehtäessä ja autoa vastaanotettaessa käyty siten läpi, että vastaava asia olisi tullut helpostikkin ilmi.
Oliko aiheen aloittajan kaveri siis volvon asiakas (auto korjaamolla tuosta syystä), vaiko kävikö tutkituttamassa vian jossain muualla ja asiakkuus volvolla koostui vain siitä, että kävi kysymässä, että maksaako volvo remontin? (näitä lie joka merkkikorjamossa päivittäin ja ilmaisen herkun hakijat kuormittaa sitten asiakaspalvelijaa
