Laitetaan omiakin kokemuksia tänne, kun tämän ketjun ansiosta säästin juuri 1400e.

Eilen tosiaan auto jäi sammutettuani pihalle pihisisemään ja laski alleen pienen lammikon vihreää mönjää. Hinuri vei auton paikalliselle Volvo-korjaamolle ja sieltä tuli tänään ensin info että ilmastoinnin kompressori hajonnut ja kohta perään kustannusarvio n. 1600e. Noiden kahden puhelun välissä ehdin täältä lukea, että näitä on mennyt vaihtoon good willinäkin, niin tiesin tuota kysellä hinta-arvion saatuani kysellä. Hetki lisää odottelua ja uudessa puhelussa sovittiin että maksan itse vianmäärityksen ja ilmastointihuollon verran. Muu (kompura jne & vaihdot) menee Volvon piikkiin. Ei hinta siis ihan nollaan mennyt, mutta 1600e sijaan kirpaisi paljon vähemmän.
Volvon toimintaan olen tuossa oikein tyytyväinen. Heidän puoleltaan hommasta näytti olevan ihan joku technical bulletinkin, jossa ilmeisesti ohjeet näitä tapauksia varten. Paikallisen pajan toiminnasta jäi sen sijaan vähän ristiriitaiset fiilikset. Jos en olisi itse hommaa kysellyt, niin olisin saanut maksaa tuon noin 1600e. Ehkä tuo bulletin oli vaan jäänyt huomaamatta, mutta hippasen vedätetty olo jäi silti.
Mutta auto kunnossa ja pihassa, kohtuu kustannuksin ja tuli tehtyä se roikkunut ilmastointihuoltokin. Kiitos vielä VRCF :hello: