Elevaten settikin tuli testattua ja myös pois otettua ja vielä kertaalleen annettua mahdollisuus ja taas pois.
Elevatella kaasua painaessa veto tuntui paljon enemmän kuin vakio suodattimella, huomattavasti terävempi lähtö, mutta meno hyytyy heti isommilla kierroksilla.
Torqueen ajoin hieman aikoja, mittalaitteena Garmin GLO 10hz, täys tankki. Vedot toistettaessa samoihin arvoihin.
Vakio
0-100km/h......5.2s-5.4s
80-120km/h....3s-3.2s
Elevate
0-100km/h......6s-6.3s
80-120km/h....4.5s-5s
Kokeiltu myös sitten vielä kertaalleen ilman tuota Elevaten suojahuppua ja silti samoihin lukemiin, se siis kyllä hengittää samanlailla. Sitten tuli katsottua maffin ilmavirtauksia, niin vakiona 284g/s. Sitten Elevatella 330g/s.
Kaavalla 0.8 x HP:n saa laskettua ilmavirran eli tuolla vakio suodattimella 0.8 x 358.7hp = 286,96g/s, osuu siis aikalailla tuohon mitattuun 284g/s.
Mutta miten tuo Elevaten 330g/s? Mikähän tuossa nyt alkaa sitten jarruttamaan, ohjelma vai jokin muu? Vai onko vika vain tuossa Intakessa?
Muutama kuva myös kun testasi tuota keulaa kohtuu tummana, katsotaan miten revin tuota myöhemmässä vaiheessa pois. Kyllä se kromi vaan taitaa Volvon keulaan kuulua.



