Moikka,
Nyt puolisen vuotta ko autolla suhanneena on tullu muutama erikoinen juttu eteen. Stoorina siis kamuxin tuoma saksan auto, huoltokirjassa iha ok 3 volvon leimaa.
Vyyhti alkoi kun hankin auton ja ajoin seuraavaksi päiväksi sen suoraan ns. Nuku yösi hyvin huoltoon. Ajettu 103k ja vaihdatin kaikki putsarit öljyt ja automaatin öljyt.
No.. ajoin autolla ja seurailin öljytasoa mikä rupesi putoamaan melko nopeasti mittarista. Tätä kun huollossa selviteltiin huomattiin että auto pudotti sekä vaihteistö että moottoriöljyä. Vaihteistoöljy putosi lauhdutinputkesta mikä oli rikottu kun öljyt oli vaihdettu. Moottoriöljyn vuoto selvisi tutkimalla ja se paikantui turbon ja ilmeisesti moottorin tms väliseen tiivisteeseen mikä oaoittautui erilaiseksi kun alkuperäinen mikä siihen vaihdettiin ja korjasi vuodon.
Nyt tästä 5kk päästä auto meinasi jättää tielle ja volvolle linkutettuani luettiin data ja huomattiin, että yksi suutin oli irti ja muutkin olivat löysällä.
Samalla kun luettiin volvon omalla koneella vikakoodit löyty niitä sivullinen kaikki toki passiivisia. Turvalaite, jarru, valo, kaiutin, alhainen jännite muutamaan kertaan jne..
Onko hyviä ideoita mihin on tullut kädet laitettua, miksi tubon tiiviste on vaihdettu ja miksi suuttimet on löysällä?
Akku taitaa olla alkuperäinen 2011 joten sen vaihtaminen voisi olla paikallaan mikäli tuota dataa katsoo..