Alkoi lapsettamaan, ja tuli mieleen, että jos jonkun talviauton hankkisi. Takaveto ja turbo oli tietenkin tärkeimmät kriteerit...

Ei muuta kun hakemaan nettiauton halvin katsastettu 940 turbo vaatimattomalla 560tkm mittarilukemalla...

Jonkun kerran tuli mietittyä, että mihinköhän sitä on taas tullut kätensä iskettyä. Pieninä vikoina tuossa oli puuttuva nelosvaihde, ja aski ei juuri isompaa vaihdellut ilman kaasun nostoa muutenkaan.
Nelosvaihde löytyi helposti:

Eli solenoidi oli särki, joten tein vingulla ohitusleikkauksen...

Vaihteet alkoi muutenkin vaihtumaan järkevästi, kun säädin kickdown vaijeria.
Tonin lastut tuosta löytyi, ja temppuileva rajapaineventtiili. Koneistin rajapaineventtiiliä akkuporakoneella, ja nyt sekin pelaa. Tilalle vaihtuu 1bar ahtopainekello, kun motivaatiota löytyy.
Takapenkki haisi kovasti kuselle, joten sen pesin ja imuroin märkäimurilla. Samalla poistin myös tuon vielä karmivamman hajun lähteen:

kiillotuskoneen kanssa satuin myös tuon ohi kävelemään, ja vanteet vaihtui. Nyt näyttää tältä:


Jos joltain löytyy hml lähistöltä samanvärisiä ruosteettomia etulokareita ja kuskinovea, niin saa tarjota.