No nyt kun XC90 on pajalla niin on ollut aikaa keskittyä muihin autoihin... lähinnä V40:n, sillä kun veimme XC90:n pajalle V40:n sisäpuhalluksen lämmönsäätö päätti vetää itsensä kiikkuun ja oli motarin alussa emännälle tehnyt niin että oli sähkönsavun/käryn tupsauttanut ja sitten vain tulikuumaa ilmaa koska moottoei toki oli jo lämmin... eikä ulkonakaan ollut mikään kylmä päivä kun +28 oli lämmintä.... siinä sitten vaimo ajeli ja kirosi auton alimpaan helvettiin (30km) ja saatiin Mörkö pajalle. Lähdettiin kotimatkalle koetin kääntää säätimen kylmälle sillä oli ennenkin tehnyt saman ja alkanut toimia kun sammuttaa auton... vaan nyt se ihan oikeesti hirtti ittensä, ei liikkunut säädin eikä mikään... oli siinä sitten kiva ajaa kotia melkein 50 km kun ikkunoitakaan ei voinut kauhean isolla pitää.
Siinä kun saatiin auto kotia minä purin puhalluksen ohjaukset yms päreiksi ja totesin että entinen moottori ja ei muutakuin loikataan 855:n ja polkastaan porukoille hakemaan osia S40:stä. no samalal vein pojan mopon porukoille niin oli kärri mukana.... minä poistin tarvittavan osan S40:stä ja samoilla lämpösillä irrotin penkit S40:stä koska niissä oli persegrillit joita V40:ssä ei ollut... se olikin ainut ero istuimilla, sama sisusta nääs... napsin katkaisijat mukaan ja takas kotia... kotimatkalla on muuten enemmän ylämäkiä joten huomasin että kytkin vähän luistaa 855:ssä

no opetelkoon tytöt vielä ajamaan jospa se ei ihan vielä laukea... pitää alkaa osia kasata remointtia varten... vissiin kannattaa paineasetelmakin uusia samalla ja painelaakeri... näköjään Motonetistä saa täydellisen sarjan
206€No kun seikkailulta selvittiin kotia ajattelin että joo kasaan huomenna ilmanvaihdon kilkkeet mutta ei kun perhana oli vasta keskiviikko ja vaimo lähtee aamuvuoroon 855:llä ja mun piti viedä pojat hoitoon ja kouluun aamulla niin siinä illalla puoli ysiltä vaan kasaamaan taskulampun kanssa palikoita kasaan... hommahan olis ollut bueno jos ei olis kädet loppunut kesken niin piti parrin otteeseen etsiä pudonneita ruuveja... mutta sain sen kasaan ja ilaman vaihto alkoi toimia paremmin kuin koskaan ennen meillä ollessa... tuli kylmää ja tuli haaleeta ja sai sitä kuumaakin mitä ei kauheasti vielä tuossa kohden kaivannutkaan.
No nyt sitten Lördaagin kunniaksi päätin että nyt mä vaihan penkit... olin fiksu ja otin mukaan kaikki pultit ja suojukset mitä irrotini S40:stä joten jos jotain hajoaa/häviää on varaosa pussissa. Vaihtohan oli hemmetin simppeli, no niin oli irrotus S40:stäkin... mutta homma on niinkin simppeli kuin että irrotetaan keskikonsolin takaosa 3 ruuvia ja saadaan keskikonsolin penkin kiinnitys pultit näkyviin, penkit on kahdella pultilla ja kahdella mutterilla kiinni(kaikki 15mm). koska ei lämmitimiä niin apukuskin penkissä ei ole piuhan piuhaa. kuskin penkissä on turvavyön tunnistin. penkin sivusta suoja levy irti jossa on myös sivutyynyn varmistin sokka jonka voisi laittaa paikalleen että ei laukea pussi... en laittanut eikä lauennut... mutta käsittelin istuinta kyllä varoen... niin siinä lätkän alla on turvavyön alakiinnitys (14mm pultti) siinäpä se sitten oli vanha pois ja uusi tilalle, mutterit kiinni ja momenttiin turvavyön pultti ja keskikonsoli paikoilleen...
Epäilijoille tiedoksi kaikki johdotukset oli autossa valmiina ja laitettuani kytkimet kiinni ei tarvinnut edes sulaketta lisätä vaan lämmittimet alkoivat pelittää... on siinä kiva ensi talvena ajella jos tarviaa ottaa liikenteeseen... Tämähän menee seisontaan kun XC90 palaa pajalta... tää V40 on kyllä pieni ruokasin näistä kahdesta bensa krematoriosta matkakin taittui tampereella käydessä alle 8 litran sadalla... oikeastaan olen tässä miettinyt kun aikanani olin S40:ä ostamassa oli diiseli ehdoton kun matkaa oli 70tkm/vuoteen ajettavana ja jakoremppa kerran vuoteen, toki kulutus oli sillä alle viiden sataselle, ihan laskemallakin... niin se mietintä että olisko sittenkin kannattanut ottaa huippuvarusteltu T4 eikä tDi nyt se on myöhäistä mutta silloin oli raha löysässä niin olis voinut vähän panostaa...
kuvat on kivempia kuin tylsä höpötys niin tässä on pois otetut ja "uusi" sisusta...

Noist vanhoista penkeistä ajattelin hieman päissäni että jos ottas kiskot noista ja ettis jostain todella edulliset kuppipenkit ja sovittas ne yhteen ja vois ratapäiville laittaa kunnon penkit... toki jos ne kelpais katsurille niin miksi ne ei olis sit koko ajan... no vaihdan mä renkaatkin radalle niin miksi ei penkkejäkin...
Penkki asiaa päässä pyöriteltyäni niin eipä se ole ihan yksin kertaista kun lukko on kiinni penkissä ja vyön alakiinnitys on kiinni penkissä

eli jos rata penkkiä haluaa niin pitäs olla myös eri vyötkin sitten... ja jos sportti penkin haluaa pitäs generoida kiinnitys paikat lukolle ja vyön alalenkille... eli ei tieliikenteeseen.
ja oli sen verran selkeä keli että piti pestä pölyt ja liat pinnasta pois... poikien kanssa pestiin ja isoin sänkiäinen sitten jäi vielä kuivaamaan...

vesi helmeilee