Tulis nyt jo kevät kunnolla, jotta tarkenis tuolla pressutallissakin touhuta.
Viime ajat tämän projektin suhteen menneet lähinnä osia haalien.
Ja kun tuli hankittua tämä toinenkin harrastepeli.

Tosin tämän kohdallakin harrastaminen on ollut lähinnä ajelua. Pientä ahtopaineongelmaa lukuun ottamatta.
Mutta on seiskasataseenkin jotain pientä tehty. Nurkista kaivoin esiin lohduttoman näköisen taka-akselin.

Ja tämän kanssa sitten menikin hermot, aikaa, tupakkaa ja vaikka mitä. Mikään ei tahtonut sujua kuten piti.
Pienenvetopyörän stefa irtosi palasina. Molempien pyöränlaakereiden ulkokoolit jäivät akseliin vetarin irroituksen jälkeen.
Ensin vetareitakin sai paukuttaa liukuvasaralla ihan huolella ennen kuin suostuivat tulemaan ulos.
Ja nuo ulkokoolit paukahtivat irti vasta toisella ulosvetäjällä. Ensimmäisen halppisvetäjän antauduttua.
No, itse laakereiden vaihto sentään sujui jotenkin ok. Sen miten tuollaiset laakerit nyt ylipäätään saa hyvin vaihdettu.
Vetareiden pulteista kaksi poikki avatessa ja öljynlisäystulppa pyöreäksi.
Muttereita pulttien jämiin ja tulpan päähän hitsaamalla sain nämä auki. Jonka jälkeen kierretapilla puhtaaksi kaikki kierteet.
Kun akseli nyt sitten oli irrallaan niin huitasin teräsharjalaikalla irtopaskat pinnasta ja päälle hyllyssä ollutta Hammerin ruostemaalia. Perän luukkuun pyyhkäisin vannehopea purkkiin jääneet jämät.
Tarkoitus kun ei ole näyttelyautoa rakentaa niin kelpaa hyvin noin. Mukavampi silti katsella tuota tallin nurkassa ennen kuin saa sen auton alle, kuin aikaisempaa ruoste kasaa.

Peräksi tulee toistaiseksi tämä pikkuperä ilman lukkoa. Mutta onpahan ehjä, toisin kuin autossa nyt kiinni oleva.