148 hammasta ja 23mm.
Ei sitä Aisinin hydraulipatruunaa tarvitse vaihtaa ellei ole vuotanut, etkä laita sitä vuotamaan liian nopealla tapin sisäänpuristuksella..
Varaa siihen aikaa isossa viilapenkissä ainakin 5-10 min, ei saa pakottaa sisään, sen jälkeen on entinen.
Siellä patruunan tapin ympärillä kuuluisi olla tuo muovistoppari joka laittamassasi linkissä myös näkyy, se valkoinen sivusta tappiin työnnettävä halkio, sen tarkoitus on estää hihnan hyppääminen jos kiristin pettää.
Kiristimen tappi ei pääse täysin sisään.
Mutta jos ei ole vuotoa ja varovasti puristelet sisään sen tapin, en ainakaan itse alkaisi vaihtamaan, kun ei siinä kilometrit niinkään tunnu mutta makuasia tietenkin.
Ps. Se 142 hampainen on gen2 moottorin hihna, siis sen jossa on jo sähköinen kaasuläppä+ suorasytytys+ muuta ikävää.