Autodiagnoosi  Carcom Oy

Jäähdytysjärjestelmän puhdistus? STP/sooda/sitruuna?

• 1 Vastauksia
  • 3027 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kuningas Mammona

• De Luxe
  • *
  • -TPPR-
    • Team Pinsiön Paroni Racing
En gööglestä enkä vrcfltä selkeitä ohjeita löytänyt jäähdytysjärjestelmän puhdistukseen, joten nyt kaipaan hyviä neuvoja.  :-[

Kuinka puhdistus ja huuhtelu kannattaa step-by-step suorittaa? Mikä on koettu tehokkaimmaksi; sooda, sitruunahappo, astianpesuaine, pelkkä vesi vai mikä näistä miljoonasta vaihtoehdosta? Miten saa varmasti myös Ardicin kautta paskan kiertämään?

Auto on 850 TDi, jossa Ardic 901D.

Niin, ja jos jollain löytyy tarkka tieto tuon diisselikoneen jäähdytysnestemäärästä, niin tietoa otetaan vastaan!  ELK
Volvo 855 2.5 TDi
TPPR yhteisprojekti 740 V8
Ex: Corolla hatch '96
Instagram: KuningasMammona

Poissa Mustalaatikko

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
Vs: Jäähdytysjärjestelmän puhdistus? STP/sooda/sitruuna?
« Vastaus #1 : 07.10.2016, 09:20:39 »
Mulla meni sen jälkeen kun ardicin rungon vaihdoin jäähdytysneste vuodessa ruosteen väriseksi. Aiemmin nesteet pysyi vihreinä mutta niitä lisättiinkin viikoittain. Mä oon STP:llä ja sen jälkeen vedellä huuhdellut D5:n nyt pari kertaa tänä kesänä, ajellut ikkuna auki, lämmöt täysillä ardic päällä ensin puoli tuntia. STP:n jälkeen tuntuu olevan mustempaa jäähdytysnesteet mitä päästää pohjapropusta ulos. Ruskeaa ne on ja yhäkin kun kaataa vettä perään vesi tulee heti ulos ruskeana. Paisari on myös likaisen värinen, se pitäisi vissiin ottaa irti ja liottaa kunnolla tiskiaineessa.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Carcom Oy  Elekma