Elekma  Autoracing

Tehot hukassa

  • 49 Vastauksia
  • 14010 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Tehot hukassa
« : 07.10.2016, 13:37:49 »
Eli eli, seuraava kysymys, missä vika?

Setuppi on seuraava:

940 Classic B230FT
Megasquirt
525 suuttimet
19T kartiomaisella kutospesällä, vähän kairattu pakopuoli
3" alusta loppuun Magnaflow:n katilla ja yhdellä läpivirtaavalla

Ja tässä käppyrät jotka näyttää siltä että menee väärinpäin:
(Parhaimmillaan saatiin pari kW lisää)





(Painepuoli on tiivis ja jako kohdallaan.)
« Viimeksi muokattu: 07.10.2016, 14:40:32 kirjoittanut mauser240 »
142

Paikalla Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1522
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Tehot hukassa
« Vastaus #1 : 07.10.2016, 13:53:13 »
Tietämättä kokoonpanosta enempää sanoisin että varsinaista "vikaa" ei ole.

Tuolla ahtopaineella ja noin pienellä pakopesällä ei minusta hirveästi tuon enempää pitäisikään olla tehoa.
Vääntö taas on jäänyt oudon pieneksi.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehot hukassa
« Vastaus #2 : 07.10.2016, 14:38:57 »
Tietämättä kokoonpanosta enempää sanoisin että varsinaista "vikaa" ei ole.

Tuolla ahtopaineella ja noin pienellä pakopesällä ei minusta hirveästi tuon enempää pitäisikään olla tehoa.
Vääntö taas on jäänyt oudon pieneksi.

Minä ajattelen niin että toiset ottaa helposti vakioahtimella / -putkistolla sen 200 hv ja tässä minun kokoonpanossa on kuitenkin pykälän isompi pakopesä / putkisto eikä tullut kuin 190 hv parhaimmillaan.

Sainoisin myös että joku ahdistaa mutta mikä?

Ja mikä on se kuhmu ihan käppyröiden alussa? Ahtopaineet on kuitenkin ihan tasaiset silloin. Näyttää siltä että homma lähtee hyvin liikkeelle mutta sitten samantien tapahtuu jotain...?

Ja siis 940 Classic muuten.
142

Paikalla Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1522
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Tehot hukassa
« Vastaus #3 : 07.10.2016, 19:44:34 »
Se ahdistava tekijä on pakopaine. 19T kompressori puoli virtaisi enemmänkin mutta pakosiipi ja pesä on senverran pieni että alkaa ahdistamaan.
Mitenkäs seossuhde oli penkityksessä ja minkä verran sytytysennakkoa on?
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehot hukassa
« Vastaus #4 : 07.10.2016, 21:16:37 »
Se ahdistava tekijä on pakopaine. 19T kompressori puoli virtaisi enemmänkin mutta pakosiipi ja pesä on senverran pieni että alkaa ahdistamaan.
Mitenkäs seossuhde oli penkityksessä ja minkä verran sytytysennakkoa on?

Eli pykälän isommalla pakopesällä tulisi 100 hv lisää? Isot pojathan ottaa 300 hv 19T-ahtimella. Kyseessä on siis HL-ahdin minullakin.

Sytytys oli n. 17 astetta @ 3600 ja 20 @ 4800. Vähennettiin pari astetta niin tuli pari kW lisää. Janne ei ihan uskonut megan ilmoittamiin asteisiin mutta näillä asetuksilla mentiin.

Seoksessa luulin että vika olisi ollut koska olin säätänyt itse aikalailla turvapaksuksi mutta ei juuri vaikutusta vaikka laimennettin lambda 0,7 -> 0,8...
142

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2398
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehot hukassa
« Vastaus #5 : 07.10.2016, 22:13:09 »
Siis noin 1,6 bar ahtoja?
350 Nm vääntöä.

Ihan varmasti on jotain pielessä.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa filth

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehot hukassa
« Vastaus #6 : 07.10.2016, 22:18:29 »
Onko ennakot varmistettu lampulla? Pakopainemittaus vois antaa osviittaa ahistaako miten paljon  ???

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehot hukassa
« Vastaus #7 : 07.10.2016, 22:19:19 »
Siis noin 1,6 bar ahtoja?
350 Nm vääntöä.

Ihan varmasti on jotain pielessä.

Ei. 1 bar ahtoja jotka vähän karkailee ja ehkä 315 Nm.
142

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehot hukassa
« Vastaus #8 : 07.10.2016, 22:20:52 »
Onko ennakot varmistettu lampulla? Pakopainemittaus vois antaa osviittaa ahistaako miten paljon  ???

Tyhjäkäynnillä kiinteällä ennakolla joo. Pitäis mitata... Paljonko näissä yleensä on?
142

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3761
  • 195hv/406Nm
Vs: Tehot hukassa
« Vastaus #9 : 07.10.2016, 23:53:51 »
jokuha tuossa mättää ku tääl vedettii B230FT+vx3+ilman kattia kombolla+td04HL-13G ahtimella 1bar ahdoilla 196hv/406nm  :o suuttimetki/imm vakiot ja lastut molemmilla purkeilla  :o

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehot hukassa
« Vastaus #10 : 07.10.2016, 23:59:24 »
jokuha tuossa mättää ku tääl vedettii B230FT+vx3+ilman kattia kombolla+td04HL-13G ahtimella 1bar ahdoilla 196hv/406nm  :o suuttimetki/imm vakiot ja lastut molemmilla purkeilla  :o

En voi minäkään uskoa että 19T-kompurapotkuri olisi sen verran painavampi että hyytyisi pakopaineisiin jo ennen...
142

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Tehot hukassa
« Vastaus #11 : 08.10.2016, 09:47:46 »
Samassa penkissä teevitosella 19T-mitsulla, 3 downpipella (loppupätkä 2,5''), GLT-nokilla ja pikkuhipostelulla 222kW/300hv @ 0,8 bar/5000rpm ja 450nm @ 1,1 bar/3500rpm. Sillon vielä vakiocooleri, vakiosuuttimet, sytkäpuoli yms yms. Soppa loppu kesken.

Iskutilavuus sama, ahdin pakopesää lukuunottamatta sama, putkisto sulla avarampi yms yms. Tottakai teefemma moottorina "paremmin virtaava", mutta kyllä noihin sun lukemiin ainakin 50hp täytyy saada lisää.
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2398
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehot hukassa
« Vastaus #12 : 08.10.2016, 15:22:19 »
Tuossa omakohtaisia penkkikokemuksia 13C:llä tuli 300Nm / 0.7 bar ja 16T-S6 290 Nm /0,5 bar. Pakopaineita mitattu 16T:llä jotain 0.6 bar. Moottori on B230F ja A-nokka, kiinacooleri.

Mikä cooleri, ilmanputsarit yms.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehot hukassa
« Vastaus #13 : 08.10.2016, 15:45:56 »
Tuossa omakohtaisia penkkikokemuksia 13C:llä tuli 300Nm / 0.7 bar ja 16T-S6 290 Nm /0,5 bar. Pakopaineita mitattu 16T:llä jotain 0.6 bar. Moottori on B230F ja A-nokka, kiinacooleri.

Mikä cooleri, ilmanputsarit yms.

Ok. Kuulostaa aika matalalta toi pakopaine.

Cooleri on vakio, filtteri on biltsun mutta persdyno ei huomannut muutosta ilman filtteriä.
142

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Tehot hukassa
« Vastaus #14 : 08.10.2016, 16:58:33 »
Surkea välijäähy ja varmaan vuotaakin jo saumasta, ahdistava 6 pakopesä, ei sitä varmaan paljoa muuta tarvitse

 

Proturbo  Autodiagnoosi