Proturbo  Autodiagnoosi

Vinkkejä tulevalle Volvon omistajalle..?

• 4 Vastauksia
  • 1693 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tontsa123

• Vieras
Vinkkejä tulevalle Volvon omistajalle..?
« : 14.10.2016, 21:42:12 »
Moikka kaikille!

Tässä ollaan nyt ensimmäistä viestiä kirjoittelemassa foorumille. Volkkareita ollut koko elämän ajan ja nyt kun kaikissa on ollut aina jotain rassattavaa niin päätin että kokeillaanpa välillä Volvojakin. Kaveri tiesi kertoa että Volvon D5 olisi moottorina kuulemma hyvä..(?)

Kiikarissa olisi siis 2009 vm V70 2,4l valmistenumero YV1BW7240A1134677. kilometrejä jotain 170t
Moottori on käsittääkseni D5244T(14) -mikä ei sano minulle yhtään mitään. Onko koneessa jotain tyyppivikaa mitä pitäisi varmentaa ennenkuin ostaa? Tai jotain paikkoja mitä kannattaisi tarkistaa ennen ostopäätöstä? Moottorissa on ilmeisesti muuttuvasiipinen turbo. Onko niissä ollut mitään ihmeempää ongelmaa?

Yritän tässä vältellä jotain ihan täysin susia versioita/komponentteja vähänkuin volkkarin alkupään 2.0TDI DSG..

Minkälainen homma on muuten asentaa itse Webasto tuollaiseen V70 malliin? Onko jollain kokemusta asiasta?

Niin ja hyvää viikonloppua kaikille!

Poissa janne81

• Turbo
Vs: Vinkkejä tulevalle Volvon omistajalle..?
« Vastaus #1 : 15.10.2016, 09:50:09 »
Siinä on varmaan kyllä jo Webasto valmiina jos on alunperin pohjoismaihin myyty.

Tervetuloa joukkoon  :)

Poissa virkpe

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 15.10.2016, 12:56:19 »
Automaatti?
Jos on, onko öljyt vaihdettu säännöllisesti? Ja ennen kaikkea sen toiminta.
Moottorista ei pahaa sanottavaa. joissakin on ollut nostaja ongelmia ilmeisesti vm.2006/2007.
On moottorin toiminnan kannalta tärkeää että hihnat rulla vaihdettu säännöllisesti.
« Viimeksi muokattu: 15.10.2016, 19:42:10 kirjoittanut virkpe »

Poissa Haippu

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 15.10.2016, 13:00:39 »
Minua nyt kiinnostasi, jos olisin ostamassa, että onko automaattivaihteiston öljyjä vaihdettu, pitäisi olla ainakin kerran ja uusi vaihto olisi varmaan edessä piakkoin.
Oletan että kyseessä on automaattivaihteinen.

Samoin jarrunesteiden vaihto olisi (alkuperäisnesteillä) viimeistään tehtävä. Sekä polttoainesuodattimen vaihto.

Ainakin itse tekisin nuo huollot originaalitarvikkeilla jos ei ole tehty.

Katso, että kaikki ovet lukittuu.

Poissa virkpe

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 15.10.2016, 19:51:20 »
Jos auton saat vikakoodin lukuun, selviää onko mahdollisesti asioita jotka tarvitsee korjausta.
Kuten Haippu mainitsi ovien lukkiutumisen.
pyörreläppä säätömoottorin tanko on mikä vanhemmiten ei pysy paikoillaan. Myös tämä paljastuu vikakoodin luvussa.
silmämääräisesti tangon voi nähdä onko irronnut jos osaa katsoa oikeasta paikasta.

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron