Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo S70 Lambda

  • 9 Vastauksia
  • 3354 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HannesJ

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Volvo S70 Lambda
« : 15.10.2016, 10:54:26 »
Volvo S 70 Lambda valo palaa ja ei pala,testeri näytti että takimmainen happitunnistin näytti epämääräistä käyrää?,asentaja ei välttämättä ollut varma viasta vaan ehdotti tarkempaa tutkimusta myöhemmin,,nyt valo palaa ja ei ,joskus pois päivän pari,,,onko kokemusta viisaammilla?,.mahdollinen liittimen kosketus?tms ns halvempi vika,,entä lambdan johto?missä liitin?,auto 0n kohta 20v vanha joten kaikki mahdollista,,kiitos

Poissa hessua

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S70 Lambda
« Vastaus #1 : 15.10.2016, 11:32:32 »
Liitin taitaa olla konehuoneessa, johtoa seuraamalla löytyy.

Kokemusta on tuosta lambdavalon palamisesta  ;D

Minulla on palanut lambda valo monta vuotta nykyisessäkin Volvossa(Palanut kaikissa omistamissani enemmän tai vähemmän, yleensä ilman todellista vikaa). Ei aiheuta toimenpiteitä, koska toimii Ok, kulutus ok, päästöt ok. Senkun palaa, enpä viiti tuohon alkaa rahaa polttamaan. Mulla herjaa katalysaattoria, mutta tuo takimmainen lambda herja on kanssa yks perusherja mikä näissä yleensä on.

Että päätä itse mitä teet. Tosin kohta varmaan joku korjaamon osakkeenomistaja tulee kertomaan kuinka tärkeätä "vika" on korjata. Onhan kyse tosiaan 20 vuotta vanhasta tosi arvokkaasta autosta, jota kannattaa huoltaa kun lentokonetta. :D

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6651
  • Global alligator
Vs: Volvo S70 Lambda
« Vastaus #2 : 15.10.2016, 11:56:04 »
Epämääräistä käyrää..? Kyllä siellä koodi pitäisi olla ja yleensä se on P0422 eli herjaa katin huonoa toimintaa.
Ota päästöt, jos kierroksilla on vaikeutta päästä alle 0.3 co% niin katti on todennäköisesti loppu.

Jos on jo sähköisellä kaasuläpällä niin vika voi olla siinäkin. Et kerro kumpi on, vaijeri vai sähköläppä.
Jos päästöt on rajoissa niin vikavalo ei haittaa leimalla.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa HannesJ

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S70 Lambda
« Vastaus #3 : 15.10.2016, 14:21:48 »
Kiitos,vastauksista,,auto tuntuu toimivan hyvin,palaa lambdan valo tai ei,,outoa asiassa on se,että palaa ja sitten taas ei??jos lambdavika? eikö pitäisi palaa jatkuvasti?,jossain luki,että ko oire johtuisi siitä,kun autolla ajetaan jatkuvasti lyhyttä matkaa 3-4 km kaupunkiajoa,, neuvona oli tienpäälle ja katti kuumaksi? lieneekö asiassa perää?

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 568
  • LANSSI.COM
Vs: Volvo S70 Lambda
« Vastaus #4 : 15.10.2016, 15:19:11 »
Ja kirjoitetaan tähänkin ketjuun että lambdan vaihtoväli on 160tkm. Ainakin Bosch:in valmistaman...
Ulkomailta kun tilaa aidot Boschit niin selviää noin 200eur:lla. Suomessa hinta onkin sitten jotain ihan älytöntä.
Käyttis: Volvo V70 (mk1) -00, B5244T, AW50-42, "VOLVO REBORN"
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22 (Ahvenisto -24, survivor)
Rojekti: Volvo 162, production 1969 ( hiljaisessa myynnissä, "Saffron", uniikki, korivalmis, maalattu, 5000eur.)

Poissa Kapa77

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S70 Lambda
« Vastaus #5 : 10.11.2016, 14:13:01 »
Mulla -98 V70 2,4l 125kW malli ja lambda valo myös palaa. Ajo normaalia, mutta olis fiilis, että vie vähän turhan rutkasi bensaa. Katottiin vikakoodit ja anto tällasen

P0133: O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank 1 Sensor 1) (Powertrain, Generic)

Nollattiin koodit mutta nyt jokusen sadan kilsan jälkeen syttyi taasen. Sanookos tää teille jotain? Ite omistanu auton vasta hetken aikaa enkä oo vielä päässyt perille kaikista Volvon jutuista. :)

Kari

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6651
  • Global alligator
Vs: Volvo S70 Lambda
« Vastaus #6 : 10.11.2016, 17:46:21 »
Meillä yhdessä sama juttu mutta kulutus suunnilleen normaali.
Lambda likainen/vanha tai lämmitysvastus pimeä anturissa.

Juuri yhdellä omalla ajotietokoneen mukaan 80-100km/h nopeudessa n.300km ajon jälkeen antoi keskikulutuksen 8.0 litraa sataselle lumimyräkässä.  O0
Ei tosin mitään vikavaloja tuossa.

Toki sekaajossa lyhyttä matkaa melkein kympin kulutus.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Kapa77

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S70 Lambda
« Vastaus #7 : 10.11.2016, 18:25:10 »
Joo, no tossa tulikin juteltua kaverin kanssa niin saattaapi olla ainakin, että termari on rikki (ei siis vikakoodin perusteella) kun ei oikeen noi lämmötkään nouse. Ainakin sen takia saattais viedä ylimääräistä. Nyt vaan huomasin kun aloin hieman tiedustelemaan tilannetta, että tuonne on tungettu punaista jäähdytysnestettä. Eikös tuossa bensamallissa pitäny käyttää vihreetä? Prkl...

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6651
  • Global alligator
Vs: Volvo S70 Lambda
« Vastaus #8 : 11.11.2016, 07:17:08 »
Kyllä se punainenkin neste sinne käy kunhan ei sekoita vihreän kanssa.
Alunperin kyllä vihreää.
Punainen on silikaattivapaata ja on vähemmän alumiinia syövyttävä.
Jos nesteet on kunnolla vaihdettu niin väittäisin olevan jopa parempi vaihtoehto kuin vihreä. :juhau:
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Kapa77

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S70 Lambda
« Vastaus #9 : 14.11.2016, 07:57:38 »
Termarin vaihdon jälkeen aivan erimeininki. Kone lämpiää mukavasti ja nopeasti ja puhaltaa kunnolla lämmintä. Vielä en osaa sanoa vaikuttiko kulutukseen mutta tuolla tuolla hinnalla vaikutus jo mieleenkin erittäin positiivinen  :)


 

Proturbo  Autodiagnoosi