Samppasport  Futurez

Gyrden -86 kaasari 240 (B230 puuhastelua)

  • 125 Vastauksia
  • 22612 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 471
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #30 : 02.06.2017, 16:17:46 »
Jaa no sehän vaikuttaa toimivalta ja helpolta vehkeeltä, pitää laittaa korvan taakse kun käy seuraavan kerran motonetissä. Tarttista vain. :)
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #31 : 05.06.2017, 00:36:30 »
Taas vähän kuvia puuhasteluista. :P Vielä pari kohtaa hitsattava kuskin puolelta niin alkas olla kori aikalailla kunnossa.


Vänkärin lattia maalattu.




Kuskin jalkotilan lattia ja helmakotelon päältä pikku reikä hitsattu. Takaa myös lattian pintaruosteet hiottu ja maalattu.


Oikealta puolen kaikki ruosteet korjattu. Nyt on kovaa helmaa. 8)


Tulipa ostettua kokeeksi philipsin colorvision yellow h4 polttimot ajovaloihin. :P Yleensä en oikein välitä näistä sävyvaloista, mutta onha nuo ihan härskit tämmöseen sammalta kasvavaan vanhaan autoon ja vieläpä lailliset. :D

« Viimeksi muokattu: 05.06.2017, 00:40:25 kirjoittanut Gyrde »
240 D24TIC , 240 B200K -86 & V70mk1 -00 TDI

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #32 : 08.06.2017, 23:29:33 »
Auton ollessa tyhjäkäynnilä alkoi taas tiputtaa bensaa maahan. Takakontin huoltoluukku auki ja siellähän tankkilaitteen kansi tulvi polttoainetta ja valui tankin kylkeä pitkin maahan. Vuoti siis tankkilaitteen kannesta lähtevistä putkista. Bensalinjathan tähän jo korjasin mutta varmaan epähuomiossa ruosteinen putki murtunut juuresta ::)


Tankkilaite irti ja lahot putket katkesivat käsin.


Jollain kun saisi tinattua uudet 8mm kupariputket tiivisti kannen läpi niin olisi helppo liittää helmellä sisältä vanhaan  imuputkeen. Tulee samalla bensamittarin johto korjattua.

240 D24TIC , 240 B200K -86 & V70mk1 -00 TDI

Poissa injector

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2248
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #33 : 08.06.2017, 23:53:57 »

Käy Tikkasella, osaa homman kyllä vaikka voi halvemmaksi ehkä tulla ostaa jostain toinen ehyt
240 White Cream, 242 Papanhelmi, 940SE Pappakulta, V70 Summum Business -06 ja Kabe Smaragd 540GL

Poissa oh850

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 683
  • TDI POWER
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #34 : 09.06.2017, 06:59:41 »
Miksi kuparia? Rautaputki niin voi hitsata :)

Poissa nostokurki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • Volvo 240. Probably the best car in the world.
    • Kuvasivustoni
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #35 : 09.06.2017, 07:27:23 »
Kyllähän se onnistuu myös kupariputkella, esimerkiksi koritinan pohjusteella saa tarttumaan sen tuohon metallilaippaan. Teräs- tai rosteriputkella tiivistys voi tulla haasteeksi, jos ei ole TIGiä käytössä, eli joutuisi mahdollisesti kuitenkin tinaamaan sauman tiiviiksi.

Poissa oh850

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 683
  • TDI POWER
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #36 : 09.06.2017, 08:45:10 »
Kyllä migillä saa pitävän sauman kunhan ei yritä millään paskalla täytelankavehkeellä (gern tms...)

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1440
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #37 : 09.06.2017, 10:49:20 »
Ohkasia materiaaleja hitsatessa MIG:llä jää todella suurella riskillä huokosia. Etenkin täppäilemällä. Ja mustasta raudasta tekeminen on vähän nihkee vaihtoehto tuon ruostumisen takia...
Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Ristisiitosta odottamassa - 740 B230K/M47 '87, 945 B230FT/M90 '92 ja B6284+M90
Projektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Poissa filth

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #38 : 12.06.2017, 13:04:27 »
Eiköhän se hopealla juottamalla tarttune...

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #39 : 12.06.2017, 23:25:06 »
Nooh tulipa sitten tehtyä näin alkuun vaihtoehtoinen patenttiratkasu. ::)  :D Tein 90mm pyöreän kannen pellistä ja kannesta 8mm helmi/puserrusliittimet läpi. Liittimet kiristyivät tiukasti kanteen kun väliin laittoi sopivan vahvuiset kupariprikat.
Alkuperäinen kansi ja mitat vielä tallessa joten voisin siihen yrittää paremmalla aikaa juotella uudet putket hieman asiallisemmin. :P

Tuli tuohon imuputkeen "turha" liitos,koska tarkoitus oli tosiaan tinata siitä ylös päin uudet putket.


Yllättävän hyvin aukesi vaikka oli ruosteessa. Vaseliinin kanssa kasaan.


Samalla anturin johto korjattu ja bensa mittari viimein toimii. Tiivis tuli ja hyvin näytti toimivan vaikka vähän erikoinen patentti onkin. ;D
« Viimeksi muokattu: 12.06.2017, 23:42:40 kirjoittanut Gyrde »
240 D24TIC , 240 B200K -86 & V70mk1 -00 TDI

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #40 : 16.06.2017, 16:49:15 »
15" Virgoille hommasin uudet kesärenkaat.

195/60R15 kumit alla.


Kuskin helmaa hitsattu. Vielä vähän siistimistä ja helman päätyyn yksi paikka. :P
240 D24TIC , 240 B200K -86 & V70mk1 -00 TDI

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #41 : 21.06.2017, 21:59:24 »
Takajarrut purettu. Toinen käsijarrun nivel aivan jumissa. Palat ja varsinkin käsijarrukengät ihan loppu. ::) Takalevyissä 8mm paksuutta jäljellä, mikä lie minimi vahuus? Muuten näyttivät levyt ok kuntoisille kun vähän puhdisti. Satulat menee kunnostukseen.


Ihan näky metallilla olevan  :P

240 D24TIC , 240 B200K -86 & V70mk1 -00 TDI

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4111
  • Hämeen hitain
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #42 : 21.06.2017, 22:09:05 »
Takajarrut purettu. Toinen käsijarrun nivel aivan jumissa. Palat ja varsinkin käsijarrukengät ihan loppu. ::) Takalevyissä 8mm paksuutta jäljellä, mikä lie minimi vahuus? Muuten näyttivät levyt ok kuntoisille kun vähän puhdisti. Satulat menee kunnostukseen.


Ihan näky metallilla olevan  :P


Eiköhän sieltä ole pinta irronnut :D
No kun halvalla sai.

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #43 : 21.06.2017, 22:15:39 »
Eiköhän sieltä ole pinta irronnut :D
Niinhän tuo oli murisiksi hajonnu ja hävinny. Palasia löyty vaikka mistä mm. vaijerin välistä.  :buck2:
240 D24TIC , 240 B200K -86 & V70mk1 -00 TDI

Poissa vesterinen_99

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • @The_X_Projects -Axe
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #44 : 24.06.2017, 16:15:24 »
Jäi kaivamaan tuo MIG sauman pitävyys, itse olen hitsaillut ns. 'kilpakaluston' tankkiin (jerrykannu) metalliputkea, joka muistaakseni oli ihan volvon pohjaa mukailevaa orkkisputkea eikä mulla ole mitään ongelmaa ollu :idiot2: ei edes hikoile nuo saumat. :(
Olen myös yhtä käytettyä kannua hitsaillu, jonka korkki kahvitauon jälkeen jatkaessani olikin kiinni...  :))
Plussaa siitä että joku viitsii näitä neliovisia pelastella käyttöön!  O0

 

KKD Motorsport  Samppasport