Hetkeksi vaikutti bensan syönti rauhottuneen mutta nyt taas maistuu lähes kaksinkertaisesti. >:(Auton ollessa sammutettuna tutkailin solexia vähän päältä päin. Kaasuläppien päällä näkyi reilusti bensiiniä ja avatessa valuu ihan huolella. No kaasutin irti ja purettu atomeiksi. Bakeliitti, kaikki tiivisteet ja kalvot ehyitä. Akseleista ei mielestäni löytynyt ylimääräistä väljää. Koho kelluu vedessä eikä ime muitakaan liuottimia itseensä eli se kaiketi kunnossa, joten tuskin tarvitsee uusia. Ainut mikä vaikutti hieman väljälle on kohon neulaventtiili eli ilmeisesti siitä tulvii?

Kaasuttimesta löytyy merkinnät solex ja numerot 71959 ja 611. Eli onkos tämänyt malliltaan z1 vai z11 vai mikäs ryökäle? Solex Cisac Z11 ilmeisesti on pyöreä yläosastaan kun tämä taas soikean mallinen. Kurkut 34/34. Neulaventtiilissä luku 2,1 ja seosputkiassa 155 ja toisessa 160. Nyt pitäisi sitten etsiä oikea huoltosarjaja tiivisteet. Samalla vaivalla myös kannen ja imusarjan väliin uusi tiiviste.



Mitäs tämä ruuvi oikeastaan säätää? Ryypyn akseli tätä ainakin liikuttaa toisesta päästä.

On enskertalaisella ihmettelyä
