Olipa kerran Volvoharrastaja, joka osti toiseksi Volvokseen 744 -86 b200et+m46. Oli vuosi 2013 marraskuu.

Ostohetkellä auto oli vielä aika orkkis. Ensilumen sadettua maahan tajusin tarvitsevani lukon.

Spartan Lockerhan sinne tuli asennettua. Sitten alkoi megasquirtin asennus. Kasipätkästä kävin ms2 v3 ottamassa tähän.

Tein tuollaisen triggeröinnin, koska motronicin triggeröinti ei kelvannut megalle.
Sytytyspuolaksi tuli VAGilaisen hukkakipinä ja suuttimet oli 850 otettu dekat 870cc. Vakio polttoaine pumppu hyytyi vanhuuttaan tai viinan takia. Tilalle tuli bilteman 044 kopio. Vakio t3 garretilla ajelin, koska pelkäsin linnunluiden puolesta. Tarkoituksena oli tehdä toinen "voimakone". Ostin Brickiltä kunnostetun b19a koneen jonka mukana tuli 745 turbokori.

Siinähän ne kaikki romut yhdessä. Punainen siis tekniikanluovuttaja.

B200ET pois.

B19A omatekemän pakosarjan ja kiinan ahtimen kanssa paikalleen. Kytkinhän siinä alkoi luistaa.. M46 laatikkokin alkoi näyttää väsymisen merkkejä. Laatikko rallatti ja vaihteet ei pysyneet päällä. Sitten tuli mieleen vanha haave.. T5 moottorin naittamista 740-koriin. No moottorihan löytyi jo omasta takaa.
Öljypohjan muokkausta:


Ei muuta, kun vinokone pois:

Tosiaan omaa tallia ei ollut..
Tinakonetta tilalle:


Sinnehän se istui.
Laatikoksi tuli Boostin sovitehitsaama ZF 310z BMW E34 525ix perästä eli nelivetoisesta.


Kytkimeksi tuli 850 vaparin paineasetelma 228mm ja bemarin levy.
Imusarjaksi tuli RN-mallin imusarja kiinalaisella 70mm kaasuläpällä.


Vesiputken muokkasin tollaiseksi.
Melkein jo valmiina ajoon:

Ajossa:

Vaggilaisen puolat oli tässäkin. Yhelle kävi jännästi:


Tarina jatkuu...