Eikai sitä tyhmiä kysymyksiä olekkaan, on vain sekavia vastauksia...

Volvon turbokoneesta ei radalla ole itelläkään vielä tietoa, toisenmerkkisestä vaparista kylläkin.
Öljynlämmöt yleisesti "sata jotain". Mielellään alle 120 oman maailmankatsomuksen mukaan. Riittävän lämminkin pitäs olla kosteuden poistumisen takaamiseksi jne. Eli "mitä kylmempi" ei sekään ole "sitä parempi". Edellisessä kalustossa vastaavissa kokoonpanoissa öljy n.30-40 astetta vettä kuumempaa. Riippuu käytettävästä öljystäkin mikä on liika kuumaa. Toisilla on enemmän liikumavaraa kuin toisilla.
Kaikilla kuitenkin sama että kun ominaisuuksia menetetään ja öljy alkaa kuolla ei se jäähtyessään enää parane mitenkään vaan menetetty on menetettyä ja lopullista.
Tämä(kin) on vähän sekoitus teoriaa ja henkimaailman asioita, sitä mikä tuntuu hyvältä. Joku ajaa vaikka 2,5km sprinttipätkää jäähyillä ja älyttömillä syyläreillä. Joku hakee taas painosäästöä ja luottaa siihen, että kun lämmöt alkaa olla ohi asteikon heiluu jo ruutulippukin. Yksikään kone ei mun tietääkseni kuumaan öljyyn ole hajonnut, kilpakalustossa öljynvaihtovälikin on yleensä hyvin lyhyt. Palaneita öljyjä on kyllä varikolla tullut vastaan omassakin kalustossa. Toki on oikeitakin hyötyjä mielenrauhan lisäksi ja on tuo jäähy hyvä tapa kasvattaa virhemarginaalia kisakalustossa. Ja radalla 45-50km kilpailulähtöä ajaessa turbokoneella nyt varsinkin.
Tästä omasta koneesta ei hirveät tehotavoitteet ole kun on etuvetoinen. Mutta jokunen sata nyt kuitenkin...