RallyBaron  Samppasport

Pumpen S80 D5 & 740 T6 Driftmissile

  • 161 Vastauksia
  • 81864 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2074
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: Pumpen 945TDIC,740GLT & 765TIC
« Vastaus #90 : 06.12.2013, 17:39:18 »
Jahas, lumi tuli tänne etelä suomeenkin ja vinossa on menty enemmän kuin suorassa...

Peltisatsinkin laitoin eilen ja voimaa tuli ylös lisää, tarvitsee nostaa rajotinta koska 5500krs/min on liian vähän suht ylävetoiselle moottorille kuitenkin. 


Juu olin tuossa alkuviikosta töissä siellä etelässä päin niin oli kovin hämmentävää kun kotona oli kunnon penkanpöllytyskelit ollut jo jonkun aikaa ja etelämmässä ei tippaakaan valkoista yhtään missään ja puista hädintuskin lehdet tippunut, eli suvikumi kelit.  :D


5500rpm/min mittarin mukaan rajoitin?
144
145
945
855

kaksneliskantti

  • Vieras
Vs: Pumpen 945TDIC,740GLT & 765TIC
« Vastaus #91 : 06.12.2013, 19:58:07 »
nätit on kyllä vehkeet   ;D

Poissa mmake

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Pumpen 945TDIC,740GLT & 765TIC
« Vastaus #92 : 06.12.2013, 20:00:14 »
Hyvännäköinen 740!

Ot: löytyykös sulta mitään pyörää enään?

Poissa Pumpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • Ilo alkaa kilosta.
Vs: Pumpen 945TDIC,740GLT & 765TIC
« Vastaus #93 : 07.12.2013, 02:32:43 »
Kiitos, jep jossain 5500 paikkeillase rajotin ja lisämittarissa aika sama.

 Muutenkin helvetin laiskan kuulonen rajotin tässä :D

On mulla rossipyörä ainakin toistaseks, -06 honda crf 250

Kyllä on muuten hanskasta vetää kun jää kierrokset välillä päälle, vaijeri rasvattu ja säädetty, rulla rasvattu jne mutta silti jää välillä päälle. Varmaan se muoviholkki ei pysy paikoillaan mikä on polkimessa...
S80 D5
740 "T6"

Poissa Pumpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • Ilo alkaa kilosta.
Vs: Pumpen 740 GLT & 765 Turbo
« Vastaus #94 : 28.12.2013, 11:20:19 »
Eilen oli leimapäivä, molemmat autot oli peräkkäin hallissa ja 760 huomautuksitta läpi taas kerran. 740 oli alapallonivel väljä ja toinen sumarin lasi halki.

Noh täytyy vaihtaa alapallo ja käydä näyttämässä niin sitten on molemmissa leimaa 04/2015 asti  :hello:


Nostettiin iltapuuhina kaverin kanssa moottori ylös ja laitettiin pukkiin ja ruvettiin sitä purkamaan. Pitää ottaa kamera hallille mukaan :)

Moottoriin tehään perusremontti ja ajattelin nostaa puristukset kympin kieppeille ja etanolia tankkiin ja 531 kansi portataan. Saas nähdä onko siellä ees paksuja veivejä  :D
S80 D5
740 "T6"

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Pumpen 740 GLT & 765 Turbo
« Vastaus #95 : 28.12.2013, 11:30:29 »
Saas nähdä onko siellä ees paksuja veivejä  :D
En ihmettelis vaikka tulis linnunluut vastaan :P
Jäitä housuun!

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: Pumpen 740 GLT & 765 Turbo
« Vastaus #96 : 28.12.2013, 12:11:51 »
En ihmettelis vaikka tulis linnunluut vastaan :P
Mää ihmettelen jos on linnunluut, LH2.4 FT:t pitäisi olla aina vahvemmilla.
Enivei, jännityksellä odotellaan.

Poissa Pumpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • Ilo alkaa kilosta.
Vs: Pumpen 740 GLT & 765 Turbo
« Vastaus #97 : 29.12.2013, 13:46:29 »
Kyllähän siellä paksut oli, moottori oli aika hyvässä kunnossa, kk laakereissa kulumaa ja öljyrenkaat ja niiden urat oli paskaset ja männän helmoissa pikku naarmuja mutta muuten kaikki oli jees.

Täytyy käydä ens viikolla pesemässä osat ja tilaamassa uudet.
S80 D5
740 "T6"

Poissa Pumpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • Ilo alkaa kilosta.
Vs: Pumpen 740 GLT & 765 Turbo
« Vastaus #98 : 11.01.2014, 19:00:46 »
Nyt on moottorin osat pesty ja uudet osat hankittu. Lohko on maalattu ja kiikutettu kannen kanssa koneistukseen. Dekkitasosta lähtee 0.5mm ja kannesta 0.2mm jolloin puristus-suhteeksi pitäisi tulla 9.95.  Kansi perus portataan ja koitettiin mulle kaupitella isoja rosteri venttiileitäkin siihen mutta ei raaskinut kun muutenkaan en viittis tähän tekniikkaan panostaa liikaa.

Kaikki muut osat tulivat puhtaiksi osapesukoneessa  paitsi männät. Vanhan liiton teijo  mihin on pesuvedet vaihdettu viimeksi 2007...

Työkaverin luona käytiin sitten ultraäänipesemässä männät ja saatiin 20min pesulla laet ja öljyrengas urat puhtaiksi, muutama kikkare piti puhdistaa dremeliin tulevalla messinki harjalla. Lopuksi pyyhkäsin metalpolishilla pikku kiillon lakiin.







Lohkon maalasin bilteman jarrusatula maalilla, koska aika moni muukin oli sillä punalohkonsa maalannut niin ajattelin sen olevan hyvää maalia mutta aika paskaahan se oli, ei nimittäin peittänyt ensimmäisellä kerralla ollenkaan ja valu herkästi  :D



Motonetistä tuli goetzen männänrenkaat, glycon kk laakerit, payen kannenpultit, dayco jakohihna jne. Öljypohjantiiviste, kaikki stefat, etulaipan tiiviste, laatikko öljyt ja vaihdelaatikon tukikumi tulivat sinisen tiskiltä.

Vaihtelin tossa tontti jousia ja uudet perus neste trw takaiskarit  nivo iskarien tilalle. Kuuluuko ehjän nivon olla niin jäykkä ettei sitä saa käsin painettua yhtään? Molemmat painu ihan vähän ja mietin onko ne paskana vai myynti kamaa...





Mutsin autosta otin kesävanteilta kumit pois kun ens kesäks pitää pyöräyttää uudet, ja tommoset 205/55 olikin just passelit mulle niin pyöräytin kesä takavanteille semmoset.


Keulaan hain vähän ilmettä ja otin etupuskurista palkin pois ja tein pikakiinnitykset ja reijät puskuriin. Löyty myös töistä  tommonen vesisäiliön nostokoukku josta tuli hinauskoukku. Kilvenpaikka on vielä vähän auki, mielellään pitäisin sen hytissä ikkunalla mutta siitä tulee niin herkästi sanomista.








Tallikaveri haki tommosen b5234t moottorin joka on tulossa bmw e30 drifterin nokille, niin siinä tuli sitten dipattua tonne omaan konehuoneeseen ja kyllähän se sinne sopis... Johonkin joskus kyllä tinakone tulee...


Ja talvikin taitaa saapua uudestaan tännekkin  :)


S80 D5
740 "T6"

Poissa Rapala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Pumpen 740 GLT & 765 Turbo // Kuvapläjäys
« Vastaus #99 : 12.01.2014, 20:58:09 »
ja seurantaan.  :arkkupakastin:

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Pumpen 740 GLT & 765 Turbo // Kuvapläjäys
« Vastaus #100 : 13.01.2014, 19:53:17 »
Ehjiä 960 nivoja ei saanut kyllä painettua kasaan juuri yhtään, samat ne kai on. Mitkäs nuo vanteet olikaan leveydeltään? :) Hyvältä näyttää kyllä!
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Pumpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • Ilo alkaa kilosta.
Vs: Pumpen 740 GLT & 765 Turbo // Kuvapläjäys
« Vastaus #101 : 13.01.2014, 22:35:21 »
Kiitos!

No tässähän on jäykkä akseli että on ne varmaan eri, on kyllä niin tuoreen näköset eikä oo hikoillu... noo ehkä laitan ne talvipulkkaan kun siinä on ainakin mehut tullu pihalle.

Vanteet on 8,5 ja 10,5 leveet. Aika ujot  :-[
S80 D5
740 "T6"

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Pumpen 740 GLT & 765 Turbo // Kuvapläjäys
« Vastaus #102 : 14.01.2014, 17:39:15 »
Millasista vanteista tehty (leveys,et?) ja miten? Levitetty vaa ulospäin vai käännetty+levitetty? Kun mietin mahtuuko mun suunnitelmilla pyörimään, kun aattelin tohon omaan arkkupakastimeen tehä eteen jotkut 8-9" leveet ja taakse 10" leveet. Jotkut mondeon peltivanteet 6,5" leveet 52 et:llä aihiona. Taakse pystyy tekee vaa levittämällä ulos sen 3,5" niin että mahtuu pyöriin hyvin mutta edessä pitää siirtää keskiöö kun ottaa kiinni iskaritolppaan.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Pumpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • Ilo alkaa kilosta.
Vs: Pumpen 740 GLT & 765 Turbo // Kuvapläjäys
« Vastaus #103 : 14.01.2014, 19:52:55 »
Takavanteet on vissiin just jostain mondeon vanteesta tehty ja molempia levitetty vain ulospäin, eli ei oo käännetty mutta en muista onko keskiöitä siirretty. Et luvut mittasin joskus mutta en niitäkään muista. :/  Ja etuvanteet on ihan takavedon orkkis
S80 D5
740 "T6"

Niko_S

  • Vieras
Vs: Pumpen 740 GLT & 765 Turbo // Kuvapläjäys
« Vastaus #104 : 15.01.2014, 13:33:47 »
On kyllä järkyttävän hyvännäköinen ja -kuntoinen 765. Nuo mintun väriset levipellit kruunaa sen.  :)

GLT on vissiin ruosteeton tai hyvin lähellä sitä, kun on kuvissa niin siistin näköinen?

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo