Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Webasto

  • 74 Vastauksia
  • 17715 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TimoI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Vs: Webasto
« Vastaus #30 : 27.12.2016, 19:09:27 »
Ei taida olla hajua mitä huolto maksaa? Autolla kumminkin on jo 250tkm menty, pääseekö tällä halvemmalla? http://m.ebay.com/itm/Original-VW-Golf-7-Webasto-Standheizung-5Q0815005N-Thermo-Top-Evo-Diesel-NEU-/401134678857?nav=SEARCH

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Webasto
« Vastaus #31 : 27.12.2016, 19:25:06 »
Mahdollisesti jos sen osaat itse kokonaan asentaa!

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2710
Vs: Webasto
« Vastaus #32 : 27.12.2016, 19:28:00 »
Aika halpa on tuo linkin kampe. Täytyy tosin koodata volvolla ja siitä tulee satku lisää. Tulee vielä vesipumppukin vastaisen varalle.

Noin neljä hunttia on sinisellä vanhan korjaus, jos riittää pelkän poltinyksikön vaihto. Huonolla tuurilla pitää vaihtaa ohjainkortti ja menee saman verran lisää. Vanha on TT-V ja toi EVO on uudempi ja parempi laite.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2710
Vs: Webasto
« Vastaus #33 : 27.12.2016, 19:34:17 »
Tarkemmin kuvia katsottuna tuli epäilys, että tuo linkin laite ei toimi Volvossa.  Pitäisi olla VEVO. EVO tarvii erillisen kellon tms. millä sitä käytetään.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa TimoI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Vs: Webasto
« Vastaus #34 : 27.12.2016, 19:39:37 »
No niitähän on tuolla 27 sivua eri malleja, ei tuota ongelmaa löytää oikeeta. Nää on enemmänkin jaksamis ja viitsimis kysymyksiä kuin osaamis. Pakko tosin myöntää etten ole kuin korjannut tavallisia öljypolttimia, luulisin kumminkin että uuden rohjon vaihtaminen vanhan tilalle olis kohtuu simppeliä, sitäpaitsi, pitäähän tuo huollon ajaksi kaivaa muutenkin pois? Vaiko? Luulis että vaihto olis sukkelampi homma kuin huolto vianetsintöineen?

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Webasto
« Vastaus #35 : 27.12.2016, 19:44:13 »
Varmasti jos saat kunnollisen toimivan laitteen noinkin "edullisesti" on se helpohko vaihdettava, ota kuvia purkamisen eri vaiheista niin ei mene sormi suuhun niin helposti.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2710
Vs: Webasto
« Vastaus #36 : 27.12.2016, 19:54:01 »
Yksinkertainen laite se on vaihtaa ja korjatakin. Vikakoodinlukijan tarviit, jotta saat pois lukosta. Jos vaihtolaite on Volvosta,  niin todennäköisesti toimii ilman ohjainkortin ohjelmointia. Madhollisen ohjelmoinnin joutuu tekemään merkkiuskollisella pajalla. Ilman muuta kannattaa laittaa VEVO, jos jostain löydät sellaisen.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa TimoI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Vs: Webasto
« Vastaus #37 : 27.12.2016, 20:25:42 »
Mahtaako sillä motonetin volvotesterillä onnistua koodien nollaus? Oli melko edukas, muistaakseni 70e tai 80e.  Tässä muuten vevoa, vain 19kpl? En mä muuten näitä kattelis mutta 850e suomesta tai 300 saksasta on suht helppo päätös... 

http://m.ebay.com/sch/i.html?_nkw=webasto+thermo+top+Vevo+&isNewKw=1&mfs=GOCLK&acimp=0&_trksid=p2053742.m2428.l1313.TR1.TRC0.Xwebasto+thermo+top+vevo&sqp=webasto+thermo+top+vevo

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: Webasto
« Vastaus #38 : 28.12.2016, 07:48:33 »
Ostaa millaisen lämmittimen tahansa niin pitää olla Volvosta peräisin. Ei nuo muiden merkkien lämmittimet taida "puhua" Volvoa.

Eikä tuon korjaaminenkaan rakettitiedettä ole.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa TimoI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Vs: Webasto
« Vastaus #39 : 28.12.2016, 16:49:41 »
Ostaa millaisen lämmittimen tahansa niin pitää olla Volvosta peräisin. Ei nuo muiden merkkien lämmittimet taida "puhua" Volvoa.

Eikä tuon korjaaminenkaan rakettitiedettä ole.

Onko tuo faktaa vai Mutua? Webasto kun saa ainoastaan tiedon ON/OFF niin kuulostaa oudolta ettei sopis ristiin?

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2710
Vs: Webasto
« Vastaus #40 : 28.12.2016, 18:46:45 »
Autotehtaalla asennetut webastot ovat väyläohjattuja ja jokaisella automerkillä on oma "kieli". Siksi ohjainkortti pitää ohjelmoida merkkikohtaisella ohjelmalla, jotta se ymmärtää tuota kieltä. Näissä vehkeissä on muutakin älyä ohjainkortilla kuin pelkkä päälle/pois käsky ja nämä asetukset ovat merkkikohtaisia.

Mutun puolelle menee se pystyvätkö Volvolla ohjelmoimaan alunperin jollekin toiselle merkille opetetun laitteen. Veikkaisin, että ei, tai ainakin ohjainkortti pitäisi ensin resetoida jotenkin. Jos ostat samanlaisen TT-V:n joka sulla on ja isket vanhan ohjainkortin uuteen webastoon, niin jo lähtee laulamaan oikealla nuotilla. Olettaen, että ohjainkortti on ehjä...

Itse luetuttaisin VIDA:lla vikakoodit, jotta voisi varmistua mikä sitä vanhaa vaivaa. VIDAlla voi jokaisen komponentin testata erikseen. VIDAa löytyy myös foorumilaisilta. Kun vain tietäisi missä päin itse liikut.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa TimoI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Vs: Webasto
« Vastaus #41 : 02.01.2017, 16:08:00 »
Salossa, turussa. Siihen ne rajoittunee, tietenkin ajamalla pääsee minne vaan.

Poissa JPN_V70D3OR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 400
  • www.vrcf.fi
Vs: Webasto
« Vastaus #42 : 06.01.2017, 18:47:58 »
V70/D3 MY12 seisoi tuossa pari päivää -27- -34C, kun yritin -31C houkutella Webaa käyntiin hetken kuluttua pöristyään herjasi virransäästötilan sammuttaneen laitteen. Alkaako akku olla vainaa, vai onko normitoimimattomuutta?

Kone kyllä lähti käyntiin, mutta hirvitti. Autostartti sahasi varmaan 20s, aina välillä kierroslukumittari hieman pomppasi, mutta startti vain jatkoi jauhamista. Sitten parin sekunnin käynnin tasautumisen jälkeen jäi nätisti käymään. Mielummin olisin kyllä weballa ensin hieman lämmittänyt.

Poissa Ryde85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
  • www.vrcf.fi
Vs: Webasto
« Vastaus #43 : 06.01.2017, 20:14:00 »
V70/D3 MY12 seisoi tuossa pari päivää -27- -34C, kun yritin -31C houkutella Webaa käyntiin hetken kuluttua pöristyään herjasi virransäästötilan sammuttaneen laitteen. Alkaako akku olla vainaa, vai onko normitoimimattomuutta?

Kone kyllä lähti käyntiin, mutta hirvitti. Autostartti sahasi varmaan 20s, aina välillä kierroslukumittari hieman pomppasi, mutta startti vain jatkoi jauhamista. Sitten parin sekunnin käynnin tasautumisen jälkeen jäi nätisti käymään. Mielummin olisin kyllä weballa ensin hieman lämmittänyt.

Sama homma täälläkin tänään. Aamulla ei saanu webastoa päälle, starttasin autoa ja 10sek jälkeen alkoi hirvittämään ja pysäytin starttauksen.

Kytkin kiinteän calixin akkulaturin  (5A) päälle. Parinkaan tunnin latauksen jälkeen ei webasto lähtenyt käyntiin. Samaa valittu ajotietokone.

Noin kolmen tunnin latauksen jälkeen ja pakkasen pudottua entisestään uskalsin startata auton ja laakista käyntiin, mutta webastoa en saanut esilämmitykselle nytkään, Lähti kyllä kun auto käynnistyi.

Annoin auton lämmetä tyhjäkäynnillä ja kävin lenkin heittämässä. Ajoin auton lämpimään talliin ja akku lataukseen. Vielä tallissa kun käytti virtoja päällä, niin valitteli huonoa akkua!!

Kaippa tuo agm-akku kestää sen että välillä käy tyhjänäki jne. Semmonenkin tuli mieleen ettei tuolla ylläpitolaturilla taida  pakkasilla tehdä kylmään akkuun mitään ihmeitä. Akun pitää olla plussan puolella että ottaa kunnolla virtaa vastaa. Eli akkulämmitin olisi kovasana. Toki jos muistaa aina laittaa ajon jälkeen laturin päälle, niin voi saada moottoritilan lämmittämään akkuun jonkin verran latausta.

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Webasto
« Vastaus #44 : 06.01.2017, 20:46:06 »
Sama homma täälläkin tänään. Aamulla ei saanu webastoa päälle, starttasin autoa ja 10sek jälkeen alkoi hirvittämään ja pysäytin starttauksen.

Kytkin kiinteän calixin akkulaturin  (5A) päälle. Parinkaan tunnin latauksen jälkeen ei webasto lähtenyt käyntiin. Samaa valittu ajotietokone.

Noin kolmen tunnin latauksen jälkeen ja pakkasen pudottua entisestään uskalsin startata auton ja laakista käyntiin, mutta webastoa en saanut esilämmitykselle nytkään, Lähti kyllä kun auto käynnistyi.

Annoin auton lämmetä tyhjäkäynnillä ja kävin lenkin heittämässä. Ajoin auton lämpimään talliin ja akku lataukseen. Vielä tallissa kun käytti virtoja päällä, niin valitteli huonoa akkua!!

Kaippa tuo agm-akku kestää sen että välillä käy tyhjänäki jne. Semmonenkin tuli mieleen ettei tuolla ylläpitolaturilla taida  pakkasilla tehdä kylmään akkuun mitään ihmeitä. Akun pitää olla plussan puolella että ottaa kunnolla virtaa vastaa. Eli akkulämmitin olisi kovasana. Toki jos muistaa aina laittaa ajon jälkeen laturin päälle, niin voi saada moottoritilan lämmittämään akkuun jonkin verran latausta.

Aina pidän latauksessa kun on mahdollista ja aina on virtaa riittänyt autolle ja webastolle, mutta eihän sitä latausvirtaa aina ole saatavilla, no 2 auton olen saanut toimimaan jo 8 vuotta moitteetta käyttäen kiinteää laturia ja se on varusteena tuossa uudessa Volvossa jonka uskon toimivan moitteetta? No aika näyttää.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron